Zobrazit minimální záznam

The Card Game Dobble as a Diagnostic Tool
dc.contributor.advisorDěchtěrenko, Filip
dc.creatorZemanová, Anežka
dc.date.accessioned2024-06-28T06:34:49Z
dc.date.available2024-06-28T06:34:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190455
dc.description.abstractThis thesis examines the Dobble card game and its possible use in psychodiagnostics. The main goals are to present this game, to find out what properties of the cards affect the performance in this game, to compare the performance in Dobble with the results of selected commonly used psychological tests and possibly to present an alternative psychodiagnostic tool. The theoretical part describes the use of social games outside the game context, explains the phenomena of visual search, which is applied when playing Dobble, and discusses selected psychological tests. The empirical part presents quantitative research conducted on 50 volunteers who played three rounds of Dobble and completed several psychological tests as part of the research. The results show that the individual cards do not differ in difficulty. The time it takes to find a matching image is influenced by the repetition of the searched symbol. Dobble performance is related to the d2 attention test Concentration Performance score and the result of the Vienna Matrix Intelligence Test. Conversely, no relationship was found between performance in this game and the reproduction of the Taylor Complex Figure or the Trail Making Test. This research is the first of its kind dealing with the card game Dobble and shows that it would be appropriate...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá karetní hru Dobble a její možné využití v rámci psychodiagnostiky. Hlavními cíli je představit tuto hru, zjistit, jaké vlastnosti karet ovlivňují výkon v této hře, porovnat výkon v Dobble s výsledky vybraných běžně užívaných psychologických testů a případně představit alternativní psychodiagnostický nástroj. Teoretická část popisuje využívání společenských her mimo herní kontext, vysvětluje fenomény zrakového vyhledávání, jež se při hraní Dobble uplatňuje, a pojednává o vybraných psychologických testech. Empirická část představuje kvantitativní výzkum provedený na 50 dobrovolnících, kteří v rámci výzkumu odehráli tři kola Dobble a vyplnili několik psychologických testů. Výsledky ukazují, že jednotlivé karty se v náročnosti neliší. Vliv na čas, za který je shodný obrázek nalezen, má opakování hledaného symbolu. Výkon ve hře Dobble souvisí se skórem výkon soustředění testu pozornosti d2 a výsledkem Vídeňského maticového testu měřícího inteligenci. Naopak nebyl nalezen vztah mezi výkonem v této hře a reprodukcí komplexní figury Taylorové ani skóry testu cesty. Tento výzkum je prvním svého druhu zabývající se karetní hrou Dobble a ukazuje, že by bylo vhodné vyvinout speciální variantu hry, kterou testovaní nebudou předem znát. Ta by podle získaných dat mohla sloužit jako...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdeskové hry|gamifikace|hra Dobble|alternativní psychodiagnostický nástrojcs_CZ
dc.subjectboard games|gamification|game Dobble|alternative psychodiagnostic toolen_US
dc.titleKaretní hra Dobble jako diagnostický nástrojcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-29
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId261204
dc.title.translatedThe Card Game Dobble as a Diagnostic Toolen_US
dc.contributor.refereeUrban, Kamila
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá karetní hru Dobble a její možné využití v rámci psychodiagnostiky. Hlavními cíli je představit tuto hru, zjistit, jaké vlastnosti karet ovlivňují výkon v této hře, porovnat výkon v Dobble s výsledky vybraných běžně užívaných psychologických testů a případně představit alternativní psychodiagnostický nástroj. Teoretická část popisuje využívání společenských her mimo herní kontext, vysvětluje fenomény zrakového vyhledávání, jež se při hraní Dobble uplatňuje, a pojednává o vybraných psychologických testech. Empirická část představuje kvantitativní výzkum provedený na 50 dobrovolnících, kteří v rámci výzkumu odehráli tři kola Dobble a vyplnili několik psychologických testů. Výsledky ukazují, že jednotlivé karty se v náročnosti neliší. Vliv na čas, za který je shodný obrázek nalezen, má opakování hledaného symbolu. Výkon ve hře Dobble souvisí se skórem výkon soustředění testu pozornosti d2 a výsledkem Vídeňského maticového testu měřícího inteligenci. Naopak nebyl nalezen vztah mezi výkonem v této hře a reprodukcí komplexní figury Taylorové ani skóry testu cesty. Tento výzkum je prvním svého druhu zabývající se karetní hrou Dobble a ukazuje, že by bylo vhodné vyvinout speciální variantu hry, kterou testovaní nebudou předem znát. Ta by podle získaných dat mohla sloužit jako...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the Dobble card game and its possible use in psychodiagnostics. The main goals are to present this game, to find out what properties of the cards affect the performance in this game, to compare the performance in Dobble with the results of selected commonly used psychological tests and possibly to present an alternative psychodiagnostic tool. The theoretical part describes the use of social games outside the game context, explains the phenomena of visual search, which is applied when playing Dobble, and discusses selected psychological tests. The empirical part presents quantitative research conducted on 50 volunteers who played three rounds of Dobble and completed several psychological tests as part of the research. The results show that the individual cards do not differ in difficulty. The time it takes to find a matching image is influenced by the repetition of the searched symbol. Dobble performance is related to the d2 attention test Concentration Performance score and the result of the Vienna Matrix Intelligence Test. Conversely, no relationship was found between performance in this game and the reproduction of the Taylor Complex Figure or the Trail Making Test. This research is the first of its kind dealing with the card game Dobble and shows that it would be appropriate...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV