Zobrazit minimální záznam

Voting Behaviour of Generation Z in the Czech Republic
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorSvobodová, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-28T12:20:03Z
dc.date.available2024-11-28T12:20:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191550
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá volebním chováním generace Z v České republice. Klade si za cíl prozkoumat, jaké jsou její klíčové hodnoty, obavy a jakým způsobem se věnuje politice. Porozumět tématům, která jsou pro generaci Z důležitá, je pro politiky klíčové, aby mohli efektivněji zastupovat její zájmy. V teoretické části je popsána politická psychologie, základní faktory ovlivňující volební chování a modely vysvětlující volební chování. Dále je definována generace Z. Následuje praktická část, která je rozdělena do dvou částí. První část výzkumu je realizována pomocí hloubkových rozhovorů se zástupci generace Z. V rámci rozhovorů respondenti popisují své životní priority, největší obavy a politickou participaci. Respondenty nejvíce trápí jejich finance, klimatická změna a politická situace spojená s hrozbou války. Z rozhovorů dále vyplynulo, že nadměrné sledování světového dění má negativní vliv na psychické zdraví respondentů. O politiku se zajímají nebo chtějí zajímat všichni respondenti. S prezidentem spokojeni jsou, ale současná vláda jejich zájmy nezastupuje tak, jak by si představovali. Druhá část výzkumu je provedena pomocí sekundární analýzy povolebních dat, která zjišťuje, jak se měnila volební účast mladých lidí ve volbách do Poslanecké sněmovny od roku 1998 do roku 2021 s cílem...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the voting behaviour of Generation Z in the Czech Republic. It aims to explore what Generation Z's key values and concerns are and how they engage with politics. Understanding the issues that are important for Generatoion Z is crucial for politicians to be able to represent their interests more effectively. The theoretical part describes political psychology, the key factors influencing voting behaviour and models explaining voting behaviour. Next, Generation Z is defined. This is followed by the practical part, which is divided into two parts. The first part of the research is conducted through in-depth interviews among representatives of Generation Z. In the interviews, the respondents describe their priorities in life, their greatest concerns and their political participation. Respondents are most concerned about their finances, climate change and the political situation related to the threat of war. The interviews also revealed that excessive monitoring of world events has a negative impact on respondents' mental health. All respondents are interested or want to be interested in politics. They are satisfied with the president, but the current government does not represent their interests as they would imagine. The second part of the research is conducted using...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectvoting behavioren_US
dc.subjectpolitical psychologyen_US
dc.subjectpost-election analysisen_US
dc.subjectin-depth interviewen_US
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectvolební chovánícs_CZ
dc.subjectpolitická psychologiecs_CZ
dc.subjectpovolební analýzacs_CZ
dc.subjecthloubkový rozhovorcs_CZ
dc.titleVolební chování generace Z v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263892
dc.title.translatedVoting Behaviour of Generation Z in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKonrádová, Marcela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá volebním chováním generace Z v České republice. Klade si za cíl prozkoumat, jaké jsou její klíčové hodnoty, obavy a jakým způsobem se věnuje politice. Porozumět tématům, která jsou pro generaci Z důležitá, je pro politiky klíčové, aby mohli efektivněji zastupovat její zájmy. V teoretické části je popsána politická psychologie, základní faktory ovlivňující volební chování a modely vysvětlující volební chování. Dále je definována generace Z. Následuje praktická část, která je rozdělena do dvou částí. První část výzkumu je realizována pomocí hloubkových rozhovorů se zástupci generace Z. V rámci rozhovorů respondenti popisují své životní priority, největší obavy a politickou participaci. Respondenty nejvíce trápí jejich finance, klimatická změna a politická situace spojená s hrozbou války. Z rozhovorů dále vyplynulo, že nadměrné sledování světového dění má negativní vliv na psychické zdraví respondentů. O politiku se zajímají nebo chtějí zajímat všichni respondenti. S prezidentem spokojeni jsou, ale současná vláda jejich zájmy nezastupuje tak, jak by si představovali. Druhá část výzkumu je provedena pomocí sekundární analýzy povolebních dat, která zjišťuje, jak se měnila volební účast mladých lidí ve volbách do Poslanecké sněmovny od roku 1998 do roku 2021 s cílem...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the voting behaviour of Generation Z in the Czech Republic. It aims to explore what Generation Z's key values and concerns are and how they engage with politics. Understanding the issues that are important for Generatoion Z is crucial for politicians to be able to represent their interests more effectively. The theoretical part describes political psychology, the key factors influencing voting behaviour and models explaining voting behaviour. Next, Generation Z is defined. This is followed by the practical part, which is divided into two parts. The first part of the research is conducted through in-depth interviews among representatives of Generation Z. In the interviews, the respondents describe their priorities in life, their greatest concerns and their political participation. Respondents are most concerned about their finances, climate change and the political situation related to the threat of war. The interviews also revealed that excessive monitoring of world events has a negative impact on respondents' mental health. All respondents are interested or want to be interested in politics. They are satisfied with the president, but the current government does not represent their interests as they would imagine. The second part of the research is conducted using...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV