dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Garcíová, Norma | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T09:35:39Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T09:35:39Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18985 | |
dc.description.abstract | Většina lidí ve svém pracovním životě zažila situaci, kdy bylo třeba čelit nějakému konfliktu. Témata, která souvisí s mezilidskými vztahy a komunikací, bývají pro člověka křehká a často je obtížné se v nich zorientovat. Zároveň však bývají vnímána jako velmi významná. Tato práce předkládá přehled problematiky konfliktů. Zabývá se tématy, jako je klasifikace konfliktů, vývoj pohledu na konflikt, problematika funkčnosti konfliktu, průběh a způsoby řešení konfliktu včetně zdůraznění významu efektivní komunikace pro předcházení konfliktům a jejich konstruktivní zpracování. Dále práce představuje harmonickou komunikaci, populárně-psychologickou metodu založenou M. B. Rosenbergem v 60. letech dvacátého století v USA. Tato metoda si klade za cíl umožnit člověku klidně řešit konflikty, vymanit se z naučených vzorců myšlení, jakými jsou například souzení či přikazování vedoucí k negativním pocitům a nefunkčním vztahům k druhým, podporovat vzájemný respekt a rozvíjet spolupráci. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Most people have lived through a situation in their work life, where dealing with a conflict was required. Topics connected with human relations and use of communication are delicate and it is often difficult to orientate oneself in them. At the same time, people sense these delicate topics as very important. This thesis introduces a compendium of the conflict issue. It deals with topics like the classification of conflicts, the evolution of the view of a conflict, the problems of a functionality of a conflict, and the process of a conflict. The issue also includes ways of solving conflict and emphasises the importance of an efficient communication in order to prevent conflicts and their constructive processing. Then, the thesis introduces Nonviolent Communication, a popular-psychological method founded by M. B. Rosenberg in the 1960s in USA. The aim of this method is to facilitate people with the means to cope with conflicts peacefully, to break patterns of thinking that use judging or demanding which lead to negative feelings and functionless relations with others, to support mutual respect and to develop colaboration. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Konflikty na pracovištích a metoda harmonické komunikace jako prostředek jejich zvládání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-27 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 68583 | |
dc.title.translated | Conflicts at work and the method of nonviolent communication as a way of coping them | en_US |
dc.contributor.referee | Šnýdrová, Ivana | |
dc.identifier.aleph | 001100624 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Většina lidí ve svém pracovním životě zažila situaci, kdy bylo třeba čelit nějakému konfliktu. Témata, která souvisí s mezilidskými vztahy a komunikací, bývají pro člověka křehká a často je obtížné se v nich zorientovat. Zároveň však bývají vnímána jako velmi významná. Tato práce předkládá přehled problematiky konfliktů. Zabývá se tématy, jako je klasifikace konfliktů, vývoj pohledu na konflikt, problematika funkčnosti konfliktu, průběh a způsoby řešení konfliktu včetně zdůraznění významu efektivní komunikace pro předcházení konfliktům a jejich konstruktivní zpracování. Dále práce představuje harmonickou komunikaci, populárně-psychologickou metodu založenou M. B. Rosenbergem v 60. letech dvacátého století v USA. Tato metoda si klade za cíl umožnit člověku klidně řešit konflikty, vymanit se z naučených vzorců myšlení, jakými jsou například souzení či přikazování vedoucí k negativním pocitům a nefunkčním vztahům k druhým, podporovat vzájemný respekt a rozvíjet spolupráci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Most people have lived through a situation in their work life, where dealing with a conflict was required. Topics connected with human relations and use of communication are delicate and it is often difficult to orientate oneself in them. At the same time, people sense these delicate topics as very important. This thesis introduces a compendium of the conflict issue. It deals with topics like the classification of conflicts, the evolution of the view of a conflict, the problems of a functionality of a conflict, and the process of a conflict. The issue also includes ways of solving conflict and emphasises the importance of an efficient communication in order to prevent conflicts and their constructive processing. Then, the thesis introduces Nonviolent Communication, a popular-psychological method founded by M. B. Rosenberg in the 1960s in USA. The aim of this method is to facilitate people with the means to cope with conflicts peacefully, to break patterns of thinking that use judging or demanding which lead to negative feelings and functionless relations with others, to support mutual respect and to develop colaboration. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011006240106986 | |