Ukrajinská válečná komunikace přes sociální média
Ukrainian War Communication via Social Media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191288Identifikátory
SIS: 252902
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špelda, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Bezpečnostní studia se specializací Studium míru a konfliktů
Katedra / ústav / klinika
Katedra bezpečnostních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ukrajina, válka, komunikace, sociální média, digitální diplomacie, strategie, sociální síť X, tematicko-obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Ukraine, war, communication, social media, digital diplomacy, strategy, social network X, thematic-content analysisDiplomová práce zkoumá roli sociálních médií ve válečné komunikaci se zaměřením na taktiky digitální diplomacie a krizové komunikace, konkrétně na využívání digitálních platforem ukrajinskými diplomatickými a vládními aktéry během probíhajícího konfliktu s Ruskem. Hlavním cílem práce je systematicky zkoumat ukrajinskou válečnou komunikaci s využitím tematicko-obsahové analýzy jako primárního metodologického přístupu. Studie detailně odhaluje převládající komunikační strategie používané vybranými ukrajinskými oficiálními profily na sociální síti X a jejich konzistentnost v užívání. Podrobným popisem uplatňování strategií mobilizace jednání, konstrukce příběhů a emocionálního apelu práce nabízí využitelné poznatky pro zlepšení komunikačních strategií během konfliktů. Výsledky navíc zdůrazňují transformační roli digitálních platforem při utváření veřejného mínění a ovlivňování mezinárodního diskurzu během krize. Šetření tak osvětluje strategickou implementaci digitálních médií v mezinárodních vztazích a krizovém řízení, a nabízí pochopení funkčních komunikačních postupů, které by mohly zvýšit efektivitu budoucího diplomatického úsilí a účinnost krizové komunikace.
The diploma thesis examines the role of social media in war communication, focusing on digital diplomacy and crisis communication tactics, specifically the use of digital platforms by Ukrainian diplomatic and governmental actors during the ongoing conflict with Russia. The main objective of the thesis is to systematically examine Ukrainian wartime communication using thematic-content analysis as the primary methodological approach. The study reveals in detail the prevalent communication strategies used by selected Ukrainian official profiles on social network X and the consistency across these accounts in the use of strategic communication. By detailing the application of the strategies of action mobilization, story construction, and emotional appeal, the thesis offers actionable insights for improving communication strategies during conflict. Moreover, the results highlight the transformative role of digital platforms in shaping public opinion and influencing international discourse during crises. The investigation sheds light on the strategic implementation of digital media in international relations and crisis management and offers an understanding of effective communication practices that could enhance the effectiveness of future diplomatic efforts and the efficiency of crisis communication.