Zobrazit minimální záznam

The impact of social media microtrends on sustainability within the fashion industry
dc.contributor.advisorSchneiderová, Soňa
dc.creatorJanoušková, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-29T11:25:36Z
dc.date.available2024-11-29T11:25:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191336
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu. Začíná popisem současného stavu módního průmyslu v digitálním prostředí a analýzou fungování trendů na sociálních sítích. Dále se zaměřuje na problematiku udržitelnosti v módním průmyslu a zkoumá, jak popularita mikrotrendů může souviset s negativními dopady rychlé módy na životní prostředí. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají mikrotrendy na nákupní chování generace Z, a na základě získaných dat odvodit, jakým způsobem toto chování ovlivňuje udržitelnost v rámci módního průmyslu. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. V diskusi jsou analyzovány výsledky výzkumu, následně jsou zařazeny do teoretického kontextu a využity k zodpovězení výzkumné otázky. Na základě výsledků bylo zjištěno, že móda inspirovaná mikrotrendy často nese charakteristiky fast fashion, což má negativní dopad na udržitelnost v rámci módního průmyslu. To bylo doplněno o zjištění, že příslušníci generace Z projevují snahu o udržitelné praktiky při zacházení s módou inspirovanou mikrotrendy.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the impact of social media microtrends on sustainability within the fashion industry. It begins with a description of the current state of the fashion industry in the digital environment and an analysis of how social media trends work. It then focuses on the issue of sustainability in the fashion industry and examines how the popularity of microtrends may be related to the negative environmental impacts of fast fashion. Through quantitative research, the aim of this thesis is to identify the impact of these microtrends on the purchasing behaviour of Generation Z and to deduce from the data how this behaviour affects sustainability within the fashion industry. The research was conducted through a questionnaire survey. In the discussion, the research results are analysed, then placed in a theoretical context and used to answer the research question. Based on the results, it was found that fashion inspired by microtrends often carries the characteristics of fast fashion, which has a negative impact on sustainability within the fashion industry. This was complemented by the finding that members of Generation Z show a desire for sustainable practices when dealing with microtrend-inspired fashion.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.subjectfashionen_US
dc.subjecttrendsen_US
dc.subjectmicrotrendsen_US
dc.subjectfast fashionen_US
dc.subjectfashion marketingen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.subjectudržitelnostcs_CZ
dc.subjectmódacs_CZ
dc.subjecttrendycs_CZ
dc.subjectmikrotrendycs_CZ
dc.subjectfast fashioncs_CZ
dc.subjectmódní marketingcs_CZ
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.titleVliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263730
dc.title.translatedThe impact of social media microtrends on sustainability within the fashion industryen_US
dc.contributor.refereeZavadilová, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu. Začíná popisem současného stavu módního průmyslu v digitálním prostředí a analýzou fungování trendů na sociálních sítích. Dále se zaměřuje na problematiku udržitelnosti v módním průmyslu a zkoumá, jak popularita mikrotrendů může souviset s negativními dopady rychlé módy na životní prostředí. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají mikrotrendy na nákupní chování generace Z, a na základě získaných dat odvodit, jakým způsobem toto chování ovlivňuje udržitelnost v rámci módního průmyslu. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. V diskusi jsou analyzovány výsledky výzkumu, následně jsou zařazeny do teoretického kontextu a využity k zodpovězení výzkumné otázky. Na základě výsledků bylo zjištěno, že móda inspirovaná mikrotrendy často nese charakteristiky fast fashion, což má negativní dopad na udržitelnost v rámci módního průmyslu. To bylo doplněno o zjištění, že příslušníci generace Z projevují snahu o udržitelné praktiky při zacházení s módou inspirovanou mikrotrendy.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the impact of social media microtrends on sustainability within the fashion industry. It begins with a description of the current state of the fashion industry in the digital environment and an analysis of how social media trends work. It then focuses on the issue of sustainability in the fashion industry and examines how the popularity of microtrends may be related to the negative environmental impacts of fast fashion. Through quantitative research, the aim of this thesis is to identify the impact of these microtrends on the purchasing behaviour of Generation Z and to deduce from the data how this behaviour affects sustainability within the fashion industry. The research was conducted through a questionnaire survey. In the discussion, the research results are analysed, then placed in a theoretical context and used to answer the research question. Based on the results, it was found that fashion inspired by microtrends often carries the characteristics of fast fashion, which has a negative impact on sustainability within the fashion industry. This was complemented by the finding that members of Generation Z show a desire for sustainable practices when dealing with microtrend-inspired fashion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV