dc.contributor.advisor | Novotná, Alena | |
dc.creator | Sochorová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T12:24:07Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T12:24:07Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191487 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská, a to ve vztahu k rodině, patologii, diagnostickému ústavu a volnému času. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a jejím cílem je zjistit, jaké faktory hrají zásadní roli v nastavování hranic u těchto chlapců z hlediska rodiny, ústavního zařízení, patologie a volného času, za jakých okolností a proč tomu tak je. V praktické části jsou vymezeny pojmy hranice, oblasti hranic, hranice mládeže a dospělých, rodina, její vývoj a dysfunkce rodiny, rodinné prostředí, priority a role v rodině, identifikace role v rodině, výchova a hranice ve výchově. Dále jsou představeny pojmy patologie, syndrom rizikového chování a návykové látky. Tato část se rovněž věnuje problematice zákona o ústavní nebo ochranné výchově a definuje pojmy jako diagnostický ústav, preventivní program, volný čas a rizika s ním spojená. Praktická část se věnuje rozhovorům s chlapci z Diagnostického ústavu Lublaňská. V rámci výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda polostrukturovaného rozhovoru, která umožnila lépe porozumět tomu, jaké faktory ovlivňují hranice respondentů v diagnostickém ústavu ve vztahu ke čtyřem zvoleným kategoriím, jaká je jejich kvalita a proč tomu... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the factors that influence boundaries and their quality in the social environment of boys from the Diagnostic institute Lublanska, in relation to family, pathology, diagnostic institute and leisure. The thesis is divided into a theoretical and a practical part and its aim is to find out what factors play a crucial role in setting boundaries in these boys in terms of family, institution, pathology and free time, under what circumstances and why this is so. The practical part defines the concepts of boundaries, areas of boundaries, youth and adult boundaries, family, family development and dysfunction, family environment, priorities and roles in the family, role identification in the family, upbringing and boundaries in upbringing. The concepts of pathology, risk behaviour syndrome and substance abuse are also introduced. This section also discusses the law on institutional or protective education and defines terms such as diagnostic institution, prevention program, leisure and the risks associated with it. The practical part is devoted to interviews with boys from the Lublanska Diagnostic institute. A quantitative method of semi-structured interview was used in the research investigation to better understand what factors influence the boundaries of the respondents in the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | diagnostic institute|family|pathology|borders|attitudes|social work|social worker | en_US |
dc.subject | diagnostický ústav|rodina|patologie|hranice|volný čas|sociální práce|sociální pracovník | cs_CZ |
dc.title | Faktory ovlivňující hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-18 | |
dc.description.department | Department of Social Work | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální práce | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 259311 | |
dc.title.translated | Factors influencing boundaries and their quality in the social environment of boys from the juvenile detention Lublaňská | en_US |
dc.contributor.referee | Šťastná, Jaroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Work | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociální práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Social Work | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská, a to ve vztahu k rodině, patologii, diagnostickému ústavu a volnému času. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a jejím cílem je zjistit, jaké faktory hrají zásadní roli v nastavování hranic u těchto chlapců z hlediska rodiny, ústavního zařízení, patologie a volného času, za jakých okolností a proč tomu tak je. V praktické části jsou vymezeny pojmy hranice, oblasti hranic, hranice mládeže a dospělých, rodina, její vývoj a dysfunkce rodiny, rodinné prostředí, priority a role v rodině, identifikace role v rodině, výchova a hranice ve výchově. Dále jsou představeny pojmy patologie, syndrom rizikového chování a návykové látky. Tato část se rovněž věnuje problematice zákona o ústavní nebo ochranné výchově a definuje pojmy jako diagnostický ústav, preventivní program, volný čas a rizika s ním spojená. Praktická část se věnuje rozhovorům s chlapci z Diagnostického ústavu Lublaňská. V rámci výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda polostrukturovaného rozhovoru, která umožnila lépe porozumět tomu, jaké faktory ovlivňují hranice respondentů v diagnostickém ústavu ve vztahu ke čtyřem zvoleným kategoriím, jaká je jejich kvalita a proč tomu... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the factors that influence boundaries and their quality in the social environment of boys from the Diagnostic institute Lublanska, in relation to family, pathology, diagnostic institute and leisure. The thesis is divided into a theoretical and a practical part and its aim is to find out what factors play a crucial role in setting boundaries in these boys in terms of family, institution, pathology and free time, under what circumstances and why this is so. The practical part defines the concepts of boundaries, areas of boundaries, youth and adult boundaries, family, family development and dysfunction, family environment, priorities and roles in the family, role identification in the family, upbringing and boundaries in upbringing. The concepts of pathology, risk behaviour syndrome and substance abuse are also introduced. This section also discusses the law on institutional or protective education and defines terms such as diagnostic institution, prevention program, leisure and the risks associated with it. The practical part is devoted to interviews with boys from the Lublanska Diagnostic institute. A quantitative method of semi-structured interview was used in the research investigation to better understand what factors influence the boundaries of the respondents in the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální práce | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |