Platforma pro vytváření a sdílení interaktivních výukových materiálů založených na datech ze znalostních grafů
A platform for creating and sharing interactive educational materials based on data from knowledge graphs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189966Identifikátory
SIS: 231779
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stenchlák, Štěpán
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Softwarové a datové inženýrství
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
6. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vzdělávání|znalostní grafyKlíčová slova (anglicky)
education|knowledge graphsV této práci se seznámíme s možnostmi technologie Solid a jejím využitím pro imple- mentaci aplikace. Tato aplikace bude sloužit k vytváření myšlenkových map a sociální sítě pro učitele a studenty. Za tímto účelem budeme analyzovat vlastnosti technologie Solid pro návrh aplikace sociální sítě a také rozebereme jeho vlastnosti a vhodné případy použití. Na základě této analýzy a požadavků uživatelů navrhneme architekturu spolu s operacemi tak, aby byly pro uživatele pohodlné. Dále se seznámíme s koncepty v oblasti propojených dat a budeme analyzovat znalostní báze pro použití v naší aplikaci. Výsled- kem bude implementace proof-of-concept aplikace, která umožňuje intuitivní vytváření myšlenkových map a jejich sdílení v rámci tříd. 1
In this thesis, we will explore the possibilities of Solid technology and the use of Solid for application implementation. This application will be used to create mind maps and social networking for teachers and students. In order to do this, we will analyze the features of Solid for designing a social network application and its features and suitable use cases. Based on this analysis and user requirements, we will design the architecture along with the operations to make them convenient for the user. Next, we will learn about the concepts in Linked Data and analyze knowledge bases for use in our application. The result is implementing a proof-of-concept application that allows the intuitive creation of mind maps and their sharing within classes. 1