Development and deployment of SaaS solution for logistics automation in e-commerce
Vývoj a nasazení SaaS řešení pro automatizaci logistiky v e-commerce
diplomová práce (OBHÁJENO)

Omezená dostupnost dokumentu
Celý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné do 12. 06. 2027
Důvod omezené dostupnosti:
Ochrana oprávněných zájmů třetích osob hodných zvláštního zřetele
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190692Identifikátory
SIS: 267101
Kolekce
- Kvalifikační práce [11326]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zavoral, Filip
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Softwarové a datové inženýrství
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
11. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
e-commerce|logistika|automatizace procesů|webová aplikace|software as a serviceKlíčová slova (anglicky)
e-commerce|logistics|process automation|web application|software as a serviceE-commerce trh v oblasti prodeje zboží zaznamenal růst, který významně ovlivnil celý maloobchod. Prodejci se dostali do situace, kdy nestačí produkt pouze nabízet, nýbrž je nutné budovat značku a posilovat vztahy se zákazníkem. Značky se tak musí odlišit od konkurence, upoutat na sebe pozornost a zároveň klást důraz na udržení kval- ity péče o zákzníka. Logistická komunikace během doručování objednávky je zpravidla přenechávána přepravci, ale představuje důležitý prvkem v životním cyklu objednávky. Nabízí možnost zvýšit povědomí o značce a posílit vazbu se zákazníkem. Tato práce navrhuje řešení spočívající v automatizaci procesů datové komunikace s přepravcem a v jejím využití jako potenciálního marketingového kanálu. Představuje SaaS platformu testovanou v reálném firemním prostředí na tisících zásilkách. Ta umožňuje prode- jcům spravovat přenos dat k přepravcům, tisknout přepravní štítky a efektivně sledovat stav zásilek. To vše s upravitelnými notifikačními e-maily a sledovací stránkou určenou příjemci. Tento přístup nejenže zefektivňuje zaběhnuté procesy expedice, ale zároveň posiluje značku během ponákupního marketingu v průběhu přepravy objednávky. 1
E-Commerce has seen rapid growth that significantly changed the retail landscape. This situation requires brands to do more than just offer products; they must present a distinct identity, maintain brand values, and establish deeper relationships with cus- tomers. Brands must focus on differentiating and drawing attention to themselves while keeping up with customer care. Traditionally, logistics communication during order de- livery is usually left to the shipping carrier, but it is an important element in the order lifecycle. It provides an opportunity to increase brand awareness and strengthen rela- tionship with the customer. This thesis proposes a solution to bridge the gap between streamlined shipping logistics and its use as a potential marketing channel. Introduces a SaaS platform tested in a real-world environment on thousands of parcels. Allowing sellers to manage parcel data transfers to carriers, print shipping labels, and efficiently track parcel statuses while providing shipment information to recipients through custom branded email notifications and tracking pages. This approach not only improves opera- tional efficiency, but also reinforces brand engagement throughout the delivery process. 1