Zobrazit minimální záznam

Teaching Spanish through musicalized literary texts. Paco Damas and Las Sinsombrero: a didactic proposal
Výuka španělštiny prostřednictvím zhudebněných literárních textů. Paco Damas a Las Sinsombrero: návrh didaktických materiálů
dc.contributor.advisorGonzález Lozano, Javier
dc.creatorNovak, Sára
dc.date.accessioned2024-11-29T13:56:36Z
dc.date.available2024-11-29T13:56:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191559
dc.description.abstract(česky) Tato práce se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. V první části je nastíněn teoretický rámec, který se zabývá historií a vývojem využití literatury a hudby ve výuce cizích jazyků, a to s cílem posoudit jejich současný význam a místo v pedagogické praxi. Dále se zkoumají potenciální výhody a výzvy spojené s implementací těchto prvků ve výuce a jsou zdůrazněna kritéria pro výběr vhodných literárních textů a písní pro výuku cizích jazyků. Praktická část se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. Aby k takové analýze mohlo dojít, byly nejprve vytvořeny tři didaktické jednotky, které pracují se zhudebněnými literárními texty. Tvorba materiálů je podrobně popsána v této časti. Následně se popisuje implementace těchto jednotek v konkrétní výuce, na jejímž základě probíhala dotazníková a rozhovorová šetření. Celý proces implementace si také profesorka zaznamenala do diáře, což umožňuje zkoumaní i z jejího úhlu pohledu. Výsledky analýzy dat ukazují pozitivní vnímání výuky prostřednictvím zhudebněných literárních textů ze strany studentů i učitelky a zároveň identifikují přínosy a výzvy této...cs_CZ
dc.description.abstract(English) This work focuses on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the perspective of students and the teacher. The first part establishes a theoretical framework that delves into the history and development of using literature and music in foreign language instruction, aiming to assess their current significance and place in pedagogical practice. Furthermore, potential benefits and challenges associated with implementing these elements in teaching are examined, and criteria for selecting suitable literary texts and songs for foreign language instruction are emphasized. The practical section concentrates on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the viewpoint of students and the teacher. To conduct such analysis, three didactic units were initially developed, which work with musicalized literary texts. The creation of materials is thoroughly described in this section. Subsequently, the implementation of these units in specific teaching sessions is described, based on which questionnaires and interviews were conducted with students. The entire implementation process was also documented by the teacher in a diary, allowing for examination from her perspective. The...en_US
dc.languageSpanishcs_CZ
dc.language.isoes_ES
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteaching Spanish as a foreign language|didactic proposal|literatura|music|Las Sinsombrero|Paco Damasen_US
dc.subjectvýuka španělštiny jako cizího jazyka|návrh materiálů|literatura|hudba|Las Sinsombrero|Paco Damascs_CZ
dc.titleEnseñar español con textos literarios musicalizados. Paco Damas y Las Sinsombrero: una propuesta didácticaes_ES
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId247964
dc.title.translatedTeaching Spanish through musicalized literary texts. Paco Damas and Las Sinsombrero: a didactic proposalen_US
dc.title.translatedVýuka španělštiny prostřednictvím zhudebněných literárních textů. Paco Damas a Las Sinsombrero: návrh didaktických materiálůcs_CZ
dc.contributor.refereeMárquez Guzmán, Daniel Alejandro
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství španělského jazyka a literatury pro SŠ - Učitelství českého jazyka a literatury pro SŠcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství španělského jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství španělského jazyka a literatury pro SŠ - Učitelství českého jazyka a literatury pro SŠcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství španělského jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato práce se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. V první části je nastíněn teoretický rámec, který se zabývá historií a vývojem využití literatury a hudby ve výuce cizích jazyků, a to s cílem posoudit jejich současný význam a místo v pedagogické praxi. Dále se zkoumají potenciální výhody a výzvy spojené s implementací těchto prvků ve výuce a jsou zdůrazněna kritéria pro výběr vhodných literárních textů a písní pro výuku cizích jazyků. Praktická část se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. Aby k takové analýze mohlo dojít, byly nejprve vytvořeny tři didaktické jednotky, které pracují se zhudebněnými literárními texty. Tvorba materiálů je podrobně popsána v této časti. Následně se popisuje implementace těchto jednotek v konkrétní výuce, na jejímž základě probíhala dotazníková a rozhovorová šetření. Celý proces implementace si také profesorka zaznamenala do diáře, což umožňuje zkoumaní i z jejího úhlu pohledu. Výsledky analýzy dat ukazují pozitivní vnímání výuky prostřednictvím zhudebněných literárních textů ze strany studentů i učitelky a zároveň identifikují přínosy a výzvy této...cs_CZ
uk.abstract.en(English) This work focuses on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the perspective of students and the teacher. The first part establishes a theoretical framework that delves into the history and development of using literature and music in foreign language instruction, aiming to assess their current significance and place in pedagogical practice. Furthermore, potential benefits and challenges associated with implementing these elements in teaching are examined, and criteria for selecting suitable literary texts and songs for foreign language instruction are emphasized. The practical section concentrates on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the viewpoint of students and the teacher. To conduct such analysis, three didactic units were initially developed, which work with musicalized literary texts. The creation of materials is thoroughly described in this section. Subsequently, the implementation of these units in specific teaching sessions is described, based on which questionnaires and interviews were conducted with students. The entire implementation process was also documented by the teacher in a diary, allowing for examination from her perspective. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV