dc.contributor.advisor | Krištoufek, Ladislav | |
dc.creator | Koliáš, Kristián | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T19:05:33Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T19:05:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190674 | |
dc.description.abstract | Counter Strike: Global Offensive je populární střílečka z pohledu první osoby pro více hráčů, vydaná v roce 2012. Později v ní byly představeny peer-to-peer ob- chodovatelné předměty za skutečné peníze, aby přilákaly více hráčů. Přestože jsou předměty pouze estetickými doplňky, získaly na popularitě a jejich trh se rozrostl. Dne 27. září 2023 vyšel Counter Strike 2, nástupce této populární hry. Všechny předměty vlastněné lidmi byly převedeny do nové hry. Tato práce studuje deter- minanty minimální ceny k prodeji a skutečné ceny za prodané herní předměty, se zvláštním důrazem na efekt vydání Counter Strike 2. Zbytek nezávislých proměn- ných představuje charakteristiky každého sběratelského předmětu. Na základě měsíčních volání API z internetové stránky SkinBaron byly vytvořeny dva da- tové soubory. Pro analýzu byl použit Tobit model ve čtyřech různých měsících pro zkoumání efektu determinantů na cenu předmětů. Výsledky ukázaly výrazný pokles cen položek po vydání. Během prvních šesti měsíců Counter Strike 2 se průměrná cena nikdy nevrátila na původní úroveň. Stupeň vizuálního poškození každé položky má tendenci snížit nejnižší nabízenou cenu, ale nemá konzistentní vliv na cenu, za kterou byla položka prodána. Bylo zjištěno, že Doppler položky mají významný pozitivní vliv na obě závislé proměnné v... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Counter Strike: Global Offensive is a popular multiplayer first-person shooter game, released in 2012. Later, peer-to-peer tradable items for real money were in- troduced to attract more players. Despite the items are just aesthetics, they gained on popularity and their market has grown. On September 27, 2023, Counter Strike 2, a successor to this popular game, was released. All items owned by people were transferred into the new game. This thesis studies the determinants of the lowest listed price and the real selling price of in-game items, with special emphasis put on the effect of Counter Strike 2 release. The rest of the explanatory variables represents characteristics of each collectible. Two datasets were created based on the monthly API responses from a trading website SkinBaron. For the analy- sis, Tobit model was employed in four different months to investigate the effects of determinants on price. The results have shown a significant decrease in item prices after the release. In span of the first six months of Counter Strike 2, the average price never recovered to the level prior the new game. The degree of visual damage of each item tends to lower the lowest listed price, but has no consistent effect on the price for which an item was sold. Doppler based items were found to be... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Alternative investing | en_US |
dc.subject | Counter Strike | en_US |
dc.subject | skins | en_US |
dc.subject | Tobit model | en_US |
dc.subject | API | en_US |
dc.subject | Alternativní investování | cs_CZ |
dc.subject | Counter Strike | cs_CZ |
dc.subject | skiny | cs_CZ |
dc.subject | Tobit model | cs_CZ |
dc.subject | API | cs_CZ |
dc.title | The Impact of Counter Strike 2 Release on the Intra-Game Item Prices | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-11 | |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 259672 | |
dc.title.translated | Vliv vydání Counter Strike 2 na ceny herních předmětů | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hronec, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics and Finance | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Counter Strike: Global Offensive je populární střílečka z pohledu první osoby pro více hráčů, vydaná v roce 2012. Později v ní byly představeny peer-to-peer ob- chodovatelné předměty za skutečné peníze, aby přilákaly více hráčů. Přestože jsou předměty pouze estetickými doplňky, získaly na popularitě a jejich trh se rozrostl. Dne 27. září 2023 vyšel Counter Strike 2, nástupce této populární hry. Všechny předměty vlastněné lidmi byly převedeny do nové hry. Tato práce studuje deter- minanty minimální ceny k prodeji a skutečné ceny za prodané herní předměty, se zvláštním důrazem na efekt vydání Counter Strike 2. Zbytek nezávislých proměn- ných představuje charakteristiky každého sběratelského předmětu. Na základě měsíčních volání API z internetové stránky SkinBaron byly vytvořeny dva da- tové soubory. Pro analýzu byl použit Tobit model ve čtyřech různých měsících pro zkoumání efektu determinantů na cenu předmětů. Výsledky ukázaly výrazný pokles cen položek po vydání. Během prvních šesti měsíců Counter Strike 2 se průměrná cena nikdy nevrátila na původní úroveň. Stupeň vizuálního poškození každé položky má tendenci snížit nejnižší nabízenou cenu, ale nemá konzistentní vliv na cenu, za kterou byla položka prodána. Bylo zjištěno, že Doppler položky mají významný pozitivní vliv na obě závislé proměnné v... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Counter Strike: Global Offensive is a popular multiplayer first-person shooter game, released in 2012. Later, peer-to-peer tradable items for real money were in- troduced to attract more players. Despite the items are just aesthetics, they gained on popularity and their market has grown. On September 27, 2023, Counter Strike 2, a successor to this popular game, was released. All items owned by people were transferred into the new game. This thesis studies the determinants of the lowest listed price and the real selling price of in-game items, with special emphasis put on the effect of Counter Strike 2 release. The rest of the explanatory variables represents characteristics of each collectible. Two datasets were created based on the monthly API responses from a trading website SkinBaron. For the analy- sis, Tobit model was employed in four different months to investigate the effects of determinants on price. The results have shown a significant decrease in item prices after the release. In span of the first six months of Counter Strike 2, the average price never recovered to the level prior the new game. The degree of visual damage of each item tends to lower the lowest listed price, but has no consistent effect on the price for which an item was sold. Doppler based items were found to be... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |