Faktory ovlivňující návštěvnost superligových utkání ve florbale
Factors influencing attendance at Superleague floorball matches
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190986Identifikátory
SIS: 249886
Kolekce
- Kvalifikační práce [8843]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Viplerová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
17. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sledovanost, dotazník, polostrukturovaný rozhovor, florbalové přenosy, florbalový divák, popularita, sportovní akceKlíčová slova (anglicky)
viewership, questionnaire, semi-structured interview, floorball broadcasts, floorball viewer, popularity, sport eventNázev: Faktory ovlivňující návštěvnost superligových utkání ve florbale Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit faktory, které ovlivňují návštěvnost diváků na nejvyšší mužské florbalové soutěži v Česku. Dílčími cíli jsou vysledování základní charakteristiky florbalových diváků a vliv zpoplatnění přenosů na návštěvnost na Superlize. Na základě zjištěných výsledků budou klubům i Českému florbalu navržena doporučení, která pomohou navýšit návštěvnost na superligových zápasech. Metody: V práci je využit kvantitativní i kvalitativní výzkum. Jako kvantitativní byla použita metoda elektronického dotazníkového šetření, která umožnila sebrat data z klubů napříč republikou. Výzkumný vzorek jsou návštěvníci florbalové Superligy, konkrétně 1400 respondentů. Dotazník byl vyplněn 1104x. Práce vyhodnocuje celkem 602 odpovědí, jelikož z důvodu etické stránky výzkumu nebylo možné některé respondenty do výzkumu zařadit. Dotazník zjišťuje důležitost jednotlivých faktorů, které ovlivňují návštěvnost na pětistupňové škále. Faktory jsou rozděleny do tří okruhů: ekonomických, sociálních a sportovních. Pro doplnění výsledků dotazníkového šetření byly využity polostrukturované rozhovory. Náhodným výběrem byli zvoleni čtyři zástupci superligových klubů z řad marketingových pracovníků, trenérů, či funkcionářů a zástupci z řad...
Title: Factors influencing attendance at Superleague floorball matches Objectives: The aim of this thesis is to determine the factors that influence the attendance of spectators at the highest men's floorball competition in the Czech Republic. The sub-objectives are to trace the basic characteristics of floorball spectators and the effect of charging for broadcasts on attendance at the Superleague. Based on the findings, recommendations will be proposed to clubs and Czech floorball to help increase attendance at Super League matches. Methods: The thesis uses both quantitative and qualitative research. As a quantitative method, an electronic questionnaire survey was used to collect data from clubs across the country. The research sample is floorball Superleague visitors, specifically 1400 respondents. The questionnaire was completed a total of 1104 times. The thesis evaluates a total of 602 responses as it was not possible to include some respondents in the research due to ethical considerations. The questionnaire measures the importance of each factor that influence attendance on a five-point scale. The factors are divided into three headings: economic, social and sport. Semi-structured interviews were used to supplement the results of the questionnaire survey. Four representatives of superleague...