Zobrazit minimální záznam

Internet aesthetics
dc.contributor.advisorMoravcová, Hana
dc.creatorMihely, Valentina
dc.date.accessioned2024-07-11T06:23:30Z
dc.date.available2024-07-11T06:23:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191476
dc.description.abstractThis thesis focuses on the social media trend of #aesthetics, represented by an all- encompassing collection of lifestyle products and values. TikTok - the platform where this style of content came to be, has certain functions, through which it shapes the behaviour of its users, specifically the suppression of one-on-one communication and self expression through personal profiles and preferring the replication of viral content as a form of socialisation. Because of this, it has been speculated that internet aesthetics are used as templates for identity formation in the real world. This has sparked a discourse between social media users which links internet aesthetics, consumerism and postmodern social theory. Therefore, this paper aims to find out whether the popularity of aesthetic content is a result of a postmodern nature of the current society, or it is a mere trend in social media content. The results of this research do not find that aesthetic content serves primarily as an aid for identity formation in individuals showing a postmodern mindset, they did however show that aesthetic content is more popular and more likely to be adapted into the real life by individuals showing a greater degree of postmodern thinking and users of those social media platforms which favour content imitation as a...en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá trendem #aesthetics v obsahu na sociálních sítích, který představuje komplexní množinu lifestylových produktů a hodnot. Platforma TikTok, na které tento typ obsahu vznikl, využívá určité funkce, které tvarují interakce svých uživatelů, konkrétně skrze potlačování komunikace mezi jednotlivci a sebereprezentaci skrze osobní profily, a upřednostňování imitace obsahu jako formy interakce. Právě díky této funkcionalitě se vyskytly spekulace, že je aesthetic obsah přejímán jako celková identita jednotlivců v reálném světě. Toto zdání spustilo mezi uživateli sociálních sítí diskurz spojující internetové estetické subkultury s konzumerismem a postmoderními představami o současné společnosti. Práce si proto pokládá otázku, zda je popularita aesthetic obsahu výsledkem postmoderní nátury současné společnosti, nebo se jedná pouze o obsahový trend. Výsledky šetření neprokázaly, že by aesthetic obsah sloužil primárně pro formulaci identity u postmoderně smýšlejících jedinců, prokázaly ale větší míru popularity a přejímání estetických internetových subkultur do osobního života u uživatelů více souhlasících s postmoderní teorií, a u uživatelů, kteří častěji používají platformy preferující imitaci obsahu jako formu socializace. Aesthetic obsah jako takový je zároveň populární napříč...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjecttrendsen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectpostmodern ageen_US
dc.subjectAestheticscs_CZ
dc.subjecttrendycs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectpostmodernacs_CZ
dc.titleInternetové estetické subkulturycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263776
dc.title.translatedInternet aestheticsen_US
dc.contributor.refereeJežková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá trendem #aesthetics v obsahu na sociálních sítích, který představuje komplexní množinu lifestylových produktů a hodnot. Platforma TikTok, na které tento typ obsahu vznikl, využívá určité funkce, které tvarují interakce svých uživatelů, konkrétně skrze potlačování komunikace mezi jednotlivci a sebereprezentaci skrze osobní profily, a upřednostňování imitace obsahu jako formy interakce. Právě díky této funkcionalitě se vyskytly spekulace, že je aesthetic obsah přejímán jako celková identita jednotlivců v reálném světě. Toto zdání spustilo mezi uživateli sociálních sítí diskurz spojující internetové estetické subkultury s konzumerismem a postmoderními představami o současné společnosti. Práce si proto pokládá otázku, zda je popularita aesthetic obsahu výsledkem postmoderní nátury současné společnosti, nebo se jedná pouze o obsahový trend. Výsledky šetření neprokázaly, že by aesthetic obsah sloužil primárně pro formulaci identity u postmoderně smýšlejících jedinců, prokázaly ale větší míru popularity a přejímání estetických internetových subkultur do osobního života u uživatelů více souhlasících s postmoderní teorií, a u uživatelů, kteří častěji používají platformy preferující imitaci obsahu jako formu socializace. Aesthetic obsah jako takový je zároveň populární napříč...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the social media trend of #aesthetics, represented by an all- encompassing collection of lifestyle products and values. TikTok - the platform where this style of content came to be, has certain functions, through which it shapes the behaviour of its users, specifically the suppression of one-on-one communication and self expression through personal profiles and preferring the replication of viral content as a form of socialisation. Because of this, it has been speculated that internet aesthetics are used as templates for identity formation in the real world. This has sparked a discourse between social media users which links internet aesthetics, consumerism and postmodern social theory. Therefore, this paper aims to find out whether the popularity of aesthetic content is a result of a postmodern nature of the current society, or it is a mere trend in social media content. The results of this research do not find that aesthetic content serves primarily as an aid for identity formation in individuals showing a postmodern mindset, they did however show that aesthetic content is more popular and more likely to be adapted into the real life by individuals showing a greater degree of postmodern thinking and users of those social media platforms which favour content imitation as a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV