dc.contributor.advisor | Suková Vychopňová, Kateřina | |
dc.creator | Benešová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T08:25:26Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T08:25:26Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190543 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis focuses on the use of audiovisual documents in teaching French as a foreign language. The aim of this thesis is to describe the ways and methods of the employment of audiovisual documents in contemporary teaching focusing on the selected range of textbooks. In the first part, the thesis resumes the development of teaching methodology putting emphasis on the methods using the audiovisual documents and the role of this teaching materials defined by the CEFRL and in its Companion Volume published in 2018. The thesis also deals with the question of planning the didactical unit including an audiovisual document and resumes its stages which lead to the development of all language skills. The second part of the thesis analyses the use of the audiovisual documents in the textbooks for children, teenagers and adults. The analysed textbooks cover all language levels existing for the target group. The analysis focuses on types and methods of the employment of the audiovisual documents. These methods, proposed in the textbooks or other additional materials, are compared to the theoretical recommendations summarized in the first part of the thesis. The results of the analysis are summed up in the final chapter which enables the comparison among the textbooks and publishers, and which... | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá využitím audiovizuálních dokumentů ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Cílem práce je zmapovat pozici a způsoby využití audiovizuálních dokumentů v současné výuce francouzštiny se zaměřením na vybrané učebnice. V úvodní části práce je shrnut vývoj metodologie výuky cizích jazyků s důrazem na metody využívající audiovizuální dokumenty a role těchto výukových materiálů, která je definována ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v jeho doplňku z roku 2018. Dále se práce zaměřuje na metodická doporučení k přípravě výukové jednotky (včetně jejích jednotlivých etap), jež zahrnuje audiovizuální dokument a jejímž cílem je rozvoj všech jazykových kompetencí. Druhá část práce se soustředí na využití audiovizuálních dokumentů v učebnicích francouzštiny určeným dětem, adolescentům a dospělým. Analyzovány jsou učebnice všech úrovní dostupných pro danou věkovou skupinu, se zaměřením na typ použitého dokumentu a na způsoby a metody jeho zapojení do výuky. Postupy navržené v učebnici nebo v dostupných doplňkových materiálech jsou porovnávány s teoretickými doporučeními popsanými v první části práce. Výsledky analýzy jsou shrnuty v závěrečné části práce, která umožňuje porovnání mezi jednotlivými učebnicemi a nakladatelstvími a představuje nejčastější způsoby... | cs_CZ |
dc.language | French | cs_CZ |
dc.language.iso | fr_FR | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | audiovisual documents | en_US |
dc.subject | textbooks | en_US |
dc.subject | language skills | en_US |
dc.subject | CEFRL | en_US |
dc.subject | Companion Volume of CEFRL | en_US |
dc.subject | methods | en_US |
dc.subject | didactical unit | en_US |
dc.subject | audiovizuální dokumenty | cs_CZ |
dc.subject | učebnice | cs_CZ |
dc.subject | řečové dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | SERRJ | cs_CZ |
dc.subject | dodatek k SERRJ | cs_CZ |
dc.subject | výukové metody | cs_CZ |
dc.subject | výuková jednotka | cs_CZ |
dc.title | Audiovizuální dokumenty ve výuce francouzštiny jako jazyka cizího | fr_FR |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-23 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 252961 | |
dc.title.translated | Audiovisual documents in teaching French as a foreign language | en_US |
dc.title.translated | Audiovizuální dokumenty ve výuce francouzštiny jako jazyka cizího | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Klinka, Tomáš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of French Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of French Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá využitím audiovizuálních dokumentů ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Cílem práce je zmapovat pozici a způsoby využití audiovizuálních dokumentů v současné výuce francouzštiny se zaměřením na vybrané učebnice. V úvodní části práce je shrnut vývoj metodologie výuky cizích jazyků s důrazem na metody využívající audiovizuální dokumenty a role těchto výukových materiálů, která je definována ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v jeho doplňku z roku 2018. Dále se práce zaměřuje na metodická doporučení k přípravě výukové jednotky (včetně jejích jednotlivých etap), jež zahrnuje audiovizuální dokument a jejímž cílem je rozvoj všech jazykových kompetencí. Druhá část práce se soustředí na využití audiovizuálních dokumentů v učebnicích francouzštiny určeným dětem, adolescentům a dospělým. Analyzovány jsou učebnice všech úrovní dostupných pro danou věkovou skupinu, se zaměřením na typ použitého dokumentu a na způsoby a metody jeho zapojení do výuky. Postupy navržené v učebnici nebo v dostupných doplňkových materiálech jsou porovnávány s teoretickými doporučeními popsanými v první části práce. Výsledky analýzy jsou shrnuty v závěrečné části práce, která umožňuje porovnání mezi jednotlivými učebnicemi a nakladatelstvími a představuje nejčastější způsoby... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis focuses on the use of audiovisual documents in teaching French as a foreign language. The aim of this thesis is to describe the ways and methods of the employment of audiovisual documents in contemporary teaching focusing on the selected range of textbooks. In the first part, the thesis resumes the development of teaching methodology putting emphasis on the methods using the audiovisual documents and the role of this teaching materials defined by the CEFRL and in its Companion Volume published in 2018. The thesis also deals with the question of planning the didactical unit including an audiovisual document and resumes its stages which lead to the development of all language skills. The second part of the thesis analyses the use of the audiovisual documents in the textbooks for children, teenagers and adults. The analysed textbooks cover all language levels existing for the target group. The analysis focuses on types and methods of the employment of the audiovisual documents. These methods, proposed in the textbooks or other additional materials, are compared to the theoretical recommendations summarized in the first part of the thesis. The results of the analysis are summed up in the final chapter which enables the comparison among the textbooks and publishers, and which... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |