Podpora výuky matematiky na internetu
Internet and mathematics education at the primary school level
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19155Identifikátory
SIS: 67993
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fialová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
20. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem této diplomové práce je prozkoumání možností pro podporu výuky matematiky na internetu. Úvodní část práce se věnuje teorii, konkrétně charakteristice obsahu učiva matematiky na 1. stupni základní školy a matematickým hrám. V dalším textu jsou navržena kritéria na hodnocení výukových www stránek a na jejich základě je provedeno hodnocení současného stavu. Výstupem hodnocení je identifikace oblastí matematiky, které nejsou dostatečně zastoupené a které mohou být využity jako námět pro zpracování vlastního řešení. V praktické části práce je popsána tvorba výukové hry pro slovní úlohy o čase v prostředí Macromedia Flash. Závěrečnou částí celé práce je testování hry s dětmi, ze kterého vyplývá hodnocení předložené hry a také návrh možných vylepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This master thesis explores possibilities for computer support of mathematical education. In the beginning introduces the basic theory, especially the curriculum of mathematics for elementary schools and mathematical games. Then provides standards for the evaluation of educational web pages and evaluates the contemporary state of educational internet projects. As the output, the least used areas are identified and subject of the game is selected among them. The practical part describes educational game development in the Macromedia Flash environment. The conclusion brings final evaluation of the game and perspectives for the future progress. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)