Analýza marketingové komunikace Českého olympijského týmu na ZOH 2022
Marketing communication analysis of the Czech Olympic team during the 2022 Olympic Games
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191447Identifiers
Study Information System: 270503
Collections
- Kvalifikační práce [18158]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Český olympijský tým, marketingová komunikace, sport, zimní olympijské hry, sportovní marketingKeywords (English)
Czech Olympic Team, marketing communication, sport, Winter Olympic Games, sports marketingMá bakalářská práce "Analýza marketingové komunikace Českého olympijského týmu na ZOH 2022" za pomocí dostupných dat zkoumá komplexní marketingovou komunikaci Českého olympijského týmu. V práci nejdříve popisuji teoretické základy oboru marketingu a sportovního marketingu, následně představuji problematiku marketingové komunikace v rámci olympijských her. V praktické části za pomocí polostrukturovaných rozhovorů s členy marketingového týmu Českého olympijského týmu a SWOT analýzy vyvozuji závěry a nabízím doporučení pro další strategii marketingové komunikace Českého olympijského týmu. Práce podrobně zkoumá všechny marketingové nástroje a kanály Českého olympijského týmu.
My bachelor thesis "Marketing communication analysis of the Czech Olympic team during the 2022 Olympic Games" examines the complex marketing communication of the Czech Olympic Team using available data. In the thesis I first describe the theoretical foundations of the field of marketing and sports marketing, then I introduce the issues of marketing communication within the Olympic Games. In the practical part, with the help of semi-structured interviews with members of the Czech Olympic Team marketing team and SWOT analysis, I draw conclusions and offer recommendations for further marketing communication strategy of the Czech Olympic Team. The thesis examines in detail all marketing tools and channels of the Czech Olympic Team.