Zobrazit minimální záznam

The Real in advertising.The failure of advertising fantasies and its implications
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorObůrka, Tomáš
dc.date.accessioned2024-11-29T06:21:38Z
dc.date.available2024-11-29T06:21:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191569
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumá vztah reklam jakožto všudypřítomných veřejných fantazií a reálna v podobě gaze, jak ji chápe lacanovská psychoanalýza, skrze aplikaci teoretického aparátu nové filmové teorie Todda McGowana na vybrané audiovizuální reklamní texty. Práce nejprve představuje filmovou teorii jako takovou, posléze obecný psychoanalytický přístup k reklamám, a nakonec McGowanovu kategorizaci filmů dle jejich přístupu ke gaze, kterou poté aplikuje na jednotlivé reklamní texty. Práce ukazuje, že reklamní fantazie jsou přes svou zdánlivou podporu symbolického řádu, podobně jako fantazie filmové, ve skutečnosti prostory boje symbolična s jeho vlastním konstitutivním nedostatkem v podobě reálna.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis explores the relationship between advertisements as pervasive public fantasies and the real in the form of the gaze, as understood by Lacanian psychoanalysis, through the application of Todd McGowan's theoretical framework of new film theory to selected audiovisual advertising texts. The thesis first outlines film theory as such then introduces a more general psychoanalytic approach to advertisements and finally presents McGowan's categorization of films according to their approach to the gaze, which it then applies to particular advertising texts. The thesis shows that advertising fantasies, despite their apparent support for the symbolic order, are, like film fantasies, in fact, sites of struggle between the symbolic and its own constitutive lack in the form of the real.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgazeen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectfantasyen_US
dc.subjectideologyen_US
dc.subjectconsumptionen_US
dc.subjectfilm theoryen_US
dc.subjectJacques Lacanen_US
dc.subjectSlavoj Žižeken_US
dc.subjectTodd McGowanen_US
dc.subjectgazecs_CZ
dc.subjectreklamycs_CZ
dc.subjectfantaziecs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.subjectspotřebacs_CZ
dc.subjectfilmová teoriecs_CZ
dc.subjectJacques Lacancs_CZ
dc.subjectSlavoj Žižekcs_CZ
dc.subjectTodd McGowancs_CZ
dc.titleReálno v reklamách. Selhání reklamních fantazií a jeho implikacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258637
dc.title.translatedThe Real in advertising.The failure of advertising fantasies and its implicationsen_US
dc.contributor.refereeKoudelková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce zkoumá vztah reklam jakožto všudypřítomných veřejných fantazií a reálna v podobě gaze, jak ji chápe lacanovská psychoanalýza, skrze aplikaci teoretického aparátu nové filmové teorie Todda McGowana na vybrané audiovizuální reklamní texty. Práce nejprve představuje filmovou teorii jako takovou, posléze obecný psychoanalytický přístup k reklamám, a nakonec McGowanovu kategorizaci filmů dle jejich přístupu ke gaze, kterou poté aplikuje na jednotlivé reklamní texty. Práce ukazuje, že reklamní fantazie jsou přes svou zdánlivou podporu symbolického řádu, podobně jako fantazie filmové, ve skutečnosti prostory boje symbolična s jeho vlastním konstitutivním nedostatkem v podobě reálna.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis explores the relationship between advertisements as pervasive public fantasies and the real in the form of the gaze, as understood by Lacanian psychoanalysis, through the application of Todd McGowan's theoretical framework of new film theory to selected audiovisual advertising texts. The thesis first outlines film theory as such then introduces a more general psychoanalytic approach to advertisements and finally presents McGowan's categorization of films according to their approach to the gaze, which it then applies to particular advertising texts. The thesis shows that advertising fantasies, despite their apparent support for the symbolic order, are, like film fantasies, in fact, sites of struggle between the symbolic and its own constitutive lack in the form of the real.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV