Zobrazit minimální záznam

Evaluation of the landscape potential of the central Elbe region for outdoor geographical education
dc.contributor.advisorMatějček, Tomáš
dc.creatorHartmanová, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-28T17:20:22Z
dc.date.available2024-11-28T17:20:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189943
dc.description.abstractBakalářská práce identifikuje hlavní geografická témata, kterými lze charakterizovat vymezené území ve Středním Polabí. Další fáze práce se zabývá vytipováním konkrétních výjimečných lokalit, na kterých lze tato témata nejlépe demonstrovat. Nakonec jsou vybrány lokality vhodné pro terénní výuku zeměpisu. Teoretická část se nejprve věnuje definici terénní výuky a zapojení terénní výuky do studia zeměpisu. Následně jsou vysvětleny koncepty krajinné interpretace a Sense of place, které jsou využívány ve výzkumné části. V další kapitole je provedena pomocí map charakteristika vymezeného území středního Polabí z hlediska reliéfu, klimatu, vodstva, vegetace, ochrany přírody a osídlení. V praktické části jsou provedeny obsahové analýzy učebnic zeměpisu, portálu mapy.cz a Vlastivědného zpravodaje Polabí za účelem zjištění hlavních geografických témat i konkrétních lokalit. Získané informace jsou analyzovány za účelem selekce nejvýznamnějších témat i lokalit. Následně jsou lokality analyzovány za pomocí kritérií dopravní dostupnosti a přístupu cest, jestli jsou vhodné pro terénní výuku. Klíčová slova: krajinná interpretace, Sense of place, střední Polabí, terénní výuka, obsahová analýzacs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis identifies the main geographical themes that can be used to characterize the defined area in the Central Polabí region. The next phase of the thesis deals with the identification of specific exceptional locations where these themes can be best demonstrated. Finally, sites suitable for field geography teaching are selected. The theoretical part is first devoted to the definition of field education and the involvement of field education in the study of geography. Subsequently, the concepts of landscape interpretation and Sense of place are explained and used in the research part. In the next chapter, a characterisation of the defined area of the Central Polabie region in terms of relief, climate, water, vegetation, nature conservation and settlement is made using maps. In the practical part, content analyses of geography textbooks, mapy.cz portal and Vlastivědný zpravodaj Polabí are carried out in order to identify the main geographical themes and specific localities. The obtained information is analysed in order to select the most important topics and locations. Subsequently, the sites are analysed using the criteria of transport accessibility and road access to see if they are suitable for field education. Keywords: landscape interpretation, Sense of place, Central Labe region,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectlandscape interpretationen_US
dc.subjectSense of placeen_US
dc.subjectCentral Labe regionen_US
dc.subjectOutdoor educationen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectkrajinná interpretacecs_CZ
dc.subjectSense of placecs_CZ
dc.subjectstřední Polabícs_CZ
dc.subjectterénní výukacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.titleZhodnocení potenciálu krajiny středního Polabí pro terénní výuku geografiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-31
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId267579
dc.title.translatedEvaluation of the landscape potential of the central Elbe region for outdoor geographical educationen_US
dc.contributor.refereeRubáš, Dominik
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography for Teacher Education - History for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography for Teacher Education - History for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enGeography for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce identifikuje hlavní geografická témata, kterými lze charakterizovat vymezené území ve Středním Polabí. Další fáze práce se zabývá vytipováním konkrétních výjimečných lokalit, na kterých lze tato témata nejlépe demonstrovat. Nakonec jsou vybrány lokality vhodné pro terénní výuku zeměpisu. Teoretická část se nejprve věnuje definici terénní výuky a zapojení terénní výuky do studia zeměpisu. Následně jsou vysvětleny koncepty krajinné interpretace a Sense of place, které jsou využívány ve výzkumné části. V další kapitole je provedena pomocí map charakteristika vymezeného území středního Polabí z hlediska reliéfu, klimatu, vodstva, vegetace, ochrany přírody a osídlení. V praktické části jsou provedeny obsahové analýzy učebnic zeměpisu, portálu mapy.cz a Vlastivědného zpravodaje Polabí za účelem zjištění hlavních geografických témat i konkrétních lokalit. Získané informace jsou analyzovány za účelem selekce nejvýznamnějších témat i lokalit. Následně jsou lokality analyzovány za pomocí kritérií dopravní dostupnosti a přístupu cest, jestli jsou vhodné pro terénní výuku. Klíčová slova: krajinná interpretace, Sense of place, střední Polabí, terénní výuka, obsahová analýzacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis identifies the main geographical themes that can be used to characterize the defined area in the Central Polabí region. The next phase of the thesis deals with the identification of specific exceptional locations where these themes can be best demonstrated. Finally, sites suitable for field geography teaching are selected. The theoretical part is first devoted to the definition of field education and the involvement of field education in the study of geography. Subsequently, the concepts of landscape interpretation and Sense of place are explained and used in the research part. In the next chapter, a characterisation of the defined area of the Central Polabie region in terms of relief, climate, water, vegetation, nature conservation and settlement is made using maps. In the practical part, content analyses of geography textbooks, mapy.cz portal and Vlastivědný zpravodaj Polabí are carried out in order to identify the main geographical themes and specific localities. The obtained information is analysed in order to select the most important topics and locations. Subsequently, the sites are analysed using the criteria of transport accessibility and road access to see if they are suitable for field education. Keywords: landscape interpretation, Sense of place, Central Labe region,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV