Zobrazit minimální záznam

Veřejné statky: učení a přesnost alternativních modelů
dc.contributor.advisorČervinka, Michal
dc.creatorGrohmannová, Klára
dc.date.accessioned2024-11-28T13:55:41Z
dc.date.available2024-11-28T13:55:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190724
dc.description.abstractV průběhu posledních padesáti let se výzkum hry veřejných statků stal čím dál tím více komplexním. Zejména v oblasti modelů učení se, které se pok- oušejí vysvětlit experimentální data, bylo navrženo a studováno velké množství modelů. Nícméně, co se týče porovnání výkonnosti těchto modelů vůči jiným, nebylo dosaženo mnoho závěrů. Tato práce se pokouší rozšířit komparativní analýzu provedenou v Cotla (2015). Za pomocí softwaru R, jsou tři modely učení se posouzeny na základě jejich schopnosti přesně předpovídat experi- mentální výsledky. Mezi těmito modely je K-strong equilibrium model tím nejúspěšnějším v předvídání všech výsledků experimentu hry veřejných statků, které jsou v této práci brány v potaz. Klasifikace JEL C71, C73, C87, C92, D64, D90 Klíčová slova hra veřejných statků, behavioralní teorie her, učení se Název práce Veřejné statky: učení se a přesnost alterna- tivních modelucs_CZ
dc.description.abstractOver the last fifty years the research field of the public goods game experi- ment became increasingly more convoluted. Especially in the area of learning models, which attempted to explain the experimental data, many models with different mechanisms were proposed and studied. However, when it comes to assessing the performance of the models in relation to each other, few conclu- sions were reached. This thesis attempts to further the comparative analysis conducted in Cotla (2015). Using R software simulations, three directional learning models are assessed on their ability to accurately predict experimental data. Among the considered models, K-strong equilibrium model is found to be the best predicting model for all of public goods game experiments considered in this thesis. JEL Classification C71, C73, C87, C92, D64, D90 Keywords public goods game, behavioral game theory, learning Title Learning in public goods game: alternative model performanceen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecthra veřejných statkůen_US
dc.subjectbehaviorální teorie heren_US
dc.subjectučení seen_US
dc.subjectpublic goods gamecs_CZ
dc.subjectbehavioral game theorycs_CZ
dc.subjectlearningcs_CZ
dc.titleLearning in public goods game: alternative model performanceen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId259714
dc.title.translatedVeřejné statky: učení a přesnost alternativních modelůcs_CZ
dc.contributor.refereeGregor, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomie a financecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV průběhu posledních padesáti let se výzkum hry veřejných statků stal čím dál tím více komplexním. Zejména v oblasti modelů učení se, které se pok- oušejí vysvětlit experimentální data, bylo navrženo a studováno velké množství modelů. Nícméně, co se týče porovnání výkonnosti těchto modelů vůči jiným, nebylo dosaženo mnoho závěrů. Tato práce se pokouší rozšířit komparativní analýzu provedenou v Cotla (2015). Za pomocí softwaru R, jsou tři modely učení se posouzeny na základě jejich schopnosti přesně předpovídat experi- mentální výsledky. Mezi těmito modely je K-strong equilibrium model tím nejúspěšnějším v předvídání všech výsledků experimentu hry veřejných statků, které jsou v této práci brány v potaz. Klasifikace JEL C71, C73, C87, C92, D64, D90 Klíčová slova hra veřejných statků, behavioralní teorie her, učení se Název práce Veřejné statky: učení se a přesnost alterna- tivních modelucs_CZ
uk.abstract.enOver the last fifty years the research field of the public goods game experi- ment became increasingly more convoluted. Especially in the area of learning models, which attempted to explain the experimental data, many models with different mechanisms were proposed and studied. However, when it comes to assessing the performance of the models in relation to each other, few conclu- sions were reached. This thesis attempts to further the comparative analysis conducted in Cotla (2015). Using R software simulations, three directional learning models are assessed on their ability to accurately predict experimental data. Among the considered models, K-strong equilibrium model is found to be the best predicting model for all of public goods game experiments considered in this thesis. JEL Classification C71, C73, C87, C92, D64, D90 Keywords public goods game, behavioral game theory, learning Title Learning in public goods game: alternative model performanceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV