Zobrazit minimální záznam

Liberated Theatre in a culturogical perspective
dc.contributor.advisorCzumalo, Vladimír
dc.creatorZachová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-13T09:46:27Z
dc.date.available2017-04-13T09:46:27Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19032
dc.description.abstractOsvobozené divadlo je specifický, český divadelní útvar. Osoby Voskovce a Wericha, potažmo i Ježka, jsou fascinující. Toto téma bylo již zpracováno v mnoha knihách, mnohými badateli, novináři, rodinnými příslušníky a přáteli členů Osvobozeného divadla. Vydáno bylo i mnoho materiálů vážících se k tomuto tématu. Vyvstává tedy otázka, z jakého důvodu jsme si vybrali pro naši práci právě toto téma a zda se dá napsat o tolik probíraném jevu něco nového, objevného. Náš názor zní, že zcela objevnou věc již napsat nemůžeme. Můžeme se pouze pokusit nahlédnout na daný jev z jiného úhlu pohledu, z jiné perspektivy. A to je náš cíl: rádi bychom se podívali na Osvobozené divadlo v jeho celistvosti, v kulturologické perspektivě. Navíc osobnosti Voskovce a Wericha nás natolik učarovaly a jejich dílo, ať divadelní či literární, nás okouzluje neustále a natolik, že jsme se rozhodli věnovat mu svoji diplomovou práci. Divadlo, to není jen ono samo, zahrnující herecký soubor, umělecké vedení a prostor, ve kterém hraje. Divadlo je živý organismus, který tepe v určité době, do které je zasazen. Organismus, který žije z přísunu energie v podobě jeho diváků. Buď je přísun energie dostatečný a divadlo přežije, nebo je přísun nedostatečný a divadlo zaniká. Avšak to, zda je přísun dostatečný, závisí právě na divadle samém, nikoli na...cs_CZ
dc.description.abstractLiberated theatre is specific, Czech theatre formation, it is specific in the whole Czech cultural context. Many works were released on this subject, begins with the materials produced by theatre itself and ends with the expert works. In our thesis, we tried by the compilation of the work from the field of theatrical history and theory, history of society, political history and texts about social climate of the period, in which Liberated theatre acted, to look at this formation in its integrity. Every theatre exists in the space and in the time, which define its character, and conversely, the theatre defines the character of the period and the society, in which it acts. This fact counts double on Liberated theatre. Therefore, this work looks at the creative activities of Liberated theatre as at the cultural feature, which is situated to the political and social conditions. It deals with the three basic persons of the theatre, describes its history and evolution, arts forms and technical instruments, which were used by the theatre. Also it refers the message, which was notified to the society by the central comic pair, and it takes a think about the live heritage of Liberated theatre to the present.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleOsvobozené divadlo v kulturologické perspektivěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-04
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69043
dc.title.translatedLiberated Theatre in a culturogical perspectiveen_US
dc.contributor.refereeMatějů, Martin
dc.identifier.aleph001099539
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csOsvobozené divadlo je specifický, český divadelní útvar. Osoby Voskovce a Wericha, potažmo i Ježka, jsou fascinující. Toto téma bylo již zpracováno v mnoha knihách, mnohými badateli, novináři, rodinnými příslušníky a přáteli členů Osvobozeného divadla. Vydáno bylo i mnoho materiálů vážících se k tomuto tématu. Vyvstává tedy otázka, z jakého důvodu jsme si vybrali pro naši práci právě toto téma a zda se dá napsat o tolik probíraném jevu něco nového, objevného. Náš názor zní, že zcela objevnou věc již napsat nemůžeme. Můžeme se pouze pokusit nahlédnout na daný jev z jiného úhlu pohledu, z jiné perspektivy. A to je náš cíl: rádi bychom se podívali na Osvobozené divadlo v jeho celistvosti, v kulturologické perspektivě. Navíc osobnosti Voskovce a Wericha nás natolik učarovaly a jejich dílo, ať divadelní či literární, nás okouzluje neustále a natolik, že jsme se rozhodli věnovat mu svoji diplomovou práci. Divadlo, to není jen ono samo, zahrnující herecký soubor, umělecké vedení a prostor, ve kterém hraje. Divadlo je živý organismus, který tepe v určité době, do které je zasazen. Organismus, který žije z přísunu energie v podobě jeho diváků. Buď je přísun energie dostatečný a divadlo přežije, nebo je přísun nedostatečný a divadlo zaniká. Avšak to, zda je přísun dostatečný, závisí právě na divadle samém, nikoli na...cs_CZ
uk.abstract.enLiberated theatre is specific, Czech theatre formation, it is specific in the whole Czech cultural context. Many works were released on this subject, begins with the materials produced by theatre itself and ends with the expert works. In our thesis, we tried by the compilation of the work from the field of theatrical history and theory, history of society, political history and texts about social climate of the period, in which Liberated theatre acted, to look at this formation in its integrity. Every theatre exists in the space and in the time, which define its character, and conversely, the theatre defines the character of the period and the society, in which it acts. This fact counts double on Liberated theatre. Therefore, this work looks at the creative activities of Liberated theatre as at the cultural feature, which is situated to the political and social conditions. It deals with the three basic persons of the theatre, describes its history and evolution, arts forms and technical instruments, which were used by the theatre. Also it refers the message, which was notified to the society by the central comic pair, and it takes a think about the live heritage of Liberated theatre to the present.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010995390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV