dc.contributor.advisor | Černá, Jana | |
dc.creator | Králová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T11:09:18Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T11:09:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190928 | |
dc.description.abstract | Title: Methods of testing rhythmic-motor relations in children of younger school age Objectives: The aim of this bachelor's thesis is to find out, through a systematic literature search, what is the evidence of professional publications on the topic of methods of testing rhythmic-movement relationships in intervention programs for children of younger school age and at the same time to create a comprehensive overview of the used testing methods. Methods: To create this bachelors thesis, systematic research methods were used in accordance with the PRISMA statement. Based on keywords, data were collected from scientific databases (Web of Science, EBSCOhost, Scopus, PubMed). Professional publications were further selected according to predetermined criteria. Zotero citation manager was used to sort the publications. Publications that met the predetermined criteria selected for the bachelor's thesis were analyzed in detail. The risk of bias ("Risk of Bias") was assessed for each publication. Results: A total of 9 studies met all the predetermined criteria. However, none of them primarily focused on testing rhythmic-movement relations in children of younger school age. The final studies examined the effects of rhythmic-movement intervention programs on various skills. They tested rhythmic-movement... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Metody testování rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem této bakalářské práce je zjistit prostřednictvím systematické literární rešerše, jaká je evidence odborných publikací na téma metod testování rytmicko-pohybových vztahů v intervenčních programech u dětí mladšího školního věku a současně vytvořit ucelený přehled používaných metod testování. Metody: Pro vytvoření této bakalářské práce byly použity metody systematické rešerše v souladu s PRISMA statement. Na základě klíčových slov byly z vědeckých databází (Web of Science, EBSCOhost, Scopus, PubMed) sesbírány data. Odborné publikace byly dále selektovány podle předem stanovených kritérií. Ke třídění publikací byl použit citační manažer Zotero. Publikace, které splňovaly předem stanovená kritéria vybrané pro bakalářskou práci, byly detailně analyzovány. U každé publikace bylo hodnoceno riziko zkreslení ("Risk of Bias"). Výsledky: Celkem 9 studií odpovídalo všem předem stanoveným kritériím. Žádná z nich se však primárně nezabývala testováním rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku. Finální studie zkoumaly účinky rytmicko-pohybových intervenčních programů na různé dovednosti. Testovaly rytmicko-pohybové vztahy v závislosti na kognitivních funkcích, jazykových schopnostech, rytmických schopnostech... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | Rhythm | en_US |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Movement | en_US |
dc.subject | Move | en_US |
dc.subject | Creative | en_US |
dc.subject | School | en_US |
dc.subject | Child | en_US |
dc.subject | Young | en_US |
dc.subject | Test | en_US |
dc.subject | Rytmus | cs_CZ |
dc.subject | Hudba | cs_CZ |
dc.subject | Pohyb | cs_CZ |
dc.subject | Kreativní | cs_CZ |
dc.subject | Škola | cs_CZ |
dc.subject | Dítě | cs_CZ |
dc.subject | Test | cs_CZ |
dc.title | Metody testování rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-14 | |
dc.description.department | Department of Gymnastics and Combat Sports | en_US |
dc.description.department | Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 261116 | |
dc.title.translated | Methods of Testing Rhytmic-motot Relations in Children Younger Age | en_US |
dc.contributor.referee | Kolbová, Kateřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Nature | en_US |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sports | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Nature | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Metody testování rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem této bakalářské práce je zjistit prostřednictvím systematické literární rešerše, jaká je evidence odborných publikací na téma metod testování rytmicko-pohybových vztahů v intervenčních programech u dětí mladšího školního věku a současně vytvořit ucelený přehled používaných metod testování. Metody: Pro vytvoření této bakalářské práce byly použity metody systematické rešerše v souladu s PRISMA statement. Na základě klíčových slov byly z vědeckých databází (Web of Science, EBSCOhost, Scopus, PubMed) sesbírány data. Odborné publikace byly dále selektovány podle předem stanovených kritérií. Ke třídění publikací byl použit citační manažer Zotero. Publikace, které splňovaly předem stanovená kritéria vybrané pro bakalářskou práci, byly detailně analyzovány. U každé publikace bylo hodnoceno riziko zkreslení ("Risk of Bias"). Výsledky: Celkem 9 studií odpovídalo všem předem stanoveným kritériím. Žádná z nich se však primárně nezabývala testováním rytmicko-pohybových vztahů u dětí mladšího školního věku. Finální studie zkoumaly účinky rytmicko-pohybových intervenčních programů na různé dovednosti. Testovaly rytmicko-pohybové vztahy v závislosti na kognitivních funkcích, jazykových schopnostech, rytmických schopnostech... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Methods of testing rhythmic-motor relations in children of younger school age Objectives: The aim of this bachelor's thesis is to find out, through a systematic literature search, what is the evidence of professional publications on the topic of methods of testing rhythmic-movement relationships in intervention programs for children of younger school age and at the same time to create a comprehensive overview of the used testing methods. Methods: To create this bachelors thesis, systematic research methods were used in accordance with the PRISMA statement. Based on keywords, data were collected from scientific databases (Web of Science, EBSCOhost, Scopus, PubMed). Professional publications were further selected according to predetermined criteria. Zotero citation manager was used to sort the publications. Publications that met the predetermined criteria selected for the bachelor's thesis were analyzed in detail. The risk of bias ("Risk of Bias") was assessed for each publication. Results: A total of 9 studies met all the predetermined criteria. However, none of them primarily focused on testing rhythmic-movement relations in children of younger school age. The final studies examined the effects of rhythmic-movement intervention programs on various skills. They tested rhythmic-movement... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Novotná, Viléma | |
dc.contributor.consultant | Malíř, Roman | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |