Love in the Heart of Prague: Exploring Perceptions of Romantic Love among Prague's Youth
Láska v srdci Prahy: zkoumání vnímání romantické lásky mezi pražskou mládeží
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191595Identifiers
Study Information System: 259621
Collections
- Kvalifikační práce [18159]
Author
Advisor
Referee
Němcová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Social Sciences
Department
Department of Sociology
Date of defense
20. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
čistá láska, reklamní kampaně, komercializace a komodifikaceKeywords (English)
pure love, advertising campaigns, commercialisation and commodificationRomantická láska v reklamě často představuje konzumeristický obraz, který nemusí být v souladu s prožívanou zkušeností. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jak zobrazení lásky mezi účastníky výzkumu odpovídá Sternbergově teorii milostného trojúhelníku ve smyslu intimity, vášně a závazku a jak se liší mezi místními Čechy a cizinci žijícími v Česku. K získání dat, která jsou dále analyzována prostřednictvím tematické analýzy, je v ohniskových skupinách použita metoda elicitace fotografií pomocí reklam. Zohledňuje také témata genderových stereotypů, diverzity a komercializace. Zjištění ukazují, že účastníci uváděli tři výše zmíněné pilíře lásky, přičemž nejdůležitější byl závazek a nejméně vášeň. Dále bylo zřejmé, že genderové stereotypy přispívají k tomu, jak účastníci vnímají genderové role v rámci romantického vztahu.