dc.contributor.advisor | Děchtěrenko, Filip | |
dc.creator | Zemanová, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T19:03:42Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T19:03:42Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190455 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá karetní hru Dobble a její možné využití v rámci psychodiagnostiky. Hlavními cíli je představit tuto hru, zjistit, jaké vlastnosti karet ovlivňují výkon v této hře, porovnat výkon v Dobble s výsledky vybraných běžně užívaných psychologických testů a případně představit alternativní psychodiagnostický nástroj. Teoretická část popisuje využívání společenských her mimo herní kontext, vysvětluje fenomény zrakového vyhledávání, jež se při hraní Dobble uplatňuje, a pojednává o vybraných psychologických testech. Empirická část představuje kvantitativní výzkum provedený na 50 dobrovolnících, kteří v rámci výzkumu odehráli tři kola Dobble a vyplnili několik psychologických testů. Výsledky ukazují, že jednotlivé karty se v náročnosti neliší. Vliv na čas, za který je shodný obrázek nalezen, má opakování hledaného symbolu. Výkon ve hře Dobble souvisí se skórem výkon soustředění testu pozornosti d2 a výsledkem Vídeňského maticového testu měřícího inteligenci. Naopak nebyl nalezen vztah mezi výkonem v této hře a reprodukcí komplexní figury Taylorové ani skóry testu cesty. Tento výzkum je prvním svého druhu zabývající se karetní hrou Dobble a ukazuje, že by bylo vhodné vyvinout speciální variantu hry, kterou testovaní nebudou předem znát. Ta by podle získaných dat mohla sloužit jako... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis examines the Dobble card game and its possible use in psychodiagnostics. The main goals are to present this game, to find out what properties of the cards affect the performance in this game, to compare the performance in Dobble with the results of selected commonly used psychological tests and possibly to present an alternative psychodiagnostic tool. The theoretical part describes the use of social games outside the game context, explains the phenomena of visual search, which is applied when playing Dobble, and discusses selected psychological tests. The empirical part presents quantitative research conducted on 50 volunteers who played three rounds of Dobble and completed several psychological tests as part of the research. The results show that the individual cards do not differ in difficulty. The time it takes to find a matching image is influenced by the repetition of the searched symbol. Dobble performance is related to the d2 attention test Concentration Performance score and the result of the Vienna Matrix Intelligence Test. Conversely, no relationship was found between performance in this game and the reproduction of the Taylor Complex Figure or the Trail Making Test. This research is the first of its kind dealing with the card game Dobble and shows that it would be appropriate... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | board games|gamification|game Dobble|alternative psychodiagnostic tool | en_US |
dc.subject | deskové hry|gamifikace|hra Dobble|alternativní psychodiagnostický nástroj | cs_CZ |
dc.title | Karetní hra Dobble jako diagnostický nástroj | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-29 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 261204 | |
dc.title.translated | The Card Game Dobble as a Diagnostic Tool | en_US |
dc.contributor.referee | Urban, Kamila | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá karetní hru Dobble a její možné využití v rámci psychodiagnostiky. Hlavními cíli je představit tuto hru, zjistit, jaké vlastnosti karet ovlivňují výkon v této hře, porovnat výkon v Dobble s výsledky vybraných běžně užívaných psychologických testů a případně představit alternativní psychodiagnostický nástroj. Teoretická část popisuje využívání společenských her mimo herní kontext, vysvětluje fenomény zrakového vyhledávání, jež se při hraní Dobble uplatňuje, a pojednává o vybraných psychologických testech. Empirická část představuje kvantitativní výzkum provedený na 50 dobrovolnících, kteří v rámci výzkumu odehráli tři kola Dobble a vyplnili několik psychologických testů. Výsledky ukazují, že jednotlivé karty se v náročnosti neliší. Vliv na čas, za který je shodný obrázek nalezen, má opakování hledaného symbolu. Výkon ve hře Dobble souvisí se skórem výkon soustředění testu pozornosti d2 a výsledkem Vídeňského maticového testu měřícího inteligenci. Naopak nebyl nalezen vztah mezi výkonem v této hře a reprodukcí komplexní figury Taylorové ani skóry testu cesty. Tento výzkum je prvním svého druhu zabývající se karetní hrou Dobble a ukazuje, že by bylo vhodné vyvinout speciální variantu hry, kterou testovaní nebudou předem znát. Ta by podle získaných dat mohla sloužit jako... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis examines the Dobble card game and its possible use in psychodiagnostics. The main goals are to present this game, to find out what properties of the cards affect the performance in this game, to compare the performance in Dobble with the results of selected commonly used psychological tests and possibly to present an alternative psychodiagnostic tool. The theoretical part describes the use of social games outside the game context, explains the phenomena of visual search, which is applied when playing Dobble, and discusses selected psychological tests. The empirical part presents quantitative research conducted on 50 volunteers who played three rounds of Dobble and completed several psychological tests as part of the research. The results show that the individual cards do not differ in difficulty. The time it takes to find a matching image is influenced by the repetition of the searched symbol. Dobble performance is related to the d2 attention test Concentration Performance score and the result of the Vienna Matrix Intelligence Test. Conversely, no relationship was found between performance in this game and the reproduction of the Taylor Complex Figure or the Trail Making Test. This research is the first of its kind dealing with the card game Dobble and shows that it would be appropriate... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |