Zobrazit minimální záznam

Vliv vydání Counter Strike 2 na ceny herních předmětů
dc.contributor.advisorKrištoufek, Ladislav
dc.creatorKoliáš, Kristián
dc.date.accessioned2024-11-29T19:05:33Z
dc.date.available2024-11-29T19:05:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190674
dc.description.abstractCounter Strike: Global Offensive je populární střílečka z pohledu první osoby pro více hráčů, vydaná v roce 2012. Později v ní byly představeny peer-to-peer ob- chodovatelné předměty za skutečné peníze, aby přilákaly více hráčů. Přestože jsou předměty pouze estetickými doplňky, získaly na popularitě a jejich trh se rozrostl. Dne 27. září 2023 vyšel Counter Strike 2, nástupce této populární hry. Všechny předměty vlastněné lidmi byly převedeny do nové hry. Tato práce studuje deter- minanty minimální ceny k prodeji a skutečné ceny za prodané herní předměty, se zvláštním důrazem na efekt vydání Counter Strike 2. Zbytek nezávislých proměn- ných představuje charakteristiky každého sběratelského předmětu. Na základě měsíčních volání API z internetové stránky SkinBaron byly vytvořeny dva da- tové soubory. Pro analýzu byl použit Tobit model ve čtyřech různých měsících pro zkoumání efektu determinantů na cenu předmětů. Výsledky ukázaly výrazný pokles cen položek po vydání. Během prvních šesti měsíců Counter Strike 2 se průměrná cena nikdy nevrátila na původní úroveň. Stupeň vizuálního poškození každé položky má tendenci snížit nejnižší nabízenou cenu, ale nemá konzistentní vliv na cenu, za kterou byla položka prodána. Bylo zjištěno, že Doppler položky mají významný pozitivní vliv na obě závislé proměnné v...cs_CZ
dc.description.abstractCounter Strike: Global Offensive is a popular multiplayer first-person shooter game, released in 2012. Later, peer-to-peer tradable items for real money were in- troduced to attract more players. Despite the items are just aesthetics, they gained on popularity and their market has grown. On September 27, 2023, Counter Strike 2, a successor to this popular game, was released. All items owned by people were transferred into the new game. This thesis studies the determinants of the lowest listed price and the real selling price of in-game items, with special emphasis put on the effect of Counter Strike 2 release. The rest of the explanatory variables represents characteristics of each collectible. Two datasets were created based on the monthly API responses from a trading website SkinBaron. For the analy- sis, Tobit model was employed in four different months to investigate the effects of determinants on price. The results have shown a significant decrease in item prices after the release. In span of the first six months of Counter Strike 2, the average price never recovered to the level prior the new game. The degree of visual damage of each item tends to lower the lowest listed price, but has no consistent effect on the price for which an item was sold. Doppler based items were found to be...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAlternative investingen_US
dc.subjectCounter Strikeen_US
dc.subjectskinsen_US
dc.subjectTobit modelen_US
dc.subjectAPIen_US
dc.subjectAlternativní investovánícs_CZ
dc.subjectCounter Strikecs_CZ
dc.subjectskinycs_CZ
dc.subjectTobit modelcs_CZ
dc.subjectAPIcs_CZ
dc.titleThe Impact of Counter Strike 2 Release on the Intra-Game Item Pricesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId259672
dc.title.translatedVliv vydání Counter Strike 2 na ceny herních předmětůcs_CZ
dc.contributor.refereeHronec, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomie a financecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCounter Strike: Global Offensive je populární střílečka z pohledu první osoby pro více hráčů, vydaná v roce 2012. Později v ní byly představeny peer-to-peer ob- chodovatelné předměty za skutečné peníze, aby přilákaly více hráčů. Přestože jsou předměty pouze estetickými doplňky, získaly na popularitě a jejich trh se rozrostl. Dne 27. září 2023 vyšel Counter Strike 2, nástupce této populární hry. Všechny předměty vlastněné lidmi byly převedeny do nové hry. Tato práce studuje deter- minanty minimální ceny k prodeji a skutečné ceny za prodané herní předměty, se zvláštním důrazem na efekt vydání Counter Strike 2. Zbytek nezávislých proměn- ných představuje charakteristiky každého sběratelského předmětu. Na základě měsíčních volání API z internetové stránky SkinBaron byly vytvořeny dva da- tové soubory. Pro analýzu byl použit Tobit model ve čtyřech různých měsících pro zkoumání efektu determinantů na cenu předmětů. Výsledky ukázaly výrazný pokles cen položek po vydání. Během prvních šesti měsíců Counter Strike 2 se průměrná cena nikdy nevrátila na původní úroveň. Stupeň vizuálního poškození každé položky má tendenci snížit nejnižší nabízenou cenu, ale nemá konzistentní vliv na cenu, za kterou byla položka prodána. Bylo zjištěno, že Doppler položky mají významný pozitivní vliv na obě závislé proměnné v...cs_CZ
uk.abstract.enCounter Strike: Global Offensive is a popular multiplayer first-person shooter game, released in 2012. Later, peer-to-peer tradable items for real money were in- troduced to attract more players. Despite the items are just aesthetics, they gained on popularity and their market has grown. On September 27, 2023, Counter Strike 2, a successor to this popular game, was released. All items owned by people were transferred into the new game. This thesis studies the determinants of the lowest listed price and the real selling price of in-game items, with special emphasis put on the effect of Counter Strike 2 release. The rest of the explanatory variables represents characteristics of each collectible. Two datasets were created based on the monthly API responses from a trading website SkinBaron. For the analy- sis, Tobit model was employed in four different months to investigate the effects of determinants on price. The results have shown a significant decrease in item prices after the release. In span of the first six months of Counter Strike 2, the average price never recovered to the level prior the new game. The degree of visual damage of each item tends to lower the lowest listed price, but has no consistent effect on the price for which an item was sold. Doppler based items were found to be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV