Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí
Practical athletics credit requirements in the study programme Physical Education and Sport with a focus on Education, FTVS UK: Analysis of teaching effectiveness and achieved competencies.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190778Identifikátory
SIS: 265906
Kolekce
- Kvalifikační práce [8843]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Buriánková, Jitka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě
Datum obhajoby
11. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
atletika, příprava, trénink, kompetence, zápočtové požadavky, efektivitaKlíčová slova (anglicky)
athletics, preparation, training, competency, credit requirements, effectivenessNázev: Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je analyzovat praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání na FTVS UK, a to z hlediska efektivity výuky a dosažených kompetencí. Použité metody: Práce je empiricko-teoretická, založená na online dotazníkovém šetření se zaměřením na efektivitu vyučovacích hodin atletiky, mimoškolní trénink, náročnost disciplín a dosažení požadovaných kompetencí. Analýza dat je zobrazena pomocí vizualizace v tabulkách a grafech, které obsahují i podíl v procentech. Výsledky: Analýza efektivity výuky atletiky na FTVS (Fakultě tělesné výchovy a sportu) odhalila, že 72 % studentů hodnotí srozumitelnost výuky pozitivně, zatímco 12 % ji považuje za nedostatečnou. Pouze 42 % studentů je spokojeno s frekvencí zpětné vazby od učitelů. Dalších 48 % studentů hodnotí praktickou výuku jako nedostatečnou pro splnění zápočtových požadavků. Výzkum také ukázal, že 58 % studentů považuje mimoškolní trénink za klíčový a nutný. Výsledky poukazují na potřebu zlepšení v oblastech zpětné vazby a přizpůsobení výuky individuálním potřebám studentů. Klíčová slova:...
Title: Practical athletics credit requirements in the study programme Physical Education and Sport with a focus on Education, FTVS UK: Analysis of teaching effectiveness and achieved competencies. Objectives: The aim of the bachelor thesis is to analyse the practical athletics credit requirements in the study programme Physical Education and Sport with a focus on education at FTVS UK in terms of teaching effectiveness and competences achieved. Methods: the thesis is an empirical-theoretical study based on an online questionnaire survey focusin g on the effectiveness of athletics lessons, extra-curricular training, the difficulty of the disciplines and the achievement of the target competences. The data analysis is displayed through visualization in tables and graphs that include the percentage. Results: The analysis of the effectiveness of athletics teaching at the Faculty of Physical Education and Sport (FTVS) revealed that 72 % of students rate the clarity of the teaching positively, while 12 % consider it insufficient. Only 42 % of students are satisfied with the frequency of feedback from teachers. Another 48 % of students rate the practical teaching as insufficient to meet the credit requirements. The research also revealed that 58 % of students consider extra-curricular training to be crucial...