Zobrazit minimální záznam

The view of midwifery students on Czech obstetrics and on their own position in the healthcare system
dc.contributor.advisorHejzlarová, Eva
dc.creatorNěmecká, Marie
dc.date.accessioned2024-07-08T12:26:41Z
dc.date.available2024-07-08T12:26:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191069
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the view of midwifery students on their own position in the Czech maternity care system, but also on their view of Czech obstetrics. The aim of the thesis is to contribute to an unexplored area of knowledge about midwifery students in the Czech context, but also to find out the view of midwifery students on their own position in the Czech obstetric care system and on Czech obstetrics, i.e. to find out how the Czech obstetrics will work with people in the future. For this purpose, ten semi-structured interviews were conducted with ten midwifery students. After verbatim transcription, the collected data were analyzed. In the analysis, midwifery students were viewed through the lens of the theory of line workers, which made it possible to analyze their approaches to female clients. It was found that midwifery students want to choose a client approach in their work. The analysis also showed that female midwifery students face a subordinate position and challenging situations that can affect the formation of their professional identity and demotivate them from practicing the midwifery profession. The formation of their professional identity is influenced by various participants, towards whom midwifery students relate and define their professional identity.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumá pohled studentek porodní asistence na jejich vlastní pozici v systému české porodní péče, ale také na jejich pohled na české porodnictví. Cílem práce je přispět do v českém kontextu neprozkoumané oblasti poznání o studentkách porodní asistence, ale také zjistit pohled studentek porodní asistence na jejich vlastní pozici v systému české porodní péče a na české porodnictví. Jde tedy o to zjistit, jaká nastavení a představy si s sebou do systému zdravotní péče přinášejí lidí, kteří budou v českém porodnictví v budoucnu pracovat. Za tímto účelem bylo provedeno deset polostrukturovaných rozhovorů se studentkami porodní asistence. Po doslovném přepsání byla nasbíraná data analyzována. V analýze byly studentky porodní asistence nahlíženy optikou teoretických konceptů profesní identity a liniových pracovníků. Bylo zjištěno, že studentky porodní asistence chtějí ve své práci volit přístup klientský. Z analýzy dále vyplynulo, že studentky porodní asistence čelí podřízenému postavení a náročným situacím, které mohou mít vliv na utváření jejich profesní identity a demotivovat je od výkonu profese porodní asistentky. Na utváření jejich profesní identity mají vliv různí zúčastnění, vůči nimž studentky porodní asistence svou profesní identitu vztahují a vymezují.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmidwiferyen_US
dc.subjectCzech obstetricsen_US
dc.subjecthealthcare systemen_US
dc.subjectporodní asistencecs_CZ
dc.subjectčeské porodnictvícs_CZ
dc.subjectsystém zdravotní péčecs_CZ
dc.titlePohled studentek porodní asistence na české porodnictví a jejich vlastní pozici v systému zdravotní péčecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262110
dc.title.translatedThe view of midwifery students on Czech obstetrics and on their own position in the healthcare systemen_US
dc.contributor.refereeKotherová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-program.enSociology a Social Policyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce zkoumá pohled studentek porodní asistence na jejich vlastní pozici v systému české porodní péče, ale také na jejich pohled na české porodnictví. Cílem práce je přispět do v českém kontextu neprozkoumané oblasti poznání o studentkách porodní asistence, ale také zjistit pohled studentek porodní asistence na jejich vlastní pozici v systému české porodní péče a na české porodnictví. Jde tedy o to zjistit, jaká nastavení a představy si s sebou do systému zdravotní péče přinášejí lidí, kteří budou v českém porodnictví v budoucnu pracovat. Za tímto účelem bylo provedeno deset polostrukturovaných rozhovorů se studentkami porodní asistence. Po doslovném přepsání byla nasbíraná data analyzována. V analýze byly studentky porodní asistence nahlíženy optikou teoretických konceptů profesní identity a liniových pracovníků. Bylo zjištěno, že studentky porodní asistence chtějí ve své práci volit přístup klientský. Z analýzy dále vyplynulo, že studentky porodní asistence čelí podřízenému postavení a náročným situacím, které mohou mít vliv na utváření jejich profesní identity a demotivovat je od výkonu profese porodní asistentky. Na utváření jejich profesní identity mají vliv různí zúčastnění, vůči nimž studentky porodní asistence svou profesní identitu vztahují a vymezují.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the view of midwifery students on their own position in the Czech maternity care system, but also on their view of Czech obstetrics. The aim of the thesis is to contribute to an unexplored area of knowledge about midwifery students in the Czech context, but also to find out the view of midwifery students on their own position in the Czech obstetric care system and on Czech obstetrics, i.e. to find out how the Czech obstetrics will work with people in the future. For this purpose, ten semi-structured interviews were conducted with ten midwifery students. After verbatim transcription, the collected data were analyzed. In the analysis, midwifery students were viewed through the lens of the theory of line workers, which made it possible to analyze their approaches to female clients. It was found that midwifery students want to choose a client approach in their work. The analysis also showed that female midwifery students face a subordinate position and challenging situations that can affect the formation of their professional identity and demotivate them from practicing the midwifery profession. The formation of their professional identity is influenced by various participants, towards whom midwifery students relate and define their professional identity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV