Adaptace dítěte na školu, možné problémy a jejich řešení
Child adaptation to school, potencial problems and their solution
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19037Identifikátory
SIS: 68319
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce se zabývá tématem vstupu dítěte do školy a jeho adaptací na nové prostředí. Věnuje se také možným problémům, které mohou nastat, a způsobům, jak jim předcházet. Celá práce je rozdělena na 2 části: teoretickou a empirickou. Teoretická část je dále rozčleněna na 4 kapitoly. Snahou teoretické práce je zasadit téma adaptace dítěte na školní prostředí do celkového kontextu. Ukázat významnost tohoto okamžiku v životě dítěte a změny, které sebou přináší, a také jejich vliv na další vývoj dítěte. Teoretická část začíná charakteristikou předškolního věku dítěte, pokračuje předškolní přípravu až k samotnému začátku školní docházky. Poslední kapitola je věnována dětem se specifickými potřebami a způsobům práce s dětmi v mladším školním věku. Empirická část se zaměřuje na téma školní zralosti a připravenosti. Věnuje se zkoumání školní zralosti u dětí předškolního věku a dostupným diagnostickým metodám, kterými můžeme školní zralost a připravenost zjišťovat. Cílem empirické části je porovnat vliv soukromých a státních vzdělávacích předškolních zařízení na úroveň vývoje dítěte. Především pak na úroveň školní zralosti a připravenosti dětí předškolního věku. Cílem empirické části je nejen poznat úroveň školní zralosti a připravenosti dětí, ale také diagnostické metody, které nám je umožňují určitým způsobem...
This thesis deals with entering the school and child's adaptation at new school Environment. It also describes possible problems during this complex process and possible ways, how to prevent them. Whole diploma work consists of two parts - theoretical and practical/empirical. Theoretical part is divided into 4 chapters. The main aim is to integrate the topic the adaptation of child at school environment to the total context. This part wants to signify the importance of this moment, the changes, which it brings, and their influence on next development of child. The theoretical part begins with characteristic of pre-school age, continues with preschool preparation to the beginning of school attendance. The last chapter devotes to children with special needs and the way, how to work with them and with children in younger school age. The empirical part deals with school adulthood and readiness. It goes in research of school mature ness and readiness by children in pre-school age and available diagnostic methods, which we can use by this research. The aim of empirical part is to compare the influence of private and state pre-school educational institutions on level of child's development, especially on the level of school adulthood and readiness of children in pre-school age. Next target, not primary, is to know...