Zobrazit minimální záznam

Body posture in preschool children
dc.contributor.advisorMahrová, Andrea
dc.creatorKrbcová, Nikola
dc.date.accessioned2024-07-09T07:00:28Z
dc.date.available2024-07-09T07:00:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191218
dc.description.abstractName: Posture in preschool children Objectives: The aim of the work is to investigate the effect of movement intervention on the posture of preschool children. Methods: The empirical work is designed as a one-group quasi-experiment. It is a qualitative research where the effect of an exercise program with elements of health exercises on the posture of preschool children was investigated. The participants were 6 children (4 girls, 2 boys) aged 5-6 years. The research was conducted at FUTURUM FAMILY and BENJAMINEK Kindergarten o.p.s. For the entrance and exit examinations, was used four different posture tests. Specifically, Matthias test, Thomayer test, Trendelenburg-Duchenne test and Jaroš / Lomíček posture test. Results: The results showed that in all methods was an improvement in posture in at least two probands. The greatest improvement occurred in the Thomayer test and in the Trendelenburg-Duchenne test, where five probands improved. Conclusion: The work pointed out the importance of prevention and correction of poor posture in children of preschool age. Keywords: Posture, preschool age, health physical educationen_US
dc.description.abstractNázev: Držení těla u dětí předškolního věku Cíle: Cílem práce je zkoumání vlivu pohybové intervence na držení těla dětí předškolního věku. Metody: Práce empirického charakteru je koncipována jako jednoskupinový kvaziexperiment. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde byl zkoumán vliv pohybového programu s prvky zdravotního cvičení na držení těla dětí předškolního věku. Výzkumu se zúčastnilo 6 dětí (4 dívky, 2 chlapci) ve věku 5-6 let. Výzkum probíhal v FUTURUM FAMILY a BENJAMINEK mateřská škola o.p.s. Pro vstupní a výstupní vyšetření bylo použito kvalitativní hodnocení, které bylo provedeno pomocí čtyř různých metod na hodnocení držení těla. Konkrétně byl použit Matthiasův test, Thomayerova zkouška, Trendelenburg - Duchennova zkouška a vyšetření držení těla dle Jaroše / Lomíčka. Výsledky: Výsledky ukázaly, že ve všech vyšetřovacích metodách došlo ke zlepšení stavu držení těla alespoň u dvou probandů. Největší zlepšení nastalo u Thomayerovy zkoušky a u Trendelenburg - Duchennovy zkoušky, kde došlo ke zlepšení pěti probandů. Závěr: Práce poukázala na důležitost prevence a nápravy vadného držení těla u dětí předškolního věku. Klíčová slova: Držení těla, předškolní věk, postura, zdravotní tělesná výchovacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectPostureen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjecthealth physical educationen_US
dc.subjectDržení tělacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectposturacs_CZ
dc.subjectzdravotní tělesná výchovacs_CZ
dc.titleDržení těla u předškolních dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-18
dc.description.departmentDepartment of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
dc.description.departmentKatedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId257733
dc.title.translatedBody posture in preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeMajorová, Simona
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Držení těla u dětí předškolního věku Cíle: Cílem práce je zkoumání vlivu pohybové intervence na držení těla dětí předškolního věku. Metody: Práce empirického charakteru je koncipována jako jednoskupinový kvaziexperiment. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde byl zkoumán vliv pohybového programu s prvky zdravotního cvičení na držení těla dětí předškolního věku. Výzkumu se zúčastnilo 6 dětí (4 dívky, 2 chlapci) ve věku 5-6 let. Výzkum probíhal v FUTURUM FAMILY a BENJAMINEK mateřská škola o.p.s. Pro vstupní a výstupní vyšetření bylo použito kvalitativní hodnocení, které bylo provedeno pomocí čtyř různých metod na hodnocení držení těla. Konkrétně byl použit Matthiasův test, Thomayerova zkouška, Trendelenburg - Duchennova zkouška a vyšetření držení těla dle Jaroše / Lomíčka. Výsledky: Výsledky ukázaly, že ve všech vyšetřovacích metodách došlo ke zlepšení stavu držení těla alespoň u dvou probandů. Největší zlepšení nastalo u Thomayerovy zkoušky a u Trendelenburg - Duchennovy zkoušky, kde došlo ke zlepšení pěti probandů. Závěr: Práce poukázala na důležitost prevence a nápravy vadného držení těla u dětí předškolního věku. Klíčová slova: Držení těla, předškolní věk, postura, zdravotní tělesná výchovacs_CZ
uk.abstract.enName: Posture in preschool children Objectives: The aim of the work is to investigate the effect of movement intervention on the posture of preschool children. Methods: The empirical work is designed as a one-group quasi-experiment. It is a qualitative research where the effect of an exercise program with elements of health exercises on the posture of preschool children was investigated. The participants were 6 children (4 girls, 2 boys) aged 5-6 years. The research was conducted at FUTURUM FAMILY and BENJAMINEK Kindergarten o.p.s. For the entrance and exit examinations, was used four different posture tests. Specifically, Matthias test, Thomayer test, Trendelenburg-Duchenne test and Jaroš / Lomíček posture test. Results: The results showed that in all methods was an improvement in posture in at least two probands. The greatest improvement occurred in the Thomayer test and in the Trendelenburg-Duchenne test, where five probands improved. Conclusion: The work pointed out the importance of prevention and correction of poor posture in children of preschool age. Keywords: Posture, preschool age, health physical educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantNováková, Pavlína
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV