Zobrazit minimální záznam

Utilization of the LIRSPE protocol as a self-assessment tool for teachers regarding the integration of SEN students into inclusive PE classes
dc.contributor.advisorKotlík, Kamil
dc.creatorVosátková, Barbora
dc.date.accessioned2024-07-08T12:04:55Z
dc.date.available2024-07-08T12:04:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190971
dc.description.abstractTitle: Utilization of the LIRSPE protocol as a self-assessment tool for teachers regarding the integration of SEN students into inclusive PE classes Objectives: The aim of this thesis is to use specific teacher self-assessment tools (LIRSPE protocol, SWOT analysis) to analyse the level of effort demonstrated by teachers in integrating students with special educational needs (SEN) into inclusive PE classes. Methods: Within a theoretical-empirical research framework, a survey was conducted using mixed research methods with 4 respondents - teachers of inclusive PE at the secondary level of primary schools in Prague/Central Bohemian Region, who had a student with physical/sensory disabilities integrated into their class. Data collection methods included the LIRSPE protocol, SWOT analysis and a professional questionnaire accompanied by interview. Results: The data obtained from the LIRSPE protocol indicated that the effort demonstrated by teachers was above average to excellent, as the mean overall score was 4.1. Three out of four teachers identified the LIRSPE protocol as a beneficial tool, while the provided unofficial Czech translation version was rated as understandable by all respondents. Key words: teacher in the process of inclusion, pupil with special educational needs (SEN), join education in...en_US
dc.description.abstractNázev: Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV Cíle: Cílem práce je za pomoci vybraných nástrojů umožňujících sebehodnocení učitele (protokol LIRSPE, SWOT analýza) analyzovat míru snahy, kterou učitelé při začleňování žáka se SVP do hodin inkluzivní TV projeví. Metody: V rámci teoreticko-empirického výzkumu bylo pomocí smíšených výzkumných metod realizováno šetření u 4 respondentů - učitelů inkluzivní TV na 2. stupni ZŠ z Prahy/Středočeského kraje, kteří měli v hodině zapojeného žáka/žákyni s tělesným/smyslovým znevýhodněním. Metodou sběru dat byl protokol LIRSPE, SWOT analýza a profesní dotazník doplněný o rozhovor. Výsledky: Na základě odpovědí získaných pomocí protokolu LIRSPE se ukázalo, že snaha projevená učiteli byla nadprůměrná až vynikající, jelikož celkové průměrné výsledné skóre dosáhlo hodnoty 4,1. Protokol LIRSPE byl 3 ze 4 učitelů označen jako přínosný nástroj, přičemž poskytnutá neoficiální verze českého překladu byla všemi respondenty označena za srozumitelnou. Klíčová slova: učitel v inkluzivním procesu, žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), společné vzdělávání v TV, aplikované pohybové aktivity, dotazování, SWOT analýzacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectteacher in the process of inclusionen_US
dc.subjectpupil with special educational needs (SEN)en_US
dc.subjectjoin education in PEen_US
dc.subjectadapted physical activitiesen_US
dc.subjectsurveyingen_US
dc.subjectSWOT analysisen_US
dc.subjectučitel v inkluzivním procesucs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)cs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávání v TVcs_CZ
dc.subjectaplikované pohybové aktivitycs_CZ
dc.subjectdotazovánícs_CZ
dc.subjectSWOT analýzacs_CZ
dc.titleVyužití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TVcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentDepartment of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId248085
dc.title.translatedUtilization of the LIRSPE protocol as a self-assessment tool for teachers regarding the integration of SEN students into inclusive PE classesen_US
dc.contributor.refereeNováková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV Cíle: Cílem práce je za pomoci vybraných nástrojů umožňujících sebehodnocení učitele (protokol LIRSPE, SWOT analýza) analyzovat míru snahy, kterou učitelé při začleňování žáka se SVP do hodin inkluzivní TV projeví. Metody: V rámci teoreticko-empirického výzkumu bylo pomocí smíšených výzkumných metod realizováno šetření u 4 respondentů - učitelů inkluzivní TV na 2. stupni ZŠ z Prahy/Středočeského kraje, kteří měli v hodině zapojeného žáka/žákyni s tělesným/smyslovým znevýhodněním. Metodou sběru dat byl protokol LIRSPE, SWOT analýza a profesní dotazník doplněný o rozhovor. Výsledky: Na základě odpovědí získaných pomocí protokolu LIRSPE se ukázalo, že snaha projevená učiteli byla nadprůměrná až vynikající, jelikož celkové průměrné výsledné skóre dosáhlo hodnoty 4,1. Protokol LIRSPE byl 3 ze 4 učitelů označen jako přínosný nástroj, přičemž poskytnutá neoficiální verze českého překladu byla všemi respondenty označena za srozumitelnou. Klíčová slova: učitel v inkluzivním procesu, žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), společné vzdělávání v TV, aplikované pohybové aktivity, dotazování, SWOT analýzacs_CZ
uk.abstract.enTitle: Utilization of the LIRSPE protocol as a self-assessment tool for teachers regarding the integration of SEN students into inclusive PE classes Objectives: The aim of this thesis is to use specific teacher self-assessment tools (LIRSPE protocol, SWOT analysis) to analyse the level of effort demonstrated by teachers in integrating students with special educational needs (SEN) into inclusive PE classes. Methods: Within a theoretical-empirical research framework, a survey was conducted using mixed research methods with 4 respondents - teachers of inclusive PE at the secondary level of primary schools in Prague/Central Bohemian Region, who had a student with physical/sensory disabilities integrated into their class. Data collection methods included the LIRSPE protocol, SWOT analysis and a professional questionnaire accompanied by interview. Results: The data obtained from the LIRSPE protocol indicated that the effort demonstrated by teachers was above average to excellent, as the mean overall score was 4.1. Three out of four teachers identified the LIRSPE protocol as a beneficial tool, while the provided unofficial Czech translation version was rated as understandable by all respondents. Key words: teacher in the process of inclusion, pupil with special educational needs (SEN), join education in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV