Zobrazit minimální záznam

Factors influencing boundaries and their quality in the social environment of boys from the juvenile detention Lublaňská
dc.contributor.advisorNovotná, Alena
dc.creatorSochorová, Klára
dc.date.accessioned2024-11-29T12:24:07Z
dc.date.available2024-11-29T12:24:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191487
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská, a to ve vztahu k rodině, patologii, diagnostickému ústavu a volnému času. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a jejím cílem je zjistit, jaké faktory hrají zásadní roli v nastavování hranic u těchto chlapců z hlediska rodiny, ústavního zařízení, patologie a volného času, za jakých okolností a proč tomu tak je. V praktické části jsou vymezeny pojmy hranice, oblasti hranic, hranice mládeže a dospělých, rodina, její vývoj a dysfunkce rodiny, rodinné prostředí, priority a role v rodině, identifikace role v rodině, výchova a hranice ve výchově. Dále jsou představeny pojmy patologie, syndrom rizikového chování a návykové látky. Tato část se rovněž věnuje problematice zákona o ústavní nebo ochranné výchově a definuje pojmy jako diagnostický ústav, preventivní program, volný čas a rizika s ním spojená. Praktická část se věnuje rozhovorům s chlapci z Diagnostického ústavu Lublaňská. V rámci výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda polostrukturovaného rozhovoru, která umožnila lépe porozumět tomu, jaké faktory ovlivňují hranice respondentů v diagnostickém ústavu ve vztahu ke čtyřem zvoleným kategoriím, jaká je jejich kvalita a proč tomu...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the factors that influence boundaries and their quality in the social environment of boys from the Diagnostic institute Lublanska, in relation to family, pathology, diagnostic institute and leisure. The thesis is divided into a theoretical and a practical part and its aim is to find out what factors play a crucial role in setting boundaries in these boys in terms of family, institution, pathology and free time, under what circumstances and why this is so. The practical part defines the concepts of boundaries, areas of boundaries, youth and adult boundaries, family, family development and dysfunction, family environment, priorities and roles in the family, role identification in the family, upbringing and boundaries in upbringing. The concepts of pathology, risk behaviour syndrome and substance abuse are also introduced. This section also discusses the law on institutional or protective education and defines terms such as diagnostic institution, prevention program, leisure and the risks associated with it. The practical part is devoted to interviews with boys from the Lublanska Diagnostic institute. A quantitative method of semi-structured interview was used in the research investigation to better understand what factors influence the boundaries of the respondents in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdiagnostic institute|family|pathology|borders|attitudes|social work|social workeren_US
dc.subjectdiagnostický ústav|rodina|patologie|hranice|volný čas|sociální práce|sociální pracovníkcs_CZ
dc.titleFaktory ovlivňující hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňskács_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-18
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId259311
dc.title.translatedFactors influencing boundaries and their quality in the social environment of boys from the juvenile detention Lublaňskáen_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Jaroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská, a to ve vztahu k rodině, patologii, diagnostickému ústavu a volnému času. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a jejím cílem je zjistit, jaké faktory hrají zásadní roli v nastavování hranic u těchto chlapců z hlediska rodiny, ústavního zařízení, patologie a volného času, za jakých okolností a proč tomu tak je. V praktické části jsou vymezeny pojmy hranice, oblasti hranic, hranice mládeže a dospělých, rodina, její vývoj a dysfunkce rodiny, rodinné prostředí, priority a role v rodině, identifikace role v rodině, výchova a hranice ve výchově. Dále jsou představeny pojmy patologie, syndrom rizikového chování a návykové látky. Tato část se rovněž věnuje problematice zákona o ústavní nebo ochranné výchově a definuje pojmy jako diagnostický ústav, preventivní program, volný čas a rizika s ním spojená. Praktická část se věnuje rozhovorům s chlapci z Diagnostického ústavu Lublaňská. V rámci výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda polostrukturovaného rozhovoru, která umožnila lépe porozumět tomu, jaké faktory ovlivňují hranice respondentů v diagnostickém ústavu ve vztahu ke čtyřem zvoleným kategoriím, jaká je jejich kvalita a proč tomu...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the factors that influence boundaries and their quality in the social environment of boys from the Diagnostic institute Lublanska, in relation to family, pathology, diagnostic institute and leisure. The thesis is divided into a theoretical and a practical part and its aim is to find out what factors play a crucial role in setting boundaries in these boys in terms of family, institution, pathology and free time, under what circumstances and why this is so. The practical part defines the concepts of boundaries, areas of boundaries, youth and adult boundaries, family, family development and dysfunction, family environment, priorities and roles in the family, role identification in the family, upbringing and boundaries in upbringing. The concepts of pathology, risk behaviour syndrome and substance abuse are also introduced. This section also discusses the law on institutional or protective education and defines terms such as diagnostic institution, prevention program, leisure and the risks associated with it. The practical part is devoted to interviews with boys from the Lublanska Diagnostic institute. A quantitative method of semi-structured interview was used in the research investigation to better understand what factors influence the boundaries of the respondents in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV