Zobrazit minimální záznam

Global Gateway as a Counterweight to the New Silk Road:Namibia
dc.contributor.advisorKrulichová, Zuzana
dc.creatorTrávníček, Jiří Daniel
dc.date.accessioned2024-07-08T09:43:02Z
dc.date.available2024-07-08T09:43:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190697
dc.description.abstractThis bachelor thesis analyses the media image of the European Union and China in Namibia, in the context of the Global Gateway and New Silk Road strategies. The aim of the thesis is to examine how the two superpowers are represented in the Namibian media, and whether these strategies have an impact on this media image. The research uses data from Namibian newspapers The Namibian and New Era, where articles from 2013 to early 2024 are analysed. The research is conducted through content thematic analysis and qualitative comparative analysis. The articles are, according to the prevailing themes, divided into three categories: economic, political, and social. The results show that the European Union is presented as a promoter of sustainable projects and technological innovation but faces criticism of imbalanced win-win benefits. China is portrayed as a major investor in extractive industries and infrastructure, but this raises concerns about Namibia's economic dependence. On political and social issues, China has a more positive media image than the European Union. The Global Gateway Strategy and the New Silk Road are presented in the media image in Namibia as initiatives with both positive and negative aspects. The influence of Global Gateway is less significant, the New Silk Road is more significant.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou mediálního obrazu Evropské unie a Číny v Namibii, v kontextu strategií Global Gateway a Nová hedvábná stezka. Cílem práce je prozkoumat, jak jsou obě velmoci reprezentovány v namibijských médiích, a zda na tento mediální obraz mají zmíněné strategie vliv. Výzkum používá data z namibijských deníků The Namibian a New Era, kde jsou analyzovány články od roku 2013 do začátku roku 2024. Výzkum je prováděn prostřednictvím obsahové tematické analýzy a kvalitativní komparativní analýzy. Články jsou, dle převažujících témat, rozděleny do třech kategorií: ekonomická, politická a společenská. Výsledky ukazují, že Evropská unie je prezentována jako podporovatel udržitelných projektů a technologických inovací, avšak potýká se s kritikou nevyvážených výhod pro obě strany. Čína je zobrazována jako významný investor do těžebního průmyslu a infrastruktury, což však vyvolává obavy z ekonomické závislosti Namibie. V politických a společenských tématech má Čína pozitivnější mediální obraz než Evropská unie. Strategie Global Gateway a Nová hedvábná stezka jsou v mediálním obrazu v Namibii prezentovány jako iniciativy s pozitivními i negativními aspekty. Vliv Global Gateway je méně významný, Nová hedvábná stezka je významnější.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectChinaen_US
dc.subjectNamibiaen_US
dc.subjectGlobal Gatewayen_US
dc.subjectNew Silk Roaden_US
dc.subjectMedia Imageen_US
dc.subjectEvropská uniecs_CZ
dc.subjectČínacs_CZ
dc.subjectNamibiecs_CZ
dc.subjectGlobal Gatewaycs_CZ
dc.subjectNová hedvábná stezkacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.titleGlobal Gateway jako protiváha Nové hedvábné stezky: Namibiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId259238
dc.title.translatedGlobal Gateway as a Counterweight to the New Silk Road:Namibiaen_US
dc.contributor.refereeMenclová, Barbora
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeritoriální studia se specializací Teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineArea Studies:Area Studiesen_US
thesis.degree.programArea Studiesen_US
thesis.degree.programTeritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeritoriální studia se specializací Teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enArea Studies:Area Studiesen_US
uk.degree-program.csTeritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enArea Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá analýzou mediálního obrazu Evropské unie a Číny v Namibii, v kontextu strategií Global Gateway a Nová hedvábná stezka. Cílem práce je prozkoumat, jak jsou obě velmoci reprezentovány v namibijských médiích, a zda na tento mediální obraz mají zmíněné strategie vliv. Výzkum používá data z namibijských deníků The Namibian a New Era, kde jsou analyzovány články od roku 2013 do začátku roku 2024. Výzkum je prováděn prostřednictvím obsahové tematické analýzy a kvalitativní komparativní analýzy. Články jsou, dle převažujících témat, rozděleny do třech kategorií: ekonomická, politická a společenská. Výsledky ukazují, že Evropská unie je prezentována jako podporovatel udržitelných projektů a technologických inovací, avšak potýká se s kritikou nevyvážených výhod pro obě strany. Čína je zobrazována jako významný investor do těžebního průmyslu a infrastruktury, což však vyvolává obavy z ekonomické závislosti Namibie. V politických a společenských tématech má Čína pozitivnější mediální obraz než Evropská unie. Strategie Global Gateway a Nová hedvábná stezka jsou v mediálním obrazu v Namibii prezentovány jako iniciativy s pozitivními i negativními aspekty. Vliv Global Gateway je méně významný, Nová hedvábná stezka je významnější.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis analyses the media image of the European Union and China in Namibia, in the context of the Global Gateway and New Silk Road strategies. The aim of the thesis is to examine how the two superpowers are represented in the Namibian media, and whether these strategies have an impact on this media image. The research uses data from Namibian newspapers The Namibian and New Era, where articles from 2013 to early 2024 are analysed. The research is conducted through content thematic analysis and qualitative comparative analysis. The articles are, according to the prevailing themes, divided into three categories: economic, political, and social. The results show that the European Union is presented as a promoter of sustainable projects and technological innovation but faces criticism of imbalanced win-win benefits. China is portrayed as a major investor in extractive industries and infrastructure, but this raises concerns about Namibia's economic dependence. On political and social issues, China has a more positive media image than the European Union. The Global Gateway Strategy and the New Silk Road are presented in the media image in Namibia as initiatives with both positive and negative aspects. The influence of Global Gateway is less significant, the New Silk Road is more significant.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV