Proměny románu formování: La tía Julia y el escribidor a La Habana para un infante difunto
Transformations of "Bildungsroman": La tía Julia y el escribidor a La Habana para un infante difunto
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/19080/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19080Identifikátory
SIS: 52962
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fousek, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Španělština
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
28. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem diplomové práce bylo rozebrat a porovnat romány Havana pro zesnulého Infanta a Tetička Julie a zneuznaný génius a zjistit, do jaké míry se v nich uplatňuje román formování. Zároveň jsme se zaměřili i na nové aspekty, které doplňují tradiční schéma tohoto žánru. Jak jsme mohli vidět, romány ve svých základních rysech skutečně sledují syžet klasického románu formování. Hlavními hrdiny obou románů jsou mladíci, jejichž mládí je ještě potvrzeno jménem: Infant, Chlapec, a Maroušek neboli Vargásek, jméno, které je zdrobnělinou autorových jmen Mario Vargas. Žijí ve velkém městě, dokonce v hlavním městě země, kam přišli z venkova, a postupně dospívají a seznamují se s pozitivními i negativními stránkami života dospělých. Procházejí životními zkouškami, které je posouvají na cestě za dospělostí. Oba hlavní hrdinové najdou lásku svého života, o kterou musí bojovat. Zároveň ale získávají i pracovní zkušenosti a rozvíjejí se tak na rovině profesionální. Ačkoli na to není kladen velký důraz, oba hrdinové rovněž rozvíjejí své společenské vztahy a zařazují se tak do společnosti. Současně s tím se také postupně přerušují jejich pouta k rodině. U Infanta dojde k tomuto vývoji nenásilně, jednoduše tím, jak dospívá. Se svou matkou ale vazby nikdy zcela nepřeruší. Maroušek se postaví proti celé své rodině, protože...
The objective of this thesis was to analyse and compare two novels that were published in the late seventies-La tía Julia y el escribidor (1977, Aunt Julia and the Scriptwriter) by Peruvian Mario Vargas Llosa and La Habana para un Infante difunto (1979, Infante's Inferno) by Cuban Guillermo Cabrera Infante-and to search for the influences of the novel of formation. We have seen autobiographical elements in both books, analysed different levels of formation of the protagonists and mentioned the (parodic) inclination to the novel of initiation in Infante's Inferno. In the second part of the thesis we focused on other elements developed in both novels, for example the interference of trashy and extraliterary genres and the topic of literature and the occupation of the writer. We have concluded that both novels, although different, share the same platform.