Zobrazit minimální záznam

Elective home education of primary school age children
dc.contributor.advisorKostelecká, Yvona
dc.creatorZískalová, Jitka
dc.date.accessioned2024-11-28T19:12:27Z
dc.date.available2024-11-28T19:12:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190842
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou domácího vzdělávání dětí na 1. stupni základních škol. Cílem je identifikovat názory rodin na jejich komunikaci s kmenovými školami a zároveň posoudit schopnost obou těchto institucí vytvořit vztah založený na vzájemné a efektivní spolupráci. Teoretická část vymezuje základní pojmy, popisuje právní ukotvení domácího vzdělávání v České republice a představuje rodiče jako klíčové vzdělavatele dětí v individuálním vzdělávání. Praktická část práce si klade za cíl identifikovat názory rodičů na jejich komunikaci s kmenovými školami a zároveň posoudit schopnost obou těchto institucí vytvořit vztah založený na vzájemné efektivní spolupráci. Empirický výzkum je založen na kvalitativní výzkumné metodologii. Sběr dat byl proveden pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, které byly analyzovány prostřednictvím tematické analýzy. Výsledky výzkumu ukazují klíčový vliv vzájemné a efektivní spolupráce rodiny a školy na celkový průběh domácího vzdělávání, stejně tak i význam flexibilního přístupu, který respektuje rozmanitost rodinných situací a potřeb.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of home education of primary-school-age children. The aim is to identify the views of families on their communication with supervising schools and also to assess the ability of these two institutions to establish a relationship based on mutual and effective cooperation. The theoretical part defines the basic terms, describes the legal background of home education in the Czech Republic and introduces parents as key educators of homeschooled children. The practical part of the thesis aims to identify parents' views on their communication with supervising schools and to assess the ability of both institutions to establish a relationship based on mutually effective cooperation. The empirical research is based on qualitative research methodology. Data collection was conducted through in-depth semi-structured interviews which were analyzed through thematic analysis. The research results show the key influence of mutual and effective cooperation of family and school on the home education overall course, as well as the importance of a flexible approach that respects the diversity of family situations and needs.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthome education|individual education|core primary school|communication|qualitative research|family|Education Acten_US
dc.subjectdomácí vzdělávání|individuální vzdělávání|kmenová škola|komunikace|kvalitativní výzkum|rodina|školský zákoncs_CZ
dc.titleDomácí vzdělávání na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId256193
dc.title.translatedElective home education of primary school age childrenen_US
dc.contributor.refereeKlapálková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou domácího vzdělávání dětí na 1. stupni základních škol. Cílem je identifikovat názory rodin na jejich komunikaci s kmenovými školami a zároveň posoudit schopnost obou těchto institucí vytvořit vztah založený na vzájemné a efektivní spolupráci. Teoretická část vymezuje základní pojmy, popisuje právní ukotvení domácího vzdělávání v České republice a představuje rodiče jako klíčové vzdělavatele dětí v individuálním vzdělávání. Praktická část práce si klade za cíl identifikovat názory rodičů na jejich komunikaci s kmenovými školami a zároveň posoudit schopnost obou těchto institucí vytvořit vztah založený na vzájemné efektivní spolupráci. Empirický výzkum je založen na kvalitativní výzkumné metodologii. Sběr dat byl proveden pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, které byly analyzovány prostřednictvím tematické analýzy. Výsledky výzkumu ukazují klíčový vliv vzájemné a efektivní spolupráce rodiny a školy na celkový průběh domácího vzdělávání, stejně tak i význam flexibilního přístupu, který respektuje rozmanitost rodinných situací a potřeb.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of home education of primary-school-age children. The aim is to identify the views of families on their communication with supervising schools and also to assess the ability of these two institutions to establish a relationship based on mutual and effective cooperation. The theoretical part defines the basic terms, describes the legal background of home education in the Czech Republic and introduces parents as key educators of homeschooled children. The practical part of the thesis aims to identify parents' views on their communication with supervising schools and to assess the ability of both institutions to establish a relationship based on mutually effective cooperation. The empirical research is based on qualitative research methodology. Data collection was conducted through in-depth semi-structured interviews which were analyzed through thematic analysis. The research results show the key influence of mutual and effective cooperation of family and school on the home education overall course, as well as the importance of a flexible approach that respects the diversity of family situations and needs.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV