Zobrazit minimální záznam

Retrospection in Historical Thinking Focussed on History Teaching
dc.contributor.advisorFapšo, Marek
dc.creatorNovotná, Ester
dc.date.accessioned2024-06-28T06:42:28Z
dc.date.available2024-06-28T06:42:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190495
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of retrospective, retrospective reflection in historical thinking and the possibilities of its use in history education. It defines the term retrospective and describes it in the context of historical thinking as one of the possible ways of learning about the past. The thesis analyses to what extent and in what form retrospection is reflected in different concepts of historical thinking as described by Peter Seixas and Tom Morton. Based on such an analysis, the thesis seeks to answer the question of the potential of retrospective reflection in the practice of history education. Key words: Retrospective, historical education, historical thinking, learning about the past.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem retrospektivy, retrospektivní reflexe v historickém myšlení a možnostmi jejího využití v dějepisném vzdělávání. Definuje pojem retrospektivy a popisuje ho v kontextu historického myšlení jako jeden z možných způsobů poznávání minulosti. Diplomantka v práci analyzuje, do jaké míry a v jaké formě se retrospektiva promítá do jednotlivých konceptů historického myšlení, jak ho popsali Peter Seixas a Tom Morton. Diplomová práce se na základě takové analýzy snaží odpovědět na otázku, jaký potenciál má retrospektivní reflexe v praxi dějepisného vzdělávání. Klíčová slova: Retrospektiva, historické vzdělávání, historické myšlení, poznávání minulosti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectretrospektiva|historické vzdělávání|historické myšlení|poznávání minulostics_CZ
dc.subjectretrospective|historical education|historical thinking|learning about the pasten_US
dc.titleRetrospektiva v historickém myšlení se zaměřením na výuku dějepisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-07
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260245
dc.title.translatedRetrospection in Historical Thinking Focussed on History Teachingen_US
dc.contributor.refereeČinátl, Kamil
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorie - české dějiny v evropském kontextu - Tlumočnictví: čeština - francouzštinacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie - české dějiny v evropském kontextu - Tlumočnictví: čeština - francouzštinacs_CZ
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem retrospektivy, retrospektivní reflexe v historickém myšlení a možnostmi jejího využití v dějepisném vzdělávání. Definuje pojem retrospektivy a popisuje ho v kontextu historického myšlení jako jeden z možných způsobů poznávání minulosti. Diplomantka v práci analyzuje, do jaké míry a v jaké formě se retrospektiva promítá do jednotlivých konceptů historického myšlení, jak ho popsali Peter Seixas a Tom Morton. Diplomová práce se na základě takové analýzy snaží odpovědět na otázku, jaký potenciál má retrospektivní reflexe v praxi dějepisného vzdělávání. Klíčová slova: Retrospektiva, historické vzdělávání, historické myšlení, poznávání minulosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of retrospective, retrospective reflection in historical thinking and the possibilities of its use in history education. It defines the term retrospective and describes it in the context of historical thinking as one of the possible ways of learning about the past. The thesis analyses to what extent and in what form retrospection is reflected in different concepts of historical thinking as described by Peter Seixas and Tom Morton. Based on such an analysis, the thesis seeks to answer the question of the potential of retrospective reflection in the practice of history education. Key words: Retrospective, historical education, historical thinking, learning about the past.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV