dc.contributor.advisor | Kargerová, Jana | |
dc.creator | Strnadová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T10:12:29Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T10:12:29Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19134 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vývojem a zaváděním informačních a komunikačních technologií do českých a evropských kurikulárních dokumentů. V souvislosti se zaváděním této vzdělávací oblasti se diplomová práce zabývá také problematikou klíčových kompetencí. Na základě výše zmíněných východisek praktická část vychází z aplikace nových cílů výuky do základního vzdělávání. Akční výzkum zkoumá možnosti a cesty, které vedou dosahování stanovených cílů utváření vybraných klíčových kompetencí u žáků pátého ročníku v předmětu Informační a komunikační technologie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis inquires into the introduction of information and telecommunication technologies to Czech and European curricular documents. Together with the introduction of this educational area the thesis focuses also on the subject of key competencies. On the basis of the above mentioned fadts the practical part concentrates on the application of the new teaching objectives to the system of elementary e d u c a t i o n . Action r e s e a r c h e x a m i n e s possibilities and paths that lead to reaching the defined objectives and to creation of selected key competencies of fifth grade pupils in the subject "Information and communication technologies". | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Informační a komunikační technologie jako prostředek k rozvoji klíčových kompetencí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-13 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 68290 | |
dc.title.translated | Information and Communication Technologies as a Means of Key Competition Development | en_US |
dc.contributor.referee | Tomková, Anna | |
dc.identifier.aleph | 001094477 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vývojem a zaváděním informačních a komunikačních technologií do českých a evropských kurikulárních dokumentů. V souvislosti se zaváděním této vzdělávací oblasti se diplomová práce zabývá také problematikou klíčových kompetencí. Na základě výše zmíněných východisek praktická část vychází z aplikace nových cílů výuky do základního vzdělávání. Akční výzkum zkoumá možnosti a cesty, které vedou dosahování stanovených cílů utváření vybraných klíčových kompetencí u žáků pátého ročníku v předmětu Informační a komunikační technologie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis inquires into the introduction of information and telecommunication technologies to Czech and European curricular documents. Together with the introduction of this educational area the thesis focuses also on the subject of key competencies. On the basis of the above mentioned fadts the practical part concentrates on the application of the new teaching objectives to the system of elementary e d u c a t i o n . Action r e s e a r c h e x a m i n e s possibilities and paths that lead to reaching the defined objectives and to creation of selected key competencies of fifth grade pupils in the subject "Information and communication technologies". | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010944770106986 | |