dc.contributor.advisor | Král, Matěj | |
dc.creator | Chmel, Patrik | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T17:21:34Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T17:21:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191575 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce si klade za úkol vytvořit a důkladně popsat sedm lekcí vzdělávacího bloku o etice a morální psychologii, které budou následně sloužit jako návod pro pedagogy občanského a společenskovědního základu, kteří se rozhodnou vyučovat podobná témata. První lekce se bude zabývat tramvajovým dilematem, druhá základními etickými teoriemi deontologie, utilitarismu a etiky ctností, třetí stadii morálního vývoje, čtvrtá etikou péče, pátá kognitivní disonancí a efektivním altruismem, šestá kulturním relativismem a poslední sedmá hodina bude věnována finální reflexi celého bloku. Klíčová slova Etika, morální psychologie, tramvajové dilema, utilitarismus, deontologie, etika ctností, stadia morálního vývoje, etika péče, kognitivní disonance, efektivní altruismus, kulturní relativismus. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master thesis aims to create and describe seven lessons of an educational block on ethics and moral psychology, which will subsequently serve as guidance for pedagogues who decide to teach similar topics. The first lesson will deal with the trolley problem, the second with the basic ethical theories of deontology, utilitarianism, and virtue ethics, the third with the stages of moral development, the fourth with the ethics of care, the fifth with cognitive dissonance and effective altruism, the sixth with the cultural relativism and the last seventh lesson will be devoted to the final reflection of the whole educational block. Key words Ethics, moral psychology, trolley problem, utilitarianism, deontology, virtue ethics, stages of moral development, ethics of care, cognitive dissonance, effective altruism, cultural relativism. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Musíš/smíš/nesmíš:Výuka etiky a morální psychologie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-20 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 258756 | |
dc.title.translated | You must/May/Must not: Teaching Ethics and Moral Psychology | en_US |
dc.contributor.referee | Blažková, Miloslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce si klade za úkol vytvořit a důkladně popsat sedm lekcí vzdělávacího bloku o etice a morální psychologii, které budou následně sloužit jako návod pro pedagogy občanského a společenskovědního základu, kteří se rozhodnou vyučovat podobná témata. První lekce se bude zabývat tramvajovým dilematem, druhá základními etickými teoriemi deontologie, utilitarismu a etiky ctností, třetí stadii morálního vývoje, čtvrtá etikou péče, pátá kognitivní disonancí a efektivním altruismem, šestá kulturním relativismem a poslední sedmá hodina bude věnována finální reflexi celého bloku. Klíčová slova Etika, morální psychologie, tramvajové dilema, utilitarismus, deontologie, etika ctností, stadia morálního vývoje, etika péče, kognitivní disonance, efektivní altruismus, kulturní relativismus. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master thesis aims to create and describe seven lessons of an educational block on ethics and moral psychology, which will subsequently serve as guidance for pedagogues who decide to teach similar topics. The first lesson will deal with the trolley problem, the second with the basic ethical theories of deontology, utilitarianism, and virtue ethics, the third with the stages of moral development, the fourth with the ethics of care, the fifth with cognitive dissonance and effective altruism, the sixth with the cultural relativism and the last seventh lesson will be devoted to the final reflection of the whole educational block. Key words Ethics, moral psychology, trolley problem, utilitarianism, deontology, virtue ethics, stages of moral development, ethics of care, cognitive dissonance, effective altruism, cultural relativism. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |