Vnímání diverzity v současné marketingové komunikaci se zaměřenín na LGBTQ+
Perceptions of Diversity in Contemporary Marketing Communication with LGBTQ+ Content
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191532Identifikátory
SIS: 263912
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konrádová, Marcela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato bakalářská práce zkoumá, jak česká veřejnost vnímá zobrazení LGBTQ+ komunity v reklamních kampaních. Cílem bylo zjistit, jak jsou reklamy, které zahrnují LGBTQ+ tematiku, přijímány širokou veřejností a jaké dopady má tato reprezentace na vnímání zmíněné menšiny a také na vnímání samotných značek. Výzkum pomocí kvantitativního dotazníku ukázal, že autenticita a způsob prezentace LGBTQ+ postav významně ovlivňují přijetí reklam. Zjištění naznačují, že reklamy, které jsou vnímány jako autentické a transparentní, jsou přijímány více pozitivně, zatímco stereotypní či nesprávně uchopené zobrazení má opačný efekt. Výsledky práce poskytují informace pro rozvoj eticky odpovědné a inkluzivní marketingové komunikace.
This bachelor thesis examines how the Czech public perceives the portrayal of the LGBTQ+ community in advertising campaigns. The aim was to find out how advertisements that include LGBTQ+ themes are received by the general public and what impact this representation has on the perception of the said minority, as well as on the perception of the brands themselves. The research, using a quantitative questionnaire, showed that the authenticity and presentation of LGBTQ+ characters significantly influence the reception of the ads. Findings suggest that ads that are perceived as authentic and transparent are received more positively, while stereotypical or misconstrued portrayals have the opposite effect. The results of this work provide information for the development of ethically responsible and inclusive marketing communications.