Fenomén Kinoautomat v kontextu interaktivní kinematografie
The Kinoautomat phenomenon in the context of interactive cinema
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191437Identifikátory
SIS: 257885
Kolekce
- Kvalifikační práce [18158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kinoautomat, interaktivita, Radúz Činčera, interaktivní film, interaktivní uměníKlíčová slova (anglicky)
Kinoautomat, interactivity, Radúz Činčera, interactive film, interactive artPráce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní...
The thesis deals with the phenomenon of Kinoautomat: Man and His House, it explains the setting of the work in the context of cinema and other interactive media and interactivity as a concept and a genre in its own right. It explores the connections between these works, trying to describe interactive art as comprehensively as possible. The text introduces the various theories through which it seeks to define interactivity, examines the plot and principles of Kinoautomat: The Man and His House itself within other literature, and looks in detail at the voting system and the potentially hidden meanings within the work. It also discusses a brief historical context of the interactive art that preceded Kinoautomat. It also briefly addresses the contemporary context of interactive cinema. The works presented in the context of interactive art are also compared with Kinoautomat. The thesis makes use of mainly literary and online sources, and an interview with Alena Činčerová, conducted specifically for the purposes of this thesis using a qualitative semi-structured interview, which is also an essential source of information. A transcript of the audio recording is included in the appendix of this thesis. A brief context of interactive cinema has been formed in this thesis, with mention of other interactive...