Zobrazit minimální záznam

The problems of the discipline of the alternative socialization
dc.contributor.advisorVališová, Alena
dc.creatorSmolíková, Věra
dc.date.accessioned2017-04-13T09:48:25Z
dc.date.available2017-04-13T09:48:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19040
dc.description.abstractV úvodní teoretické části se diplomová práce věnuje historicko-filosofickopedagogickým kořenům pojmu disciplína a jejímu současnému pojetí. Disciplínu v této práci vnímáme jako zdravé, vědomé respektování norem, pravidel spojených s určitými sociálními rolemi, úkoly, povinnostmi, jednáním a to v souladu s respektováním autority. Pojem zdravé respektování pravidel, norem ale i autority, má vyjadřovat určitý individuální toleranční limit spojený s individualitou daného člověka. Práce se zabývá také otázkami normality jedince a poruchami chování u dětí. V návaznosti na poruchu chování je další část práce situována do oblasti historie i současnosti alternativní socializace, kde má disciplína, řád své výsostní postavení. Pozornost je zde věnována specifikám reedukačního procesu, zejména klientele a výchovné metodice. V neposlední řadě se zabývá také problematikou pedagogického personálu a především jeho autoritou, jako atributem zprostředkujícím kulturní vzorce společnosti konkrétnímu jedinci. Na toto téma volně navazuje praktická část, která pomocí empirické sondy zjišťuje gender preferenci autority u dětí s nižší mentální úrovní, které jsou na základě soudního rozhodnutí vzaty z rodin a umístěny do reedukačního zařízení typu výchovný ústav. Diplomová práce v závěru nastiňuje možné využití získaných informací...cs_CZ
dc.description.abstractI write about historical, philosophical and pedagogical roots of the conception of the word discipline a its contemporary conception in the introductory theoretical part of my thesis. The word discipline in the thesis means healthy, concious respect of norms, rules connected with specific social roles, tasks, duties, action in harmony with the respect of the authority. The conception healthy concious respect of rules should express specific individual limit connected with the individuality of each person. My thesis also deals with questions of normality of a person and children with disorders of their behaviour. The next part of the thesis is situated in the area of both history and the present of alternative acculturation where the discipline has its sovereign position. Here I focus attention on specifics of re-education process, particularly clientage and educational methodology. Hereafter I also write about the problems of pedagogical staff and particularly about staff's authority like the attribute which arrages cultural formulas of society to a particular individual. This topic is combined with the practical part of the thesis which finds out gender preference of authority of the children with lower mental level that are ,owing to the judicial decision, taken from their families and given to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika disciplíny v alternativní socializacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-27
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68320
dc.title.translatedThe problems of the discipline of the alternative socializationen_US
dc.contributor.refereePelikán, Jiří
dc.identifier.aleph001230056
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV úvodní teoretické části se diplomová práce věnuje historicko-filosofickopedagogickým kořenům pojmu disciplína a jejímu současnému pojetí. Disciplínu v této práci vnímáme jako zdravé, vědomé respektování norem, pravidel spojených s určitými sociálními rolemi, úkoly, povinnostmi, jednáním a to v souladu s respektováním autority. Pojem zdravé respektování pravidel, norem ale i autority, má vyjadřovat určitý individuální toleranční limit spojený s individualitou daného člověka. Práce se zabývá také otázkami normality jedince a poruchami chování u dětí. V návaznosti na poruchu chování je další část práce situována do oblasti historie i současnosti alternativní socializace, kde má disciplína, řád své výsostní postavení. Pozornost je zde věnována specifikám reedukačního procesu, zejména klientele a výchovné metodice. V neposlední řadě se zabývá také problematikou pedagogického personálu a především jeho autoritou, jako atributem zprostředkujícím kulturní vzorce společnosti konkrétnímu jedinci. Na toto téma volně navazuje praktická část, která pomocí empirické sondy zjišťuje gender preferenci autority u dětí s nižší mentální úrovní, které jsou na základě soudního rozhodnutí vzaty z rodin a umístěny do reedukačního zařízení typu výchovný ústav. Diplomová práce v závěru nastiňuje možné využití získaných informací...cs_CZ
uk.abstract.enI write about historical, philosophical and pedagogical roots of the conception of the word discipline a its contemporary conception in the introductory theoretical part of my thesis. The word discipline in the thesis means healthy, concious respect of norms, rules connected with specific social roles, tasks, duties, action in harmony with the respect of the authority. The conception healthy concious respect of rules should express specific individual limit connected with the individuality of each person. My thesis also deals with questions of normality of a person and children with disorders of their behaviour. The next part of the thesis is situated in the area of both history and the present of alternative acculturation where the discipline has its sovereign position. Here I focus attention on specifics of re-education process, particularly clientage and educational methodology. Hereafter I also write about the problems of pedagogical staff and particularly about staff's authority like the attribute which arrages cultural formulas of society to a particular individual. This topic is combined with the practical part of the thesis which finds out gender preference of authority of the children with lower mental level that are ,owing to the judicial decision, taken from their families and given to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012300560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV