Zobrazit minimální záznam

Transformations of rituals in the school classroom at the first level of primary school
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorHejnová, Michaela
dc.date.accessioned2024-11-28T19:55:27Z
dc.date.available2024-11-28T19:55:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190841
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá proměnami třídních rituálů napříč ročníky prvního stupně státní základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad pojmu rituál obecně i z hlediska sociologie a antropologie, na význam a užití rituálů ve školním prostředí a dále na typy rituálních aktivit, které se běžně praktikují ve výchovně vzdělávacím kontextu ve škole a školní třídě. Výzkumná část je pojata formou kvalitativního dotazníku jako tematická analýza polostrukturovaných rozhovorů učitelů prvního stupně ZŠ. Je nastolena otázka, co učitelé vnímají jako třídní rituály, jaké jsou podle nich přínosy a hlavně zmapovat proměn těchto rituálů, kdy k nim dochází a co je jejich důvodem.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation examines the changes in classroom rituals across grades in the first grade of a public elementary school. The theoretical part focuses on the interpretation of the concept of ritual in general and in terms of sociology and anthropology, the meaning and use of rituals in the school environment, and the types of ritual activities commonly practiced in the educational context of the school and the classroom. The research part is conceived in the form of a qualitative questionnaire as a thematic analysis of semi-structured interviews of first grade primary school teachers. The question is raised as to what teachers perceive as classroom rituals, what they think are the benefits and, most importantly, to map the changes in these rituals, when they occur and what is the reason for them.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrituals|school classroom|school rituals|first gradeen_US
dc.subjectrituály|školní třída|školní rituály|první stupeňcs_CZ
dc.titleProměny rituálů ve školní třídě na prvním stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260392
dc.title.translatedTransformations of rituals in the school classroom at the first level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá proměnami třídních rituálů napříč ročníky prvního stupně státní základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad pojmu rituál obecně i z hlediska sociologie a antropologie, na význam a užití rituálů ve školním prostředí a dále na typy rituálních aktivit, které se běžně praktikují ve výchovně vzdělávacím kontextu ve škole a školní třídě. Výzkumná část je pojata formou kvalitativního dotazníku jako tematická analýza polostrukturovaných rozhovorů učitelů prvního stupně ZŠ. Je nastolena otázka, co učitelé vnímají jako třídní rituály, jaké jsou podle nich přínosy a hlavně zmapovat proměn těchto rituálů, kdy k nim dochází a co je jejich důvodem.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation examines the changes in classroom rituals across grades in the first grade of a public elementary school. The theoretical part focuses on the interpretation of the concept of ritual in general and in terms of sociology and anthropology, the meaning and use of rituals in the school environment, and the types of ritual activities commonly practiced in the educational context of the school and the classroom. The research part is conceived in the form of a qualitative questionnaire as a thematic analysis of semi-structured interviews of first grade primary school teachers. The question is raised as to what teachers perceive as classroom rituals, what they think are the benefits and, most importantly, to map the changes in these rituals, when they occur and what is the reason for them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV