Zobrazit minimální záznam

Anglicisms and slang expressions in the speech of youtuber Squeezie
Anglicismy a argotické výrazy v řeči youtubera Squeezieho
dc.contributor.advisorSuková Vychopňová, Kateřina
dc.creatorMabbettová, Anna
dc.date.accessioned2024-07-08T08:25:38Z
dc.date.available2024-07-08T08:25:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190544
dc.description.abstractThe present diploma thesis deals with the use of anglicisms and slang (argotic) expressions in the French language used by young people, based on the speech of the famous French youtuber Squeezie, who is understood here as a representative of said young generation, i.e. generation Z. The theoretical part defines the notion of loanwords and the specific situation for anglicisms in relation to French, from the historical influence of English on French to the types of anglicisms and language politics associated with them. It also discusses slang, or more specifically argot, its social context, word-formation processes, and the linguistic specifics of such slang in relation to the younger generation. The empirical part then provides an in-depth analysis of a selection of twenty of Squeezie's videos, identifying the number of occurrences, context of use and any thematic patterns or motivations for the use of all the anglicisms and slang terms used, drawing on the theory presented. KEYWORDS anglicisms, loanwords, argot, slang, youths, generation Z, lexicologyen_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o používání anglicismů a argotických výrazů ve francouzštině užívané mladými lidmi, a to na základě mluvy známého francouzského youtubera Squeezieho, který je zde chápán jako představitel mladé generace, tedy generace Z. V teoretické části je definován pojem jazykové výpůjčky a konkrétní situace pro anglicismy ve vztahu k francouzštině, od historického vlivu angličtiny na francouzštinu, po typy anglicismů a s nimi spojenou jazykovou politiku. Zároveň se pojednává o argotu, jeho sociálním kontextu, slovotvorných procesech a jazykových specifikách argotu ve vztahu k mladé generaci. V empirické části se do hloubky analyzuje výběr dvaceti Squeezieho videí, přičemž se identifikuje kontext použití, četnost výskytu a potenciální tematické vzorce či motivace užívání všech užitých anglicismů a slangových výrazů s oporou o představenou teorii. KLÍČOVÁ SLOVA anglicismy, výpůjčky, argot, mladiství, generace Z, lexikologiecs_CZ
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectanglicismsen_US
dc.subjectloanwordsen_US
dc.subjectargoten_US
dc.subjectslangen_US
dc.subjectyouthsen_US
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectlexicologyen_US
dc.subjectanglicismycs_CZ
dc.subjectvýpůjčkycs_CZ
dc.subjectargotcs_CZ
dc.subjectmladistvícs_CZ
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectlexikologiecs_CZ
dc.titleLes anglicismes et expressions argotiques dans la parole du youtubeur Squeeziefr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId269773
dc.title.translatedAnglicisms and slang expressions in the speech of youtuber Squeezieen_US
dc.title.translatedAnglicismy a argotické výrazy v řeči youtubera Squeeziehocs_CZ
dc.contributor.refereeBiegel, Madeleine
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of French Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of French Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o používání anglicismů a argotických výrazů ve francouzštině užívané mladými lidmi, a to na základě mluvy známého francouzského youtubera Squeezieho, který je zde chápán jako představitel mladé generace, tedy generace Z. V teoretické části je definován pojem jazykové výpůjčky a konkrétní situace pro anglicismy ve vztahu k francouzštině, od historického vlivu angličtiny na francouzštinu, po typy anglicismů a s nimi spojenou jazykovou politiku. Zároveň se pojednává o argotu, jeho sociálním kontextu, slovotvorných procesech a jazykových specifikách argotu ve vztahu k mladé generaci. V empirické části se do hloubky analyzuje výběr dvaceti Squeezieho videí, přičemž se identifikuje kontext použití, četnost výskytu a potenciální tematické vzorce či motivace užívání všech užitých anglicismů a slangových výrazů s oporou o představenou teorii. KLÍČOVÁ SLOVA anglicismy, výpůjčky, argot, mladiství, generace Z, lexikologiecs_CZ
uk.abstract.enThe present diploma thesis deals with the use of anglicisms and slang (argotic) expressions in the French language used by young people, based on the speech of the famous French youtuber Squeezie, who is understood here as a representative of said young generation, i.e. generation Z. The theoretical part defines the notion of loanwords and the specific situation for anglicisms in relation to French, from the historical influence of English on French to the types of anglicisms and language politics associated with them. It also discusses slang, or more specifically argot, its social context, word-formation processes, and the linguistic specifics of such slang in relation to the younger generation. The empirical part then provides an in-depth analysis of a selection of twenty of Squeezie's videos, identifying the number of occurrences, context of use and any thematic patterns or motivations for the use of all the anglicisms and slang terms used, drawing on the theory presented. KEYWORDS anglicisms, loanwords, argot, slang, youths, generation Z, lexicologyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV