Surfel-cloud rendering
Zobrazování mraků surfelů
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190737Identifikátory
SIS: 235527
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolomazník, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
11. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Počítačová grafika|3D grafika|Surfel|GPU|Mračno bodů|LoDKlíčová slova (anglicky)
Computer graphics|3D graphics|Surfel|GPU|Point-cloud|LoDOptimalizace renderování je velmi důležitá, zejména pro zařízení s nízkou spotřebou a vysokými nároky, jako jsou AR/VR headsety, kde se scéna musí vykreslit pro každé oko při vysoké snímkové frekvenci a s nízkou latencí. Pro tento problém bylo vytvořeno mnoho algoritmů, z nichž každý má své výhody a nevýhody. Cílem tohoto projektu bylo nejprve porovnat stávající techniky optimalizace renderování, zaměřené především na Level of Detail přístup. Potom na základě specifických potřeb byl vybrán a implementován nejvhodnější algoritmus. Proces implementace zahrnoval i několik vylepšení a úpravy.
Rendering optimization is very important, especially for low-power and high-demand devices such as AR/VR headsets, where a scene has to be rendered for each eye at a high frame rate and with low latency. Many algorithms have been created for this problem, each with its own advantages and disadvantages. This project firstly compared existing rendering optimization techniques, mostly focusing on the Level of Detail approach. Then, based on specific needs, the best suited algorithm was selected and implemented. The implementation process also involved several improvements and adjustments.