Zobrazit minimální záznam

Iconology of Mirror Selfies
dc.contributor.advisorVáša, Ondřej
dc.creatorBessisso, Omar
dc.date.accessioned2024-11-29T04:42:11Z
dc.date.available2024-11-29T04:42:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190843
dc.description.abstractZrcadlová selfie fotografie je v současné době hojně rozšířeným fenoménem na sociálních sítích. Tato diplomová práce si všímá určité podobnosti mezi zrcadlovámi selfies křesťanskými ikonami. Následně si dává za cíl zmíněnou podobnost do větší hloubky prozkoumat. Předchozí teoretický rozbor na toto téma se zdá být vzhledem k tématu práce téměř neexistující. Tato diplomová práce má za cíl porovnat dva zdánlivě nesouvisející jevy zrcadlových selfies a křesťanských ikon. Pozorování v této práci byly vyvozena jednak po studiu literatury, která se s danou problematikou pojí, jednak na základě učiněných paralel a analogií s texty Jeana-Paula Sartra a Jeana Baudrillarda. Závěr, který je v této práci učiněn je, že zrcadlové selfies a křesťanské ikony zastávají obdobnou společenskou roli, kterou je výzva k následování určitého imperativu, ten je nicméně mezi dvěma zmíněnými rozdílný. Zrcadlové selfies jsou stejně jako ikony bohaté na symboliku, nejedná se ovšem o symboliku náboženskou, ale symboliku konzumní. Klíčová slova: Selfie, Konzumní společnost, Ikony, Sociální sítě, Elektronická kulturacs_CZ
dc.description.abstractMirror selfies are a ubiquitous phenomenon across social media. This master's thesis notices some similarities between mirror selfies and Christian icons. The main goal of this thesis is to explore those similarities to a greater degree. Prior theoretical research regarding this subject seems to be almost nonexistent. This thesis focuses on two seemingly unrelated subjects. Made observations were based on research of literature regarding given topics and on constructed parallels and analogies with texts of Jean-Paul Sartre and Jean Baudrillard. The conclusion made by this thesis is that both mirror selfies and holy icons do have similar societal roles, which is to follow certain imperatives. The imperatives are different between those two. Mirror selfies are rich in symbolism the same way holy icons are. This symbolism is not tied to Christian ideology but to consumer society. Keywords: Selfie, Consumer society, Icons, Social networks, Electronical cultureen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleIkonologie zrcadlových selfiescs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-12
dc.description.departmentProgramme Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentProgram Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId255045
dc.title.translatedIconology of Mirror Selfiesen_US
dc.contributor.refereeHájek, Václav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-program.enElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZrcadlová selfie fotografie je v současné době hojně rozšířeným fenoménem na sociálních sítích. Tato diplomová práce si všímá určité podobnosti mezi zrcadlovámi selfies křesťanskými ikonami. Následně si dává za cíl zmíněnou podobnost do větší hloubky prozkoumat. Předchozí teoretický rozbor na toto téma se zdá být vzhledem k tématu práce téměř neexistující. Tato diplomová práce má za cíl porovnat dva zdánlivě nesouvisející jevy zrcadlových selfies a křesťanských ikon. Pozorování v této práci byly vyvozena jednak po studiu literatury, která se s danou problematikou pojí, jednak na základě učiněných paralel a analogií s texty Jeana-Paula Sartra a Jeana Baudrillarda. Závěr, který je v této práci učiněn je, že zrcadlové selfies a křesťanské ikony zastávají obdobnou společenskou roli, kterou je výzva k následování určitého imperativu, ten je nicméně mezi dvěma zmíněnými rozdílný. Zrcadlové selfies jsou stejně jako ikony bohaté na symboliku, nejedná se ovšem o symboliku náboženskou, ale symboliku konzumní. Klíčová slova: Selfie, Konzumní společnost, Ikony, Sociální sítě, Elektronická kulturacs_CZ
uk.abstract.enMirror selfies are a ubiquitous phenomenon across social media. This master's thesis notices some similarities between mirror selfies and Christian icons. The main goal of this thesis is to explore those similarities to a greater degree. Prior theoretical research regarding this subject seems to be almost nonexistent. This thesis focuses on two seemingly unrelated subjects. Made observations were based on research of literature regarding given topics and on constructed parallels and analogies with texts of Jean-Paul Sartre and Jean Baudrillard. The conclusion made by this thesis is that both mirror selfies and holy icons do have similar societal roles, which is to follow certain imperatives. The imperatives are different between those two. Mirror selfies are rich in symbolism the same way holy icons are. This symbolism is not tied to Christian ideology but to consumer society. Keywords: Selfie, Consumer society, Icons, Social networks, Electronical cultureen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV