dc.contributor.advisor | Pokorný, Ladislav | |
dc.creator | Ielitro, Teodoro | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T09:50:41Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T09:50:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189785 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá ověřením účinnosti nácviku herních činností jednotlivce v basketbalu v hodinách tělesné výchovy. V teoretické části se zmiňuje stručná historie, charakterizuje sport basketbal, popisují se zde jednotlivé herní činnosti a jedna kapitola se věnuje také charakterizaci adolescentů. Ve výzkumné části byla jako hlavní metoda ověření účinnosti nácviku zvolen experiment. Do experimentu bylo zapojeno 59 žáků střední školy rozdělených do dvou výzkumných skupin, obě skupiny byly otestovány z driblinku, nahrávky a střelby. Následně experiment probíhal odlišně pro každou skupinu a každá skupina byla podrobena jiným formám rozvoje herních činností. Na konci byly skupiny opět otestovány, výsledky sloužily ke zmapování progresu jednotlivých skupin a sloužily k porovnání obou skupin mezi sebou. Hlavním cílem bylo zjistit a porovnat vliv nácviku herních činností jednotlivce na úroveň rozvoje basketbalových dovedností. Dílčím cílem bylo vytvoření návrhu metodického modelu výuky s využitím průpravných a pohybových her, který může sloužit k rozvoji herních činností v hodinách tělesné výchovy a dále pak porovnání progresu skupin mezi sebou. Práce prokázala účinnost nácviku a odhaluje, že ke zlepšení došlo ve všech herních činnostech u více než poloviny skupiny, která byla podrobena... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis deals with the validation of the effectivenness of the training of individual basketball game activities in physical education classes. In the theoretical part, a brief history is mentioned, the sport of basketball is characterized, individual game activities are described and one chapter is also devoted to the characterization of adolescents. In the research part, an experiment was chosen as the main method to verify the effectiveness of the training. The experiment involved 59 high school students divided into two research groups, both groups were tested on dribbling, passing and shooting. Subsequently, the experiment was conducted differently for each group and each group was subjected to different forms of game development activities. At the end, the groups were tested again and the results were used to chart the progress of each group and were used to compare the two groups with each other. The main objective was to determine and compare the effect of the individual's practice of game activities on the level of basketball skill development. A sub-objective was to develop a proposed methodological model of teaching using preparatory and movement games that can be used to develop game activities in physical education classes and then to compare the progression of the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | basketball | en_US |
dc.subject | physical education | en_US |
dc.subject | basketball skills | en_US |
dc.subject | basketbal | cs_CZ |
dc.subject | tělesná výchova | cs_CZ |
dc.subject | herní činnost | cs_CZ |
dc.title | Ověření účinnosti nácviku herních činností jednotlivce v basketbalu v rámci školní tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-28 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 267772 | |
dc.title.translated | Validation of the effectivenness of individual basketball skills in school physical education | en_US |
dc.contributor.referee | Vighová, Kristýna | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá ověřením účinnosti nácviku herních činností jednotlivce v basketbalu v hodinách tělesné výchovy. V teoretické části se zmiňuje stručná historie, charakterizuje sport basketbal, popisují se zde jednotlivé herní činnosti a jedna kapitola se věnuje také charakterizaci adolescentů. Ve výzkumné části byla jako hlavní metoda ověření účinnosti nácviku zvolen experiment. Do experimentu bylo zapojeno 59 žáků střední školy rozdělených do dvou výzkumných skupin, obě skupiny byly otestovány z driblinku, nahrávky a střelby. Následně experiment probíhal odlišně pro každou skupinu a každá skupina byla podrobena jiným formám rozvoje herních činností. Na konci byly skupiny opět otestovány, výsledky sloužily ke zmapování progresu jednotlivých skupin a sloužily k porovnání obou skupin mezi sebou. Hlavním cílem bylo zjistit a porovnat vliv nácviku herních činností jednotlivce na úroveň rozvoje basketbalových dovedností. Dílčím cílem bylo vytvoření návrhu metodického modelu výuky s využitím průpravných a pohybových her, který může sloužit k rozvoji herních činností v hodinách tělesné výchovy a dále pak porovnání progresu skupin mezi sebou. Práce prokázala účinnost nácviku a odhaluje, že ke zlepšení došlo ve všech herních činnostech u více než poloviny skupiny, která byla podrobena... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis deals with the validation of the effectivenness of the training of individual basketball game activities in physical education classes. In the theoretical part, a brief history is mentioned, the sport of basketball is characterized, individual game activities are described and one chapter is also devoted to the characterization of adolescents. In the research part, an experiment was chosen as the main method to verify the effectiveness of the training. The experiment involved 59 high school students divided into two research groups, both groups were tested on dribbling, passing and shooting. Subsequently, the experiment was conducted differently for each group and each group was subjected to different forms of game development activities. At the end, the groups were tested again and the results were used to chart the progress of each group and were used to compare the two groups with each other. The main objective was to determine and compare the effect of the individual's practice of game activities on the level of basketball skill development. A sub-objective was to develop a proposed methodological model of teaching using preparatory and movement games that can be used to develop game activities in physical education classes and then to compare the progression of the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |