Zobrazit minimální záznam

You must/May/Must not: Teaching Ethics and Moral Psychology
dc.contributor.advisorKrál, Matěj
dc.creatorChmel, Patrik
dc.date.accessioned2024-11-29T17:21:34Z
dc.date.available2024-11-29T17:21:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191575
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za úkol vytvořit a důkladně popsat sedm lekcí vzdělávacího bloku o etice a morální psychologii, které budou následně sloužit jako návod pro pedagogy občanského a společenskovědního základu, kteří se rozhodnou vyučovat podobná témata. První lekce se bude zabývat tramvajovým dilematem, druhá základními etickými teoriemi deontologie, utilitarismu a etiky ctností, třetí stadii morálního vývoje, čtvrtá etikou péče, pátá kognitivní disonancí a efektivním altruismem, šestá kulturním relativismem a poslední sedmá hodina bude věnována finální reflexi celého bloku. Klíčová slova Etika, morální psychologie, tramvajové dilema, utilitarismus, deontologie, etika ctností, stadia morálního vývoje, etika péče, kognitivní disonance, efektivní altruismus, kulturní relativismus.cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis aims to create and describe seven lessons of an educational block on ethics and moral psychology, which will subsequently serve as guidance for pedagogues who decide to teach similar topics. The first lesson will deal with the trolley problem, the second with the basic ethical theories of deontology, utilitarianism, and virtue ethics, the third with the stages of moral development, the fourth with the ethics of care, the fifth with cognitive dissonance and effective altruism, the sixth with the cultural relativism and the last seventh lesson will be devoted to the final reflection of the whole educational block. Key words Ethics, moral psychology, trolley problem, utilitarianism, deontology, virtue ethics, stages of moral development, ethics of care, cognitive dissonance, effective altruism, cultural relativism.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleMusíš/smíš/nesmíš:Výuka etiky a morální psychologiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId258756
dc.title.translatedYou must/May/Must not: Teaching Ethics and Moral Psychologyen_US
dc.contributor.refereeBlažková, Miloslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za úkol vytvořit a důkladně popsat sedm lekcí vzdělávacího bloku o etice a morální psychologii, které budou následně sloužit jako návod pro pedagogy občanského a společenskovědního základu, kteří se rozhodnou vyučovat podobná témata. První lekce se bude zabývat tramvajovým dilematem, druhá základními etickými teoriemi deontologie, utilitarismu a etiky ctností, třetí stadii morálního vývoje, čtvrtá etikou péče, pátá kognitivní disonancí a efektivním altruismem, šestá kulturním relativismem a poslední sedmá hodina bude věnována finální reflexi celého bloku. Klíčová slova Etika, morální psychologie, tramvajové dilema, utilitarismus, deontologie, etika ctností, stadia morálního vývoje, etika péče, kognitivní disonance, efektivní altruismus, kulturní relativismus.cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis aims to create and describe seven lessons of an educational block on ethics and moral psychology, which will subsequently serve as guidance for pedagogues who decide to teach similar topics. The first lesson will deal with the trolley problem, the second with the basic ethical theories of deontology, utilitarianism, and virtue ethics, the third with the stages of moral development, the fourth with the ethics of care, the fifth with cognitive dissonance and effective altruism, the sixth with the cultural relativism and the last seventh lesson will be devoted to the final reflection of the whole educational block. Key words Ethics, moral psychology, trolley problem, utilitarianism, deontology, virtue ethics, stages of moral development, ethics of care, cognitive dissonance, effective altruism, cultural relativism.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV