dc.contributor.advisor | Mahrová, Andrea | |
dc.creator | Krbcová, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T15:45:00Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T15:45:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191218 | |
dc.description.abstract | Název: Držení těla u dětí předškolního věku Cíle: Cílem práce je zkoumání vlivu pohybové intervence na držení těla dětí předškolního věku. Metody: Práce empirického charakteru je koncipována jako jednoskupinový kvaziexperiment. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde byl zkoumán vliv pohybového programu s prvky zdravotního cvičení na držení těla dětí předškolního věku. Výzkumu se zúčastnilo 6 dětí (4 dívky, 2 chlapci) ve věku 5-6 let. Výzkum probíhal v FUTURUM FAMILY a BENJAMINEK mateřská škola o.p.s. Pro vstupní a výstupní vyšetření bylo použito kvalitativní hodnocení, které bylo provedeno pomocí čtyř různých metod na hodnocení držení těla. Konkrétně byl použit Matthiasův test, Thomayerova zkouška, Trendelenburg - Duchennova zkouška a vyšetření držení těla dle Jaroše / Lomíčka. Výsledky: Výsledky ukázaly, že ve všech vyšetřovacích metodách došlo ke zlepšení stavu držení těla alespoň u dvou probandů. Největší zlepšení nastalo u Thomayerovy zkoušky a u Trendelenburg - Duchennovy zkoušky, kde došlo ke zlepšení pěti probandů. Závěr: Práce poukázala na důležitost prevence a nápravy vadného držení těla u dětí předškolního věku. Klíčová slova: Držení těla, předškolní věk, postura, zdravotní tělesná výchova | cs_CZ |
dc.description.abstract | Name: Posture in preschool children Objectives: The aim of the work is to investigate the effect of movement intervention on the posture of preschool children. Methods: The empirical work is designed as a one-group quasi-experiment. It is a qualitative research where the effect of an exercise program with elements of health exercises on the posture of preschool children was investigated. The participants were 6 children (4 girls, 2 boys) aged 5-6 years. The research was conducted at FUTURUM FAMILY and BENJAMINEK Kindergarten o.p.s. For the entrance and exit examinations, was used four different posture tests. Specifically, Matthias test, Thomayer test, Trendelenburg-Duchenne test and Jaroš / Lomíček posture test. Results: The results showed that in all methods was an improvement in posture in at least two probands. The greatest improvement occurred in the Thomayer test and in the Trendelenburg-Duchenne test, where five probands improved. Conclusion: The work pointed out the importance of prevention and correction of poor posture in children of preschool age. Keywords: Posture, preschool age, health physical education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | Posture | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | health physical education | en_US |
dc.subject | Držení těla | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | postura | cs_CZ |
dc.subject | zdravotní tělesná výchova | cs_CZ |
dc.title | Držení těla u předškolních dětí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-18 | |
dc.description.department | Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
dc.description.department | Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 257733 | |
dc.title.translated | Body posture in preschool children | en_US |
dc.contributor.referee | Majorová, Simona | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Držení těla u dětí předškolního věku Cíle: Cílem práce je zkoumání vlivu pohybové intervence na držení těla dětí předškolního věku. Metody: Práce empirického charakteru je koncipována jako jednoskupinový kvaziexperiment. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde byl zkoumán vliv pohybového programu s prvky zdravotního cvičení na držení těla dětí předškolního věku. Výzkumu se zúčastnilo 6 dětí (4 dívky, 2 chlapci) ve věku 5-6 let. Výzkum probíhal v FUTURUM FAMILY a BENJAMINEK mateřská škola o.p.s. Pro vstupní a výstupní vyšetření bylo použito kvalitativní hodnocení, které bylo provedeno pomocí čtyř různých metod na hodnocení držení těla. Konkrétně byl použit Matthiasův test, Thomayerova zkouška, Trendelenburg - Duchennova zkouška a vyšetření držení těla dle Jaroše / Lomíčka. Výsledky: Výsledky ukázaly, že ve všech vyšetřovacích metodách došlo ke zlepšení stavu držení těla alespoň u dvou probandů. Největší zlepšení nastalo u Thomayerovy zkoušky a u Trendelenburg - Duchennovy zkoušky, kde došlo ke zlepšení pěti probandů. Závěr: Práce poukázala na důležitost prevence a nápravy vadného držení těla u dětí předškolního věku. Klíčová slova: Držení těla, předškolní věk, postura, zdravotní tělesná výchova | cs_CZ |
uk.abstract.en | Name: Posture in preschool children Objectives: The aim of the work is to investigate the effect of movement intervention on the posture of preschool children. Methods: The empirical work is designed as a one-group quasi-experiment. It is a qualitative research where the effect of an exercise program with elements of health exercises on the posture of preschool children was investigated. The participants were 6 children (4 girls, 2 boys) aged 5-6 years. The research was conducted at FUTURUM FAMILY and BENJAMINEK Kindergarten o.p.s. For the entrance and exit examinations, was used four different posture tests. Specifically, Matthias test, Thomayer test, Trendelenburg-Duchenne test and Jaroš / Lomíček posture test. Results: The results showed that in all methods was an improvement in posture in at least two probands. The greatest improvement occurred in the Thomayer test and in the Trendelenburg-Duchenne test, where five probands improved. Conclusion: The work pointed out the importance of prevention and correction of poor posture in children of preschool age. Keywords: Posture, preschool age, health physical education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Nováková, Pavlína | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |