Zobrazit minimální záznam

Anticipation and advanced information in women tennis
dc.contributor.advisorCarboch, Jan
dc.creatorKobr, Adam
dc.date.accessioned2024-07-11T06:47:44Z
dc.date.available2024-07-11T06:47:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191586
dc.description.abstractTitle: Anticipation and cues for anticipation from the perspective of female tennis players Objectives: The objective of this thesis is to determine what anticipatory sources and cues elite female tennis players perceive and consider when receiving serves, and subsequently compare these findings with the research results among elite male tennis players. Methods: In this thesis, qualitative research was utilized, specifically a case study. The research involved eight former or current elite female tennis players who ranked between 5th and 169th place on the WTA ranking, aged 18 to 39. Seven out of eight of these players are still active, with one serving as a coach who ended her active career one year ago. The research employed a guided interview method with seven questions for active players and eight questions for the coaching subject. The interviews were structured to last between 20 to 50 minutes depending on the depth of responses. Players extensively discussed anticipation in tennis serving and its application to returning. The second part of the research involved transcribing the interviews, coding, analysis, and comparison with the studies by Reischlová (2020) and Vernon et al. (2018). Results: In the thesis, the individual themes were discussed and taken from the research of Reischl (2020)...en_US
dc.description.abstractNázev: Anticipace a vodítka pro anticipaci z pohledu tenisových hráček Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit jaké anticipační zdroje a vodítka vnímají a berou v úvahu elitní tenisové hráčky při příjmu podání a následně porovnat s výsledky výzkumu u elitních hráčů. této diplomové práci byl využit kvalitativní výzkum, konkrétně případová výzkumu bylo vybráno bývalých či současných 8 elitních tenisových hráček, které se nejvýše umístily od 5. do 169. místa na žebříčku WTA ve věku od 18 do 39 let. Sedm z osmi těchto hráček je stále aktivních jedna je aktivní jako trenérka a uk nčila aktivní karieru před jedním výzkumu byla využita metoda rozhovoru s návodem o sedmi otázkách, v případě trénující probandky o osmi otázkách. Rozhovor byl konstruován na 20 závislosti na detailnosti odpovědí. Hráči v ně uvažovali o anticipaci při tenisovém podání a její využití k riternu. Druhá část výzkumu zahrnovala transkripci rozhovorů, kódování, analýzu a porovnání s výzkumy Reischlová (2020) a Vernon et al. (2018), které byly provedeny dle stejné metodiky. Výs diplomové práci byla probrána jednotlivá témata, která byla převzata z výzkumů Reischlová (2020) a Vernon et al. (2018), ve kterých byly popsány a rozebrány anticipační vodítka a následně byly výsledky témat porovnány se zmíněnými výzkumy. Tenisové hráčky obdobně jako...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectreturnen_US
dc.subjectserveen_US
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.subjectcontextual and kinematic information sourcesen_US
dc.subjectriterncs_CZ
dc.subjectpodánícs_CZ
dc.subjecttréninkcs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectkontextuální a kinematické informační zdrojecs_CZ
dc.titleAnticipace a vodítka pro anticipaci z pohledu tenisových hráčekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Sport Gamesen_US
dc.description.departmentKatedra sportovních hercs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId261277
dc.title.translatedAnticipation and advanced information in women tennisen_US
dc.contributor.refereeKočíb, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra sportovních hercs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Sport Gamesen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Anticipace a vodítka pro anticipaci z pohledu tenisových hráček Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit jaké anticipační zdroje a vodítka vnímají a berou v úvahu elitní tenisové hráčky při příjmu podání a následně porovnat s výsledky výzkumu u elitních hráčů. této diplomové práci byl využit kvalitativní výzkum, konkrétně případová výzkumu bylo vybráno bývalých či současných 8 elitních tenisových hráček, které se nejvýše umístily od 5. do 169. místa na žebříčku WTA ve věku od 18 do 39 let. Sedm z osmi těchto hráček je stále aktivních jedna je aktivní jako trenérka a uk nčila aktivní karieru před jedním výzkumu byla využita metoda rozhovoru s návodem o sedmi otázkách, v případě trénující probandky o osmi otázkách. Rozhovor byl konstruován na 20 závislosti na detailnosti odpovědí. Hráči v ně uvažovali o anticipaci při tenisovém podání a její využití k riternu. Druhá část výzkumu zahrnovala transkripci rozhovorů, kódování, analýzu a porovnání s výzkumy Reischlová (2020) a Vernon et al. (2018), které byly provedeny dle stejné metodiky. Výs diplomové práci byla probrána jednotlivá témata, která byla převzata z výzkumů Reischlová (2020) a Vernon et al. (2018), ve kterých byly popsány a rozebrány anticipační vodítka a následně byly výsledky témat porovnány se zmíněnými výzkumy. Tenisové hráčky obdobně jako...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Anticipation and cues for anticipation from the perspective of female tennis players Objectives: The objective of this thesis is to determine what anticipatory sources and cues elite female tennis players perceive and consider when receiving serves, and subsequently compare these findings with the research results among elite male tennis players. Methods: In this thesis, qualitative research was utilized, specifically a case study. The research involved eight former or current elite female tennis players who ranked between 5th and 169th place on the WTA ranking, aged 18 to 39. Seven out of eight of these players are still active, with one serving as a coach who ended her active career one year ago. The research employed a guided interview method with seven questions for active players and eight questions for the coaching subject. The interviews were structured to last between 20 to 50 minutes depending on the depth of responses. Players extensively discussed anticipation in tennis serving and its application to returning. The second part of the research involved transcribing the interviews, coding, analysis, and comparison with the studies by Reischlová (2020) and Vernon et al. (2018). Results: In the thesis, the individual themes were discussed and taken from the research of Reischl (2020)...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra sportovních hercs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantPravečková, Petra
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV