Zobrazit minimální záznam

Approach of museum workers to virtual exhibitions within digital curation
dc.contributor.advisorWanča, Nina
dc.creatorDoušová, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T03:08:51Z
dc.date.available2024-11-29T03:08:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190781
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá virtuálními výstavami v kontextu digitálního kurátorství a jejím cílem bylo analyzovat, jak muzejní pracovníci přistupují k tvorbě virtuálních výstav. Úvodní část se zaměřuje na digitální kurátorství, virtuální výstavy a mapování procesu tvorby, jež byl rozčleněn za čtyři principy: analýza a koncepce virtuálních výstav; vývoj; revize a testování; finalizace a propagace. Výzkumná část byla realizována pomocí smíšené metodologie obsahové a formální analýzy 12 virtuálních výstav a kvalitativních rozhovorů s 15 digitálními kurátory z různých institucí, již byli osloveni na základě analyzovaných virtuální výstavy. Z výzkumu je patrné, že digitální kurátoři částečně využívají výše uvedené principy, které jsou výzkumníky označené za ideální. I přestože výsledky výzkumu nelze zevšeobecnit, protože analyzovaná data jsou různorodá, bylo možné ve výsledných datech identifikovat slabé a silné stránky v procesu vytváření výstav. Za slabé stránky lze považovat definování cílové skupiny, testování rozhraní výstavy či její propagace. Naopak silnými stránkami digitálních kurátorů se zdají být formulace témat, výběr navigace a členění virtuálních výstav. Výzkum také odhalil, že po odeznění pandemie covid-19 došlo k utlumení tvorby virtuálních výstav, jež se v odvětví výstavnictví nezdají...cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis focuses on virtual exhibitions in the context of digital curation, with the aim of analysing how museum staff approach the creation of virtual exhibitions. The core of the theoretical work focuses on digital curation, virtual exhibitions, and the mapping of the creation process, which was divided into four principles: analysis and conception of virtual exhibitions; development, revision and testing; finalisation and promotion. The research part was carried out using a mixed methodology of content and formal analysis of 12 virtual exhibitions and qualitative interviews with 15 digital curators from different institutions who had already been approached based on the analysed virtual exhibitions. The results of the research show that digital curators are partially using the above principles, which the academics have identified as ideal. Although the research findings cannot be generalised due to the heterogeneity of the data analysed, it was possible to identify strengths and weaknesses in the virtual exhibition creation process. Weaknesses can be seen in the definition of the target group, the testing of the exhibition interface or its public promotion. On the contrary, the formulation of themes, the choice of navigation and the structuring of virtual exhibitions seem to be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmuseum|museum professional|digital curation|virtual exhibitions|new media|technology|exhibitionen_US
dc.subjectmuzeum|muzejní pracovník|digitální kurátorství|virtuální výstavy|nová media|výstava|technologiecs_CZ
dc.titlePřístup muzejních pracovníků k virtuálním výstavám v rámci digitálního kurátorstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId251023
dc.title.translatedApproach of museum workers to virtual exhibitions within digital curationen_US
dc.contributor.refereePýcha, Čeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá virtuálními výstavami v kontextu digitálního kurátorství a jejím cílem bylo analyzovat, jak muzejní pracovníci přistupují k tvorbě virtuálních výstav. Úvodní část se zaměřuje na digitální kurátorství, virtuální výstavy a mapování procesu tvorby, jež byl rozčleněn za čtyři principy: analýza a koncepce virtuálních výstav; vývoj; revize a testování; finalizace a propagace. Výzkumná část byla realizována pomocí smíšené metodologie obsahové a formální analýzy 12 virtuálních výstav a kvalitativních rozhovorů s 15 digitálními kurátory z různých institucí, již byli osloveni na základě analyzovaných virtuální výstavy. Z výzkumu je patrné, že digitální kurátoři částečně využívají výše uvedené principy, které jsou výzkumníky označené za ideální. I přestože výsledky výzkumu nelze zevšeobecnit, protože analyzovaná data jsou různorodá, bylo možné ve výsledných datech identifikovat slabé a silné stránky v procesu vytváření výstav. Za slabé stránky lze považovat definování cílové skupiny, testování rozhraní výstavy či její propagace. Naopak silnými stránkami digitálních kurátorů se zdají být formulace témat, výběr navigace a členění virtuálních výstav. Výzkum také odhalil, že po odeznění pandemie covid-19 došlo k utlumení tvorby virtuálních výstav, jež se v odvětví výstavnictví nezdají...cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis focuses on virtual exhibitions in the context of digital curation, with the aim of analysing how museum staff approach the creation of virtual exhibitions. The core of the theoretical work focuses on digital curation, virtual exhibitions, and the mapping of the creation process, which was divided into four principles: analysis and conception of virtual exhibitions; development, revision and testing; finalisation and promotion. The research part was carried out using a mixed methodology of content and formal analysis of 12 virtual exhibitions and qualitative interviews with 15 digital curators from different institutions who had already been approached based on the analysed virtual exhibitions. The results of the research show that digital curators are partially using the above principles, which the academics have identified as ideal. Although the research findings cannot be generalised due to the heterogeneity of the data analysed, it was possible to identify strengths and weaknesses in the virtual exhibition creation process. Weaknesses can be seen in the definition of the target group, the testing of the exhibition interface or its public promotion. On the contrary, the formulation of themes, the choice of navigation and the structuring of virtual exhibitions seem to be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV