dc.contributor.advisor | Pípalová, Renata | |
dc.creator | Dombajová, Helena | |
dc.date.accessioned | 2024-06-21T06:32:32Z | |
dc.date.available | 2024-06-21T06:32:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189937 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá výběr významů v průvodních textech k produktům zveřejněných na e-shopech vybraných značek. Cílem práce je určit, které významy jsou komunikovány zákazníkům v souvislosti s nabízenými produkty a odhalit potenciální rozdíly v komunikaci se zákazníky mužského a ženského pohlaví. Pro splnění těchto cílů byl sestaven specializovaný korpus, který obsahuje texty devíti značek seskupených kolem tří typů produktů - sportovní obuvi, tělových mlék spolu s krémy a luxusních hodinek. Texty byly analyzovány s využitím Hallidayovy systémové funkční gramatiky (SFG) jako analytického rámce. Analyzovány byly dva typy významů, zkušenostní a vybrané interpersonální významy, přičemž první z nich byl těžištěm analýzy a druhý hrál doplňkovou roli. Zjištění byla usouvztažněna s informacemi o identitě značky, aby bylo možné nabídnout funkční vysvětlení zjištěných vzorců. Výsledky naznačují úzké propojení mezi výběrem zkušenostních a interpersonálních významů a charakteristikami identity značky. Studie dále identifikuje subžánry zkoumaných textů, jakož i komunikační strategie specifické pro jednotlivá pohlaví, které souvisejí s prezentovanou image značky, zobrazováním kladných vlastností produktů a cílením na zákazníky. Tato práce rovněž nastiňuje pozorovanou strategii genderového cílení v souvislosti s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The present diploma thesis investigates meanings in product-related texts found on brands' online shopping websites. The thesis aims to identify the meanings which are communicated in relation to the products offered and additionally, attempt to uncover potential differences in communication with male and female customers. To fulfil these objectives, a specialized corpus was assembled, comprising product-related texts from nine brands grouped around three product types - sport shoes, body lotions along with creams, and luxury watches. The texts were subsequently analysed employing Halliday's Systemic Functional Grammar (SFG) as the analytical framework. Two types of meanings, experiential and selected interpersonal meanings, were analysed, with the former being the focus of the analysis and the latter playing a complementary role. In order to offer functional explanations for observed patterns, the findings were contextualised with brand identity information. Results indicate a close interconnection between the selection of experiential and interpersonal meanings and brand identity characteristics. Furthermore, the study identifies subgenres of the examined product-related texts as well as gender-specific communication strategies related to the presented brand image, the depiction of product's positive... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | zkušenostní významy | cs_CZ |
dc.subject | interpersonální významy | cs_CZ |
dc.subject | korpus | cs_CZ |
dc.subject | značky | cs_CZ |
dc.subject | marketing | cs_CZ |
dc.subject | gender | cs_CZ |
dc.subject | průvodní texty k produktům | cs_CZ |
dc.subject | experiential meanings | en_US |
dc.subject | interpersonal meanings | en_US |
dc.subject | corpus | en_US |
dc.subject | brands | en_US |
dc.subject | marketing | en_US |
dc.subject | gender | en_US |
dc.subject | product-related texts | en_US |
dc.title | Experiential and Interpersonal Meanings in Product-Related Texts: Analysis of Online Shopping Websites Targeting Male and Female Customers | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-31 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 268911 | |
dc.title.translated | Zkušenostní a interpersonální významy v textech nabízejících zboží: analýza komerčních webových stránek zaměřených na muže a ženy | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Lancová, Klára | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of German Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of German Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá výběr významů v průvodních textech k produktům zveřejněných na e-shopech vybraných značek. Cílem práce je určit, které významy jsou komunikovány zákazníkům v souvislosti s nabízenými produkty a odhalit potenciální rozdíly v komunikaci se zákazníky mužského a ženského pohlaví. Pro splnění těchto cílů byl sestaven specializovaný korpus, který obsahuje texty devíti značek seskupených kolem tří typů produktů - sportovní obuvi, tělových mlék spolu s krémy a luxusních hodinek. Texty byly analyzovány s využitím Hallidayovy systémové funkční gramatiky (SFG) jako analytického rámce. Analyzovány byly dva typy významů, zkušenostní a vybrané interpersonální významy, přičemž první z nich byl těžištěm analýzy a druhý hrál doplňkovou roli. Zjištění byla usouvztažněna s informacemi o identitě značky, aby bylo možné nabídnout funkční vysvětlení zjištěných vzorců. Výsledky naznačují úzké propojení mezi výběrem zkušenostních a interpersonálních významů a charakteristikami identity značky. Studie dále identifikuje subžánry zkoumaných textů, jakož i komunikační strategie specifické pro jednotlivá pohlaví, které souvisejí s prezentovanou image značky, zobrazováním kladných vlastností produktů a cílením na zákazníky. Tato práce rovněž nastiňuje pozorovanou strategii genderového cílení v souvislosti s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The present diploma thesis investigates meanings in product-related texts found on brands' online shopping websites. The thesis aims to identify the meanings which are communicated in relation to the products offered and additionally, attempt to uncover potential differences in communication with male and female customers. To fulfil these objectives, a specialized corpus was assembled, comprising product-related texts from nine brands grouped around three product types - sport shoes, body lotions along with creams, and luxury watches. The texts were subsequently analysed employing Halliday's Systemic Functional Grammar (SFG) as the analytical framework. Two types of meanings, experiential and selected interpersonal meanings, were analysed, with the former being the focus of the analysis and the latter playing a complementary role. In order to offer functional explanations for observed patterns, the findings were contextualised with brand identity information. Results indicate a close interconnection between the selection of experiential and interpersonal meanings and brand identity characteristics. Furthermore, the study identifies subgenres of the examined product-related texts as well as gender-specific communication strategies related to the presented brand image, the depiction of product's positive... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |