dc.contributor.advisor | Štoll, Martin | |
dc.creator | Zelenková, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T19:29:41Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T19:29:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191179 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je složena ze dvou částí bakalářského projektu, jímž je přiložený dokumentární film a teoretická práce. Teoretická práce se věnuje nejprve tématu dokumentárního filmu, jeho vztahu k žánrové teorii a zobrazování reality. V rámci dokumentární oblasti dále rozebírá potřebu narativních vzorců a výstavbu příběhové linie. Tato schémata a motiv sportu dále rozebírá z diváckého pohledu na příkladech série dokumentů 30 for 30 televizní ESPN a dokumentárního filmu Nejhlubší nádech. Za užití vybraných studií představuje v krátkosti také roli sportovního dokumentárního filmu v produkci televizních stanic či streamovacích platforem a motivaci televizních stanic dokumentární film více zařazovat. V neposlední řadě poskytuje za pomoci teorie Billa Nicholse základní představení dokumentárních modů, které kromě možné charakterizace výrazových prostředků dokumentu nabízí otázku spojení obsahu a formy dokumentárního filmu. Cílem teoretické práce je poskytnout základní uvedení do tématiky sportovního dokumentu, která tak přímo navazuje na část praktickou. Tou je sportovní dokumentární film zachycující zálibu sportovkyně v triatlonu. Sledování půlroční přípravy k závodu Czechman vynáší na povrch, skrze nečekaný vývoj událostí, téma vypořádávání se s vlastními limity . | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis consists of two parts of a bachelor project, which includes a documentary film and a theoretical study. The theoretical part first addresses the topic of documentary film, its relation to genre theory, and the depiction of reality. Within the documentary field, it further analyses the need for narrative patterns and storyline construction. These schemas and the motive of sport are further discussed from the audience's perspective using examples from the documentary series 30 for 30 by ESPN and the documentary film The Deepest Breath. It also briefly presents the role of sports documentary film in the production of television stations or streaming platforms, and the motivation for television stations to include more documentary films. Moreover, with the help of Bill Nichols's theory, it provides a basic introduction to documentary modes, which, besides the possible characterization of the documentary's expressive means, raises the question of the connection between the content and form of the documentary film. The goal of the theoretical work is to provide a basic introduction to the topic of sports documentaries, which directly leads to the practical part. The practical part is a sports documentary capturing a female athlete's fondness for triathlon. Observing the six- month... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | television documentary | en_US |
dc.subject | sport | en_US |
dc.subject | triathlon | en_US |
dc.subject | sports documentary | en_US |
dc.subject | sport documentary in media | en_US |
dc.subject | narrativization of documentary film | en_US |
dc.subject | limits | en_US |
dc.subject | televizní dokument | cs_CZ |
dc.subject | sport | cs_CZ |
dc.subject | triatlon | cs_CZ |
dc.subject | sportovní dokument | cs_CZ |
dc.subject | sportovní dokument v médiích | cs_CZ |
dc.subject | narativizace dokumentárního filmu | cs_CZ |
dc.subject | osobní limity | cs_CZ |
dc.title | Pod tlakem (televizní dokument o triatlonu) | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-18 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 263134 | |
dc.title.translated | Under pressure (television documentary about triathlon) | en_US |
dc.contributor.referee | Macková, Veronika | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Communication Studies:Journalism | en_US |
thesis.degree.discipline | Komunikační studia se specializací Žurnalistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Communication Studies | en_US |
thesis.degree.program | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komunikační studia se specializací Žurnalistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Communication Studies:Journalism | en_US |
uk.degree-program.cs | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Communication Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce je složena ze dvou částí bakalářského projektu, jímž je přiložený dokumentární film a teoretická práce. Teoretická práce se věnuje nejprve tématu dokumentárního filmu, jeho vztahu k žánrové teorii a zobrazování reality. V rámci dokumentární oblasti dále rozebírá potřebu narativních vzorců a výstavbu příběhové linie. Tato schémata a motiv sportu dále rozebírá z diváckého pohledu na příkladech série dokumentů 30 for 30 televizní ESPN a dokumentárního filmu Nejhlubší nádech. Za užití vybraných studií představuje v krátkosti také roli sportovního dokumentárního filmu v produkci televizních stanic či streamovacích platforem a motivaci televizních stanic dokumentární film více zařazovat. V neposlední řadě poskytuje za pomoci teorie Billa Nicholse základní představení dokumentárních modů, které kromě možné charakterizace výrazových prostředků dokumentu nabízí otázku spojení obsahu a formy dokumentárního filmu. Cílem teoretické práce je poskytnout základní uvedení do tématiky sportovního dokumentu, která tak přímo navazuje na část praktickou. Tou je sportovní dokumentární film zachycující zálibu sportovkyně v triatlonu. Sledování půlroční přípravy k závodu Czechman vynáší na povrch, skrze nečekaný vývoj událostí, téma vypořádávání se s vlastními limity . | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis consists of two parts of a bachelor project, which includes a documentary film and a theoretical study. The theoretical part first addresses the topic of documentary film, its relation to genre theory, and the depiction of reality. Within the documentary field, it further analyses the need for narrative patterns and storyline construction. These schemas and the motive of sport are further discussed from the audience's perspective using examples from the documentary series 30 for 30 by ESPN and the documentary film The Deepest Breath. It also briefly presents the role of sports documentary film in the production of television stations or streaming platforms, and the motivation for television stations to include more documentary films. Moreover, with the help of Bill Nichols's theory, it provides a basic introduction to documentary modes, which, besides the possible characterization of the documentary's expressive means, raises the question of the connection between the content and form of the documentary film. The goal of the theoretical work is to provide a basic introduction to the topic of sports documentaries, which directly leads to the practical part. The practical part is a sports documentary capturing a female athlete's fondness for triathlon. Observing the six- month... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |