Jsou herní novináři zaprodaní aneb vnímání marketingových aktivit a sponzorovaného obsahu herních médií hráči
Are game journalists sold out: the perception of game media marketing activities and sponsored content by gamers
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191592Identifikátory
SIS: 258176
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hry, videohry, hráči, herní komunita, herní žurnalistika, herní redaktoři, marketing, reklama, sponzorovaný obsah, vnímáníKlíčová slova (anglicky)
games, video games, gamers, gaming community, gaming journalism, game journalists, marketing, advertising, sponsored content, perceptionTato bakalářská práce se zaměřuje na propojení herní žurnalistiky a praktik marketingu, které herní žurnalistika využívá, a které jí zajišťují příjmy a umožňují tuto aktivitu vykonávat. Jejím cílem je zjistit, jak hráči a uživatelé herních médií vnímají reklamu integrovanou do obsahu herního média a jak může reklama ovlivnit vnímání obsahu, který s ní není spojen, a zejména, proč hráči označují recenze herních médií i herní média jako "podplacená". Domněnky o "zkorumpovaných" herních médiích pomalu prosakují do zákoutí herní komunity a tato bakalářská práce se snaží zjistit, co je důvodem těchto domněnek. Využívá k tomu kombinaci kvalitativní a kvantitativní metody výzkumu. Kvalitativní výzkum prověřuje reakce hráčů na obsah herních médií, přesněji na recenze her, které herní médium produkuje, a jejich případnou spojitost s placenou spoluprací, která probíhala na stránkách a kanále herního média. Kvantitativní výzkum vychází ze zhodnocení kvalitativního výzkumu a prostřednictvím polostrukturovaného dotazníku prověřuje, jak hráči vnímají reklamu v herních médiích, a jak může taková reklama ovlivnit percepci dalšího obsahu, které herní médium produkuje, případně jeho důvěryhodnost. Kvalitativní výzkum dokazuje, že si jsou hráči v případě tohoto výzkumu vědomi výskytu reklamy a sponzorovaného obsahu v...
This bachelor thesis focuses on the connection between gaming journalism and marketing practices utilized by gaming journalism, which generate revenue and enable this activity to be conducted. Its aim is to find out how players and users of gaming media perceive advertising integrated into gaming media content and how advertising can influence the perception of content that is not associated with it, particularly why players refer to gaming media reviews and gaming media as "bribed." Assumptions about "corrupt" gaming media are slowly seeping into the corners of the gaming community, and this bachelor thesis seeks to identify the reasons behind these assumptions. It utilizes a combination of qualitative and quantitative research methods. Qualitative research examines players' reactions to gaming media content, specifically game reviews produced by gaming media, and their potential connection to paid collaborations that have taken place on the gaming media's websites and channels. Quantitative research builds on the evaluation of qualitative research and, through a semi-structured questionnaire, investigates how players perceive advertising in gaming media and how such advertising can affect the perception of other content produced by gaming media, or its credibility. Qualitative research...