dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Hořejšová, Vendula | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T09:37:04Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T09:37:04Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18991 | |
dc.description.abstract | Interkulturní trénink je součástí přípravy pracovníků na delší či kratší výjezdy do zahraničí a na práci v mezinárodních týmech. Ukazuje se, že rozvoj interkulturní kompetence může urychlit adaptaci na nové sociální prostředí a pracovní podmínky a zmírnit průvodní negativní jevy adaptačního procesu. Adaptace je základním předpokladem pro efektivní zvládání pracovních povinností v místě působení a tedy i naplňování cílů organizace. Tato diplomová práce představuje vývoj přístupů ke koncipování interkulturních tréninků od 80. let 20. století do současnosti, kdy převládá integrovaný vzdělávací a výcvikový program skládající se z části obecné, zaměřené na rozvoj kulturní vnímavosti a osobnostní rozvoj, a části specifické, připravující účastníky na kontakt s konkrétní kulturou. Pozornost je věnována dílčím didaktickým metodám a formám interkulturního tréninku, a také efektivitě tréninkových programů. Práce stručně seznamuje se specifiky mezinárodního personálního řízení a problematikou kulturních dimenzí a standardů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Cross-cultural training (CCT) represents an integral part of predeparture preparation for employees leaving for long-term job assignments, shortterm stays or business trips as well as for international team members. Developing intercultural competence, CCT can accelerate adjustment to new social environments and work conditions as well as mitigate difficulties occurring during the adjustment process. Good adjustment is a precondition of effective job performance at new location and, thus, enables achieving organizational goals. The thesis paper presents development of approaches to CCT design from the 1980s until now. Current approaches prefer an integrated CCT consisting of a general part - focused on cultural awareness and personal development - and a specific part - training employees for intercourses within a specific culture. Specific CCT methods and forms are further mentioned as well as the issue of CCT effectiveness. Introductory chapters shall give a brief overview of the specifics of international personnel management and cultural dimensions and standards. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Interkulturní vzdělávání a výcvik v mezinárodních podnicích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-27 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 68585 | |
dc.title.translated | Cross-cultural training in multinational companies | en_US |
dc.contributor.referee | Raisová, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 001100592 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Interkulturní trénink je součástí přípravy pracovníků na delší či kratší výjezdy do zahraničí a na práci v mezinárodních týmech. Ukazuje se, že rozvoj interkulturní kompetence může urychlit adaptaci na nové sociální prostředí a pracovní podmínky a zmírnit průvodní negativní jevy adaptačního procesu. Adaptace je základním předpokladem pro efektivní zvládání pracovních povinností v místě působení a tedy i naplňování cílů organizace. Tato diplomová práce představuje vývoj přístupů ke koncipování interkulturních tréninků od 80. let 20. století do současnosti, kdy převládá integrovaný vzdělávací a výcvikový program skládající se z části obecné, zaměřené na rozvoj kulturní vnímavosti a osobnostní rozvoj, a části specifické, připravující účastníky na kontakt s konkrétní kulturou. Pozornost je věnována dílčím didaktickým metodám a formám interkulturního tréninku, a také efektivitě tréninkových programů. Práce stručně seznamuje se specifiky mezinárodního personálního řízení a problematikou kulturních dimenzí a standardů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Cross-cultural training (CCT) represents an integral part of predeparture preparation for employees leaving for long-term job assignments, shortterm stays or business trips as well as for international team members. Developing intercultural competence, CCT can accelerate adjustment to new social environments and work conditions as well as mitigate difficulties occurring during the adjustment process. Good adjustment is a precondition of effective job performance at new location and, thus, enables achieving organizational goals. The thesis paper presents development of approaches to CCT design from the 1980s until now. Current approaches prefer an integrated CCT consisting of a general part - focused on cultural awareness and personal development - and a specific part - training employees for intercourses within a specific culture. Specific CCT methods and forms are further mentioned as well as the issue of CCT effectiveness. Introductory chapters shall give a brief overview of the specifics of international personnel management and cultural dimensions and standards. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011005920106986 | |