dc.contributor.advisor | González Lozano, Javier | |
dc.creator | Novak, Sára | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T13:56:36Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T13:56:36Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191559 | |
dc.description.abstract | (česky) Tato práce se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. V první části je nastíněn teoretický rámec, který se zabývá historií a vývojem využití literatury a hudby ve výuce cizích jazyků, a to s cílem posoudit jejich současný význam a místo v pedagogické praxi. Dále se zkoumají potenciální výhody a výzvy spojené s implementací těchto prvků ve výuce a jsou zdůrazněna kritéria pro výběr vhodných literárních textů a písní pro výuku cizích jazyků. Praktická část se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. Aby k takové analýze mohlo dojít, byly nejprve vytvořeny tři didaktické jednotky, které pracují se zhudebněnými literárními texty. Tvorba materiálů je podrobně popsána v této časti. Následně se popisuje implementace těchto jednotek v konkrétní výuce, na jejímž základě probíhala dotazníková a rozhovorová šetření. Celý proces implementace si také profesorka zaznamenala do diáře, což umožňuje zkoumaní i z jejího úhlu pohledu. Výsledky analýzy dat ukazují pozitivní vnímání výuky prostřednictvím zhudebněných literárních textů ze strany studentů i učitelky a zároveň identifikují přínosy a výzvy této... | cs_CZ |
dc.description.abstract | (English) This work focuses on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the perspective of students and the teacher. The first part establishes a theoretical framework that delves into the history and development of using literature and music in foreign language instruction, aiming to assess their current significance and place in pedagogical practice. Furthermore, potential benefits and challenges associated with implementing these elements in teaching are examined, and criteria for selecting suitable literary texts and songs for foreign language instruction are emphasized. The practical section concentrates on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the viewpoint of students and the teacher. To conduct such analysis, three didactic units were initially developed, which work with musicalized literary texts. The creation of materials is thoroughly described in this section. Subsequently, the implementation of these units in specific teaching sessions is described, based on which questionnaires and interviews were conducted with students. The entire implementation process was also documented by the teacher in a diary, allowing for examination from her perspective. The... | en_US |
dc.language | Spanish | cs_CZ |
dc.language.iso | es_ES | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | teaching Spanish as a foreign language|didactic proposal|literatura|music|Las Sinsombrero|Paco Damas | en_US |
dc.subject | výuka španělštiny jako cizího jazyka|návrh materiálů|literatura|hudba|Las Sinsombrero|Paco Damas | cs_CZ |
dc.title | Enseñar español con textos literarios musicalizados. Paco Damas y Las Sinsombrero: una propuesta didáctica | es_ES |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-19 | |
dc.description.department | Institute of Romance Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 247964 | |
dc.title.translated | Teaching Spanish through musicalized literary texts. Paco Damas and Las Sinsombrero: a didactic proposal | en_US |
dc.title.translated | Výuka španělštiny prostřednictvím zhudebněných literárních textů. Paco Damas a Las Sinsombrero: návrh didaktických materiálů | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Márquez Guzmán, Daniel Alejandro | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství španělského jazyka a literatury pro SŠ - Učitelství českého jazyka a literatury pro SŠ | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav románských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Romance Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství španělského jazyka a literatury pro SŠ - Učitelství českého jazyka a literatury pro SŠ | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Spanish Language and Literature for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Tato práce se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. V první části je nastíněn teoretický rámec, který se zabývá historií a vývojem využití literatury a hudby ve výuce cizích jazyků, a to s cílem posoudit jejich současný význam a místo v pedagogické praxi. Dále se zkoumají potenciální výhody a výzvy spojené s implementací těchto prvků ve výuce a jsou zdůrazněna kritéria pro výběr vhodných literárních textů a písní pro výuku cizích jazyků. Praktická část se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. Aby k takové analýze mohlo dojít, byly nejprve vytvořeny tři didaktické jednotky, které pracují se zhudebněnými literárními texty. Tvorba materiálů je podrobně popsána v této časti. Následně se popisuje implementace těchto jednotek v konkrétní výuce, na jejímž základě probíhala dotazníková a rozhovorová šetření. Celý proces implementace si také profesorka zaznamenala do diáře, což umožňuje zkoumaní i z jejího úhlu pohledu. Výsledky analýzy dat ukazují pozitivní vnímání výuky prostřednictvím zhudebněných literárních textů ze strany studentů i učitelky a zároveň identifikují přínosy a výzvy této... | cs_CZ |
uk.abstract.en | (English) This work focuses on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the perspective of students and the teacher. The first part establishes a theoretical framework that delves into the history and development of using literature and music in foreign language instruction, aiming to assess their current significance and place in pedagogical practice. Furthermore, potential benefits and challenges associated with implementing these elements in teaching are examined, and criteria for selecting suitable literary texts and songs for foreign language instruction are emphasized. The practical section concentrates on analyzing the perception of teaching Spanish as a foreign language through musicalized literary texts from the viewpoint of students and the teacher. To conduct such analysis, three didactic units were initially developed, which work with musicalized literary texts. The creation of materials is thoroughly described in this section. Subsequently, the implementation of these units in specific teaching sessions is described, based on which questionnaires and interviews were conducted with students. The entire implementation process was also documented by the teacher in a diary, allowing for examination from her perspective. The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |