Zobrazit minimální záznam

Value orientation and emerging generation strategies (X, Y, Z)
dc.contributor.advisorTuček, Milan
dc.creatorChobotová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-28T13:56:51Z
dc.date.available2024-11-28T13:56:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191066
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou proměn hodnot, morálky a strategií nastupujících generací v České republice. Práce se soustředí především na generace X a Y, okrajově pak, jako doplnění, na současně nastupující generaci Z. Cílem práce je popsat, jakým způsobem se od sebe generace liší v rámci přístupu k hodnotám a morálce, jaké strategie volí a jak se v rámci jejich života proměňují. V rámci sociologie jsou pojmy hodnoty a strategie klíčovými koncepty, které jsou využívané ke studiu lidského chování a společnosti. Přispívají tak jednak k hlubšímu porozumění nastavenému paradigma ve společnosti a jednak usnadňují v různých oblastech proces optimalizace. Umožňují odvětvím reagovat na proměňující se požadavky a nároky nastupujících generací. Konkrétně obsaženými kategoriemi v této práci jsou rodinné vztahy a oblast pracovního nasazení. V teoretické části je problematika zakotvena do odborné literatury. Tato část je věnována terminologii, definování jednotlivých generací, hodnotám, morálce a strategiím. V praktické části práce navazuje na výzkum Evropský výzkum hodnot pro Českou republiku, a to z let 1991, 1999, 2008 a 2017. Práce s datovými soubory z těchto ročníků je založena na deskriptivní analýze v programu IBM SPSS. V rámci deskriptivní analýzy bylo konkrétně využito zobrazení dat v...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the issue of the transformation of values, morals and strategies of the coming generations in the Czech Republic. The work focuses primarily on generations X and Y, marginally then, as an addition, on the simultaneously emerging generation Z. The aim of the work is to describe how generations differ from each other in their approach to values and morality, what strategies they choose and how they change within their lives. Within sociology, concepts of morality, values and strategy are key concepts that are used to study human behavior and society. They thus contribute both to a deeper understanding of the established paradigm in society and facilitate the process of optimization in various fields. They allow industries to respond to the changing demands and demands of the coming generations. Specifically included categories in this work are family relationships and work force. In the theoretical part, the issue is embedded in the scientific literature. This section is devoted to terminology, definition of individual generations, values, morality and strategies. In the practical part, the work builds on the European value research for the Czech Republic from 1991, 1999, 2008 and 2017. Working with data sets from these years is based on a descriptive analysis in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.subjectGenerationen_US
dc.subjectGeneration Xen_US
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectThe Intergenerational Divideen_US
dc.subjectCollective Valuesen_US
dc.subjectIndividual Valuesen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectWorken_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectGenerational Identityen_US
dc.subjectHodnotycs_CZ
dc.subjectStrategiecs_CZ
dc.subjectGeneracecs_CZ
dc.subjectGenerace Xcs_CZ
dc.subjectGenerace Ycs_CZ
dc.subjectGenerace Zcs_CZ
dc.subjectMezigenerační propastcs_CZ
dc.subjectKolektivní hodnotycs_CZ
dc.subjectIndividuální hodnotycs_CZ
dc.subjectRodinacs_CZ
dc.subjectPrácecs_CZ
dc.subjectVzdělánícs_CZ
dc.subjectSocializacecs_CZ
dc.subjectGenerační identitacs_CZ
dc.titleHodnotové orientace a strategie nastupujících generací (X, Y, Z)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId261458
dc.title.translatedValue orientation and emerging generation strategies (X, Y, Z)en_US
dc.contributor.refereeKlegr, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology:Social Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology:Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problematikou proměn hodnot, morálky a strategií nastupujících generací v České republice. Práce se soustředí především na generace X a Y, okrajově pak, jako doplnění, na současně nastupující generaci Z. Cílem práce je popsat, jakým způsobem se od sebe generace liší v rámci přístupu k hodnotám a morálce, jaké strategie volí a jak se v rámci jejich života proměňují. V rámci sociologie jsou pojmy hodnoty a strategie klíčovými koncepty, které jsou využívané ke studiu lidského chování a společnosti. Přispívají tak jednak k hlubšímu porozumění nastavenému paradigma ve společnosti a jednak usnadňují v různých oblastech proces optimalizace. Umožňují odvětvím reagovat na proměňující se požadavky a nároky nastupujících generací. Konkrétně obsaženými kategoriemi v této práci jsou rodinné vztahy a oblast pracovního nasazení. V teoretické části je problematika zakotvena do odborné literatury. Tato část je věnována terminologii, definování jednotlivých generací, hodnotám, morálce a strategiím. V praktické části práce navazuje na výzkum Evropský výzkum hodnot pro Českou republiku, a to z let 1991, 1999, 2008 a 2017. Práce s datovými soubory z těchto ročníků je založena na deskriptivní analýze v programu IBM SPSS. V rámci deskriptivní analýzy bylo konkrétně využito zobrazení dat v...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the issue of the transformation of values, morals and strategies of the coming generations in the Czech Republic. The work focuses primarily on generations X and Y, marginally then, as an addition, on the simultaneously emerging generation Z. The aim of the work is to describe how generations differ from each other in their approach to values and morality, what strategies they choose and how they change within their lives. Within sociology, concepts of morality, values and strategy are key concepts that are used to study human behavior and society. They thus contribute both to a deeper understanding of the established paradigm in society and facilitate the process of optimization in various fields. They allow industries to respond to the changing demands and demands of the coming generations. Specifically included categories in this work are family relationships and work force. In the theoretical part, the issue is embedded in the scientific literature. This section is devoted to terminology, definition of individual generations, values, morality and strategies. In the practical part, the work builds on the European value research for the Czech Republic from 1991, 1999, 2008 and 2017. Working with data sets from these years is based on a descriptive analysis in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV