Zobrazit minimální záznam

The specifics of the education of pupils with a different mother tongue at the second level of primary school
dc.contributor.advisorBartoňová, Miroslava
dc.creatorSmažíková, Eliška
dc.date.accessioned2024-06-19T06:36:52Z
dc.date.available2024-06-19T06:36:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189844
dc.description.abstractBakalářská práce si klade za cíl vymezit možnosti vzdělávání a podpory žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Teoretická část práce byla zpracována za využití dostupné domácí i zahraniční odborné literatury. Součástí první kapitoly jsou východiska inkluzivního vzdělávání, vymezení legislativního rámce podpory žáků s OMJ ve vzdělávání a zasazení problematiky žáků s OMJ do kontextu českého vzdělávacího systému. Ve druhé kapitole jsou popsána specifika žáků s OMJ a možnosti jejich podpory ve vzdělávání. Empirická část práce se soustředí na specifika vzdělávání žáků s OMJ na druhém stupni základní školy. Pro dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvalitativní výzkum realizovaný na vybrané menší středočeské základní škole. Použitými výzkumnými metodami jsou polostrukturované rozhovory s žákem s OMJ, s jeho třídní učitelkou a s asistentkou pedagoga u žáka s OMJ, a dále dotazníkové šetření mezi učiteli druhého stupně na téže základní škole. Na základě dat získaných z výzkumného šetření byla v závěru práce navržena obecná doporučení pro vzdělávání žáků s OMJ.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to define the possibilities of education and support for pupils with a different mother tongue (DMT). The theoretical part of the thesis was prepared using available Czech and foreign professional literature. The first chapter includes the background of inclusive education, the definition of the legislative framework of support for pupils with DMT in education and placing the issue of pupils with DMT in the context of the Czech education system. The second chapter describes the specifics of pupils with DMT and the possibilities of supporting them in education. The empirical part of the thesis focuses on the specifics of education of pupils with DMT at the second level of primary school. In order to achieve the stated goal, qualitative research was conducted in a selected smaller primary school in Central Bohemia. As the research methods are used semi-structured interviews with a pupil with DMT, with his class teacher and with a teaching assistant of a pupil with DMT, as well as a questionnaire survey among second-grade teachers at the same primary school. Based on the data obtained from the research investigation, general recommendations for the education of pupils with DMT were suggested at the end of the paper.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžák s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectporadenstvícs_CZ
dc.subjectpupil with a different mother tongueen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectcounsellingen_US
dc.titleSpecifika vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na druhém stupni základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-29
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257852
dc.title.translatedThe specifics of the education of pupils with a different mother tongue at the second level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce si klade za cíl vymezit možnosti vzdělávání a podpory žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Teoretická část práce byla zpracována za využití dostupné domácí i zahraniční odborné literatury. Součástí první kapitoly jsou východiska inkluzivního vzdělávání, vymezení legislativního rámce podpory žáků s OMJ ve vzdělávání a zasazení problematiky žáků s OMJ do kontextu českého vzdělávacího systému. Ve druhé kapitole jsou popsána specifika žáků s OMJ a možnosti jejich podpory ve vzdělávání. Empirická část práce se soustředí na specifika vzdělávání žáků s OMJ na druhém stupni základní školy. Pro dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvalitativní výzkum realizovaný na vybrané menší středočeské základní škole. Použitými výzkumnými metodami jsou polostrukturované rozhovory s žákem s OMJ, s jeho třídní učitelkou a s asistentkou pedagoga u žáka s OMJ, a dále dotazníkové šetření mezi učiteli druhého stupně na téže základní škole. Na základě dat získaných z výzkumného šetření byla v závěru práce navržena obecná doporučení pro vzdělávání žáků s OMJ.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis is to define the possibilities of education and support for pupils with a different mother tongue (DMT). The theoretical part of the thesis was prepared using available Czech and foreign professional literature. The first chapter includes the background of inclusive education, the definition of the legislative framework of support for pupils with DMT in education and placing the issue of pupils with DMT in the context of the Czech education system. The second chapter describes the specifics of pupils with DMT and the possibilities of supporting them in education. The empirical part of the thesis focuses on the specifics of education of pupils with DMT at the second level of primary school. In order to achieve the stated goal, qualitative research was conducted in a selected smaller primary school in Central Bohemia. As the research methods are used semi-structured interviews with a pupil with DMT, with his class teacher and with a teaching assistant of a pupil with DMT, as well as a questionnaire survey among second-grade teachers at the same primary school. Based on the data obtained from the research investigation, general recommendations for the education of pupils with DMT were suggested at the end of the paper.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV