Zobrazit minimální záznam

Strategic Outness and Doing Gender of Trans* Women
dc.contributor.advisorAndresová, Nela
dc.creatorDemjanovičová, Klára
dc.date.accessioned2024-11-29T01:07:57Z
dc.date.available2024-11-29T01:07:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191039
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá sociálními specifikami trans* žen, které vykazují genderovou identitu, která může být v rozporu se společenskými genderovými očekáváními ohledně dvou oddělených a protikladných kategorií žen a mužů. Genderová identita je součástí sociální identity každého jedince, který se k ní vztahuje skrze dělání genderu. Trans* ženy se tak ocitají ve specifické situaci strategického rozhodování ohledně dělání feminity ve fungujícím genderovém uspořádání. Práce k vystižení tohoto strategického rozhodování jednak využívá koncept strategic outness, který otevírá téma sociálních faktorů ovlivňující otevřenost ohledně trans* genderové identity, ale také staví na specifikách dělání feminity, která v hierarchickém genderovém uspořádání figuruje jako podřízená maskulinitě. Cílem práce je přiblížit aspekty ovlivňující přijetí a otevřenost trans* žen ohledně svého genderu v různých sociálních kontextech a zjistit, jak se podle toho, jak se k těmto různým sociálním kontextům vztahují, liší jejich strategie dělání feminity. Empirická část vychází z analýzy šesti hloubkových rozhovorů s trans* ženami různého věku, jejichž pojítkem byly zkušenosti s pracovním prostředím. Analýza proběhla na principu kvalitativních postupů segmentace a kódování částí výpovědí. Mezi hlavní zjištění patří různé...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores the social specifies of trans* women, whose gender identity may contrast with gender expectations of two seperate and opposing categories of women and men. Gender identity is part of every individual's social identity, communicated through how they do gender. Trans* women thus may be situated in a specific situation of strategic decision- making about doing femininity in a functioning gender arrangement. The paper uses the concept of strategic outness to capture this strategic identity managment, which raises the issue of social factors influencing outness about trans* gender identity, but also builds on the specificities of doing femininity, which occurs as subordinate to masculinity in a hierarchical gender order. The aim of the paper is to approach the aspects that influence trans* women's acceptance and outness about their gender in different social contexts and to explore how their strategies of doing femininity differ according to how they interpret these different social contexts. The empirical part is based on the analysis of six in-depth interviews with trans* women of different ages, who are connected by their experiences in the workplace. The analysis followed qualitative techniques of segmenting and coding parts of the interviews. Key findings include...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecttrans* womanen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectpassingen_US
dc.subjectcoming outen_US
dc.subjectstrategic outnessen_US
dc.subjectstigmatizationen_US
dc.subjectworkplace,friendshipsen_US
dc.subjectpersonal safetyen_US
dc.subjecttrans* ženacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectpassingcs_CZ
dc.subjectcoming outcs_CZ
dc.subjectstrategická otevřenostcs_CZ
dc.subjectstigmatizacecs_CZ
dc.subjectpracoviště,přátelstvícs_CZ
dc.subjectbezpečícs_CZ
dc.titleStrategie otevřenosti a dělání genderu trans* žencs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId261808
dc.title.translatedStrategic Outness and Doing Gender of Trans* Womenen_US
dc.contributor.refereeGrygar, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology:Studies of Contemporary Societiesen_US
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Studia současných společnostícs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Studia současných společnostícs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology:Studies of Contemporary Societiesen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá sociálními specifikami trans* žen, které vykazují genderovou identitu, která může být v rozporu se společenskými genderovými očekáváními ohledně dvou oddělených a protikladných kategorií žen a mužů. Genderová identita je součástí sociální identity každého jedince, který se k ní vztahuje skrze dělání genderu. Trans* ženy se tak ocitají ve specifické situaci strategického rozhodování ohledně dělání feminity ve fungujícím genderovém uspořádání. Práce k vystižení tohoto strategického rozhodování jednak využívá koncept strategic outness, který otevírá téma sociálních faktorů ovlivňující otevřenost ohledně trans* genderové identity, ale také staví na specifikách dělání feminity, která v hierarchickém genderovém uspořádání figuruje jako podřízená maskulinitě. Cílem práce je přiblížit aspekty ovlivňující přijetí a otevřenost trans* žen ohledně svého genderu v různých sociálních kontextech a zjistit, jak se podle toho, jak se k těmto různým sociálním kontextům vztahují, liší jejich strategie dělání feminity. Empirická část vychází z analýzy šesti hloubkových rozhovorů s trans* ženami různého věku, jejichž pojítkem byly zkušenosti s pracovním prostředím. Analýza proběhla na principu kvalitativních postupů segmentace a kódování částí výpovědí. Mezi hlavní zjištění patří různé...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis explores the social specifies of trans* women, whose gender identity may contrast with gender expectations of two seperate and opposing categories of women and men. Gender identity is part of every individual's social identity, communicated through how they do gender. Trans* women thus may be situated in a specific situation of strategic decision- making about doing femininity in a functioning gender arrangement. The paper uses the concept of strategic outness to capture this strategic identity managment, which raises the issue of social factors influencing outness about trans* gender identity, but also builds on the specificities of doing femininity, which occurs as subordinate to masculinity in a hierarchical gender order. The aim of the paper is to approach the aspects that influence trans* women's acceptance and outness about their gender in different social contexts and to explore how their strategies of doing femininity differ according to how they interpret these different social contexts. The empirical part is based on the analysis of six in-depth interviews with trans* women of different ages, who are connected by their experiences in the workplace. The analysis followed qualitative techniques of segmenting and coding parts of the interviews. Key findings include...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV