Personalizace politiky v českých prezidentských volbách? Analýza vlivu osobnosti kandidáta na české voliče
Personalization of politics in the Czech presidential election? An analysis of the influence of candidate personality on Czech voters.
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190988Identifikátory
SIS: 261420
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Doležalová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
17. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
personalizace politiky, proměna volebních kampaní, osobnost kandidáta, prezidentskévolby v České republice, sekundární analýza dat, logistická regreseKlíčová slova (anglicky)
personalisation of politics, transformation of electoral campaigns, candidate personality,presidential elections in the Czech Republic, secondary data analysis, logistic regressionNOSKOVÁ, Pavlína. Personalizace politiky v českých prezidentských volbách? Analýza vlivu osobnosti kandidáta na české voliče. Praha, 2024. 48 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií, Katedra sociologie. Vedoucí bakalářské práce Mgr. Tomáš Dvořák, Ph.D. Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá tím, jaké faktory ovlivňují české voliče v prezidentských volbách. Zejména se pak zaměřuje na vliv osobnosti kandidáta. Práce je členěna do tří hlavních částí - teoretické části, metodologie a analytické části. V teoretické části je nejprve zmíněna cesta České republiky k přímým prezidentským volbám. Dále je zde představen koncept personalizace politiky, který slouží jako teoretické východisko pro zjištění vlivu osobnosti prezidentského kandidáta na české voliče ve volbách. A jako poslední je zde zmíněna proměna politické komunikace, a to hlavně z důvodu napojení na již zmíněnou personalizaci politiky ve smyslu volebních kampaní, se kterými je poté pracováno v analytické části. V metodologické části práce jsou představeny zejména cíle práce a výzkumné otázky s hypotézami, které k zodpovězení cílů napomohou. Analytická část se poté věnuje především sekundární analýze dat. Ke zjištění vlivu osobnosti kandidáta byly provedeny čtyři binární logistické regrese,...
NOSKOVÁ, Pavlína. Personalizace politiky v českých prezidentských volbách? Analýza vlivu osobnosti kandidáta na české voliče. Praha, 2024. 48 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií, Katedra sociologie. Vedoucí bakalářské práce Mgr. Tomáš Dvořák, Ph.D. Abstract This bachelor thesis deals with what factors influence Czech voters in presidential elections. In particular, it focuses on the influence of the candidate's personality. The thesis is divided into three main parts - theoretical part, methodology and analytical part. In the theoretical part, the path of the Czech Republic to direct presidential elections is first mentioned. Next, the concept of personalisation of politics is introduced, which serves as a theoretical basis for determining the influence of the personality of the presidential candidate on the Czech electorate in the elections. And lastly, the transformation of political communication is mentioned, mainly because of the connection to the aforementioned personalisation of politics in terms of electoral campaigns, which are then dealt with in the analytical part. In the methodological part of the thesis, in particular, the objectives of the thesis and the research questions are presented with hypotheses that will help to answer...